کد خبر : 64379
تاریخ انتشار : چهارشنبه 9 سپتامبر 2015 - 11:44

ترویج فرهنگ شهادت طلبی ، نشانگر بالا بودن سطح تفکر و تعقل مردم است

ترویج فرهنگ شهادت طلبی ، نشانگر بالا بودن سطح تفکر و تعقل مردم است

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی گفت:فرهنگ مذهبی و اعتقادی باید در جامعه بیشتر ترویج شده و به جای توسعه زندان ها هزینه های فرهنگی را افزایش دهیم .

139405091408404035785403به گزارش  شبسترنیوز، آیت الله محسن مجتهد شبستری در دیدار اعضای ستاد کنگره سرداران و 477 شهید شهرستان شبستر با گرامیداشت یاد وخاطره شهدای 17شهریورماه گفت: در دوران دفاع مقدس انقلاب و نظام در معرض تهدید بود و در سایه ایثارگری ها و رشادت های رزمندگان دشمن به اهداف خود که مهم ترین آنها تجزیه طلبی بود نرسید و با خون مطهر شهدا این توطئه خنثی شد.

وی افزود:روحیه و فرهنگ ایثار و شهادت باید در جامعه تقویت شود چراکه کشور در این صورت سربلند و عزیز می شود و توطئه های دشمنان خنثی می شود و عظمت و قدرت ایران اسلامی را مدیون رشادت های شهدا هستیم.

نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی افزود: فرهنگ مذهبی و اعتقادی باید در جامعه بیشتر ترویج شده و به جای توسعه زندان ها  هزینه های فرهنگی را افزایش دهیم و فرهنگ اسلامی در جامعه تقویت شود.

آیت الله مجتهدشبستری تصریح کرد:دشمنان در صدد تضعیف نظام هستند و وظیفه روحانیون و متولیان فرهنگی کشور این است که بیش از پیش در این زمینه فعال شوند تا  از گناه و تخلفات پیشگیری شود .
وی  با اشاره به حدیثی از امام سجاد(ع)بیان کرد: ریخته شدن قطره خون در راه خدا و قطره اشكى كه براى خدا در دل شب فرو افتد در نزد خدا محبوبتر هستند و این دوموضوع عامل سعادت جامعه می باشد و در اثر معنویت و تقوا جرم و جنایت در جامعه کمتر شده و یا برچیده می شود.
آیت الله مجتهد شبستری با اشاره به برگزاری کنگره سرداران و 477 شهید شهرستان شبستر گفت: برگزاری این کنگره نشانگر وحدت و انسجام مردم شهرستان شبستر است و عظمت برگزاری این کنگره برای دشمنان زجر دهنده خواهد بود .
وی افزود: شهرستان شبستر به فرهنگی بودن معروف است و باید تلاش شود این کنگره با عظمت خاصی برگزار شود و ترویج فرهنگ شهادت طلبی در سطح شهرستان نشانگر بالا بودن سطح تفکر و تعقل مردم است.

نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی با اشاره به راه اندازی سایت شهدای شهرستان شبستر تصریح کرد:افتتاح این سایت نشانگر توجه به مسائل روز می باشد چرا که  در وضعیت کنونی فضای مجازی جایگاه ویژه ای یافته و مردم بیشتر با سایت ها سرکار دارند و سایت شهدا  می تواند عامل مقابله با تهاجم فرهنگی باشد.
عضو مجلس خبرگان رهبری از مسئولین شهرستان شبستر خواستار همکاری و تعامل در برگزاری هر چه باشکوهتر کنگره شهدای این شهرستان شد و گفت:باید مقدمات برای مراسم اصلی فراهم شده و مردم نیز تشویق شوند و  فرهنگ شهادت طلبی در جامعه تقویت شود.

سرهنگ پاسدار جعفر رزمی دبیر ستاد کنگره شهدا و فرمانده سپاه ناحیه شبستر نیز در ابتدای این دیدار با اشاره به اقدامات انجام شده در راستای برگزاری کنگره شهدای شهرستان شبستر گفت:این کنگره با هدف ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه و لبیک گویی به مقام معظم رهبری برگزار می شود.

وی ادامه داد: با هم افزایی دستگاه های فرهنگی شهرستان شبستر در طول سال برنامه های مختلفی از جمله مسابقات ورزشی و فرهنگی و یادواره های شهدا در روستاها و شهرهای شهرستان شبستر برگزار شده و همایش اصلی کنگره 25 اسفند سال جاری همزمان با سالروز شهادت شهید باکری برگزارمی شود.

رزمی تدوین کتاب و راه اندازی سایت جامع شهدای شهرستان را از دیگر فعالیت های مهم کنگره شهدای این شهرستان دانست و خاطرنشان کرد:14 کمیته در ستاد برگزاری کنگره فعال شده و برنامه های مختلفی برگزار خواهد شد.

بهمن بهزادسیس

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 3 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۳
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

عسکر چهارشنبه , 9 سپتامبر 2015 - 12:29

سلام علیکم برادرنیوز
حاجی خسته شدیم از بس خبر تکراری دیدیم
یه چندتا خبر علمی ورزشی بزراین
فقط خبر سیاسی اداری انعکاس میدی
این همه جوان نخبه ورزشی علمی در منطقه هستند که هر روز افتخار آفرینی میکنن اونوقت جنابعالی چسبیدی به بزرگان
یکم حمایت کنین
اه
…………..

شبسترنیوز چهارشنبه , 9 سپتامبر 2015 - 12:41

سلام اتفاقا ما به صورت کامل اخبار ورزشی رو پوشش میدیم.

حمید چهارشنبه , 9 سپتامبر 2015 - 17:13

سللم ……. شبستر جناب آقای ……..به علت قبولی در امتحان بورد تخصصی رفتنی شد وی دو ماه قبل توسط …… به این سمت منصوب شده بود .آرزوی موفقیت و کسب مداارج علمی و ارتقا مدیریتی را بری وی از خداوند منان خواستارم.