کد خبر : 167488
تاریخ انتشار : دوشنبه 6 می 2024 - 1:36

سرایی در شبستر:

شهید مطهری زمان شناس و تیزبین بود

شهید مطهری زمان شناس و تیزبین بود
مسئول نمایندگی ولی فقیه درسپاه عاشورا گفت:استاد مطهری نه تنها به خرافه زدایی و جداسازی پیرایه های دروغین از آموزه های دینی می پرداخت، بلکه فرهنگ بان تیزبینی بود.

به گزارش شبسترخبر، حجت الاسلام عبدالرحیم نجفقلی زاده سرایی در همایش حکمت مطهر در شهرستان شبستر اظهار داشت: سراسر زندگی استاد مطهری، در راستای احیای مجدد تفکر دینی و حیات بخشیدن به فرهنگ اسلام و مسلمانان سپری شد.

وی افزود: استاد مطهری نه تنها به خرافه زدایی و جداسازی پیرایه های دروغین از آموزه های دینی می پرداخت، بلکه فرهنگ بان تیزبینی بود که هر جا می دید به آموزه ای از آموزه های اسلامی ایراد و اشکالی مطرح می کنند، آن ایراد را به طور کامل مورد بررسی و ارزیابی قرار می داد و سپس با توجه به مبانی اصیل اسلامی، خطای اشکال کننده را روشن می ساخت و غبار از چهره احکام و قوانین اسلامی می زدود.

 حجت الاسلام سرایی بیان داشت: استاد مطهری یکی از چهره هایی است که در احیای تفکر اسلامی، بیش ترین نقش را داشت و یکی از پرچم داران این بینش نوین اسلامی است و بحق و آثار ارزشمند او قطعا جزو آثار بی بدیل و کم نظیری است که  در تمامی زمینه های فرهنگی واجتماعی راهگشاست.
مسئول نمایندگی ولی فقیه درسپاه عاشورا ویژگی بسیار مهم استاد مطهری، را برخورداری از غیرت دینی دانست و گفت: پس از آن که او با پشتکار و تلاشِ بی وقفه، با آموزه های حیات بخش معارف الهی آشنایی کامل یافت و هرجاکه احساس کرد به اسلام جفا می شود، مردانه وارد میدان شد و با رعایت کامل موازین تحقیق و تحلیل علمی، منصفانه از احکام و اصول اسلامی دفاع کرد. و تا جان در بدن داشت، در دفاع از دین کوتاه نیامد.
حجت الاسلام سرایی با اشاره به تهدیدات منافقین در مورد شهید مطهری افزود:وقتی استاد مطهری، با تمام وجود، در دفاع از اهداف و آرمان های انقلاب اسلامی، در عرصه های گوناگون سیاسی و فرهنگی به فعالیّت می پرداخت، تهدیدهای بسیاری متوجّه او می شد، امّا در برابر این تهدیدها، با خونسردی تمام می فرمودند: «هر وقت خدا بخواهد ما را می برد، حالا اگر از طریق شهادت باشد، خیلی بهتر است.
 همایش حکمت مطهر به مناسبت گرامیداشت هفته عقیدتی و سیاسی در سپاه و گرامیداشت چهلمین روز شهادت شهدای کنسولگری ایران در دمشق به همت عقیدتی سیاسی نمایندگی ولی فقیه در سپاه شبستر برگزار و از مربیان عقیدتی و هادیان سیاسی نمونه تجلیل شد.
انتهای پیام/ب
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.