کد خبر : 166625
تاریخ انتشار : سه‌شنبه 28 نوامبر 2023 - 0:51

” به عمل کار بر آید نه شعار”

” به عمل کار بر آید نه شعار”
با کلید خوردن انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، کاندیدا های مجلس شورای اسلامی در اولین قدم نسبت به پیش ثبت نام و ثبت نام نهایی در حوزه انتخابیه شبستر در حالی اقدام کردند که این ثبت نام متفاوت تر از دوره های قبل دیده می شود.

شبستر خبر- علیرضا خوش نیت: با کلید خوردن انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، کاندیدا های مجلس شورای اسلامی در اولین قدم نسبت به پیش ثبت نام و ثبت نام نهایی در حوزه انتخابیه شبستر در حالی اقدام کردند که این ثبت نام متفاوت تر از دوره های قبل دیده می شود.
بر اساس اطلاع رسانی حوزه انتخابیه شبستر، و بنا به گفته فرماندار منطقه ۶۰ نفر از چهره های فرهنگی، سیاسی و اجتماعی در سطح حوزه انتخابیه شهرستان شبستر جهت نامزدی احتمالی انتخابات مجلس دوازدهم شورای اسلامی، بر سر زبان ها افتاده است که قصد محک زدن خود را در انتخابات پیش رو دارند.
شهرستان شبستر، در حالی به صورت غیر رسمی از ماه ها گذشته خود را برای این انتخابات مهیا کرده است که شاهد برگزاری جلسات خانگی و نشست‌های غیر‌رسمی برخی کاندیداهای احتمالی این عرصه است. البته برخی از کاندیداهایی که قرار است واضع قانون باشند نباید با اقدامات غیر قانونی از قبیل برگزاری جلسات و نشست‌های تبلیغاتی، ناقض قانون باشند. که در این میان برخی پایگاه های خبری وکانال های خبری با انتشار نام وتصاویر کاندیداهای ثبت نام کرده، که از دید نظارتی نهادهای قانونی پوشیده هم نبوده، متاسفانه قبل از تائید صلاحیت نوعی بدعت و نقض قانون بوده  که در آینده احتمال بازی گرفتن شخصیت آنها تلقی می گردد.
منطقه شبستر که شامل سه بخش، ۱۱ شهر و ۷۴ روستا می باشد، که جا داشت کانال های خبری درگیر این موضوع بجای تبلیغ پیش هنگام و انتشار دیدگاههای کاندیداها قبل از تائید صلاحیت، کاش ضمن اهمیت دادن به شهروندان و مطالبات بحق آنان و نگاه ویژه مردم را انتشار می دادند تا برای مردم ثابت می شد که برای رسانه ها مردم و مطالبات آنها اولویت دارد نه تبلغ پیش هنگام کاندیداها. و در این میان به کاندیداهای احتمالی ثابت می شد که بحث تولید ، اشتغال، مهار تورم و دستاوردهای ماحصل از آن یعنی ایجاد شغل برای جوانان تحصیل‌کرده و آماده به کار، مهم‌ترین خواسته و مطالبه عمومی است که این روزها از گوشه کنار شنیده می‌شود و جامعه با آن دست و پنجه نرم می‌کند.
اگرچه احراز و یا عدم احراز صلاحیت قطعی کاندیداها، فعلا” مهمترین نکته در رقابت های مجلس دوازدهم می باشد، اما اخبار واصله بازگو کننده این واقعیت است که انتخابات دوازدهم مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه شبستر متفاوت تر از گذشته و با حضور چهره های مختلف فرهنگی، اجتماعی و سیاسی برگزار خواهد شد. در این راستا اسامی افراد برای حضور در این عرصه مبحثی است که می تواند مورد توجه عامه ی مردم واقع شود اما آنچه قابل تأمل است تعدادی از این افراد تنها به جهت مطرح کردن خود و یا انگیزه های دیگر حضور پیدا کرده اند که در آینده نزدیک مردم از قصد و نیت آنها آگاهی پیدا می کنند.
از آن جا که یک نماینده مقتدر و توانمند می تواند نقش مهمی را در پیشرفت و توسعه حوزه انتخابیه تحت تصدی خود ایفا کند، مردم فهیم و فرهنگی شبستر باید از انتخابات ادوار گذشته عبرت گرفته و نکاتی را مد نظر داشته باشند تا بتوانند با یک انتخاب صحیح گام مهمی را برای پیشرفت و ترقی شهرستان بردارند که در ذیل به برخی از آنها پراخت می شود.
  حفظ وحدت و انسجام؛
مطمئناً هیچ نظام اجتماعی نمی تواند به کمال برسد مگر اینکه افراد آن مجموعه اتحاد و انسجام خود را حفظ کنند. بی شک بزرگان و فرهیختگان شهرستان می توانند بیشترین نقش را در ایجاد این وحدت و یکپارچگی ایفا کنند. باید گفت به صلاح همه شهرستان است که گروه ها، احزاب و طوایف با کنار گذاشتن اختلاف سلایق به یک وحدت کلمه رسیده و با انصراف برخی از کاندیداها که توانایی این امر را ندارند مردم شهرستان در انتخاب خود فرد شایسته را برگزینند.
   واقع بینی نامزدهای احتمالی؛
هرچند حضور نامزدها در انتخابات مجلس شورای اسلامی آزاد است اما کاندیداهای احتمالی می بایست با سنجش قدرت، توانمندی و درصد موفقیت خود وارد عرصه انتخابات شوند تا مثل اکنون شاهد ترافیک ثبت نام نامزدهای انتخاباتی در شهرستان نمی بودیم. برای این کار لازم است نامزدهای انتخابی شناخت صحیح و واقع بینانه ای از خود داشته باشند و اطرافیان و نزدیکانشان به طور صحیح و واقع بینانه به آن ها مشاوره می دادند، ورود به این عرصه با توهم که بعضی از آنها از آراء بالای خود صحبت می کنند و بعضی بر این باورند که با اکثریت آراء برنده انتخابات خواهند شد، همین شعارهای خلاف واقع آنها گروهی از مردم را می فریبند، اما نتیجه این تحلیل نادرست چیزی جز سلب اعتماد همان فریفتگان نسبت به این افراد نخواهد بود و مطمئناً اینها با چنین افکاری، در همان نقطه خاموش می شوند و در دوره های آتی روی بازگشت به عرصه انتخابات شهرستان را نخواهند داشت. گرچه در این دوره شاهد ثبت نام افرادی هستیم که علیرغم عدم موفقیت در دوره های قبلی همچنان ثبت نام کرده اند.

انتهای پیام/ب

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.