کد خبر : 150371
تاریخ انتشار : شنبه 13 ژانویه 2018 - 2:10

مسائل اقتصادی کشور نیازمند پیدا کردن راهکار و اقدام است/بخش خصوصی در کشور حکم یتیمی را پیدا کرده است/

مسائل اقتصادی کشور نیازمند پیدا کردن راهکار و اقدام است/بخش خصوصی در کشور حکم یتیمی را پیدا کرده است/

نماینده مردم شبستر در مجلس با اشاره به اینکه خط فاینانس ایتالیا به نتیجه رسیده است، گفت: استان های کرمان و آذربایجان شرقی برای بهره برداری از این خط اعتباری پیشرو هستند.

به گزارش شبسترنیوز، معصومه آقاپور علیشاهی با بیان اینکه ایجاد خط‌های اعتباری فاینانس در حال پیگیری است و این موضوع خیلی خوب پیش می‌رود گفت: استان‌های کرمان و آذربایجان شرقی برای بهره‌برداری از این خط اعتباری پیشرو هستند و اصفهان نیز باید از این فرصت نهایت استفاده را ببرد.

نماینده مردم شبستر در مجلس شورای اسلامی گفت: باید برای مسائل و مشکلات به‌ویژه مسائل اقتصادی کشور دنبال راهکار بود و اقدام کرد، بخش خصوصی در کشور حکم یتیمی را پیدا کرده که همه برای او دلسوزی و ترحم می‌کنند اما هیچ‌کس حتی حاضر نیست تکه نانی به این یتیم ببخشد.

آقاپور با اشاره به مشکلات نرخ ارز افزود: در رابطه با نرخ ارز طی ۴۰ سال گذشته سیاست‌گذاری‌های اشتباهی انجام‌شده و اعمال این سیاست‌ها موجب شده تا بخش خصوصی تضعیف شود.

وی عنوان کرد: با توجه به مشکلاتی که وجود داشت دولت نیز در سال‌های ۹۱ تا۹۵ به‌جای اینکه در اقتصاد سیاست‌گذاری کند، انرژی خود را صرف قیمت‌گذاری و مهار تورم کرد.

نماینده شبستر بیان کرد: باید با کمک اتاق‌های بازرگانی استان‌ها، گروهی شامل نمایندگان دولت، بخش خصوصی و مجلس طرح‌ها و مدل‌های اقتصادی در کشورهای دیگر را بررسی و این طرح‌ها را متناسب با شرایط اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی کشورمان پیاده‌سازی کنند.

آقاپور علیشاهی افزود: در مجلس، این کار تا حدودی در کمیسیون اقتصادی در حال انجام است و تاکنون مدل‌های اقتصادی آلمان و ترکیه مورد بررسی قرار گرفته است و در کشور ترکیه گروهی متشکل از نمایندگان همه صنوف برای سیاست‌گذاری‌های اقتصادی تصمیم‌گیری می‌کند.

این نماینده مجلس درباره قانون مالیات بر ارزش‌افزوده نیز گفت: قرار است اصلاح این قانون در صحن علنی مورد بررسی قرار گیرد و زمینه حذف آن سه سال پس از اصلاح مجدد فراهم شود.

نماینده مردم شبستر در مجلس شورای اسلامی در رابطه با مسائل بانکی، گفت: باید بپذیریم تا وقتی وارد شبکه (FATF) «اف ای تی اف» (Financial Action Task Force) شویم و شفافیت نداشته باشیم، مشکلات حل نمی‌شود و بزرگ‌ترین تهدید ما همین شبکه (FATF) «اف ای تی اف» است و اصلاً برجام نیست.

آقاپور علیشاهی اضافه کرد: گروه ویژه اقدام مالی ( اف.آ.تی.اف) یک‌نهاد بین دولت‌ها در زمینه مبارزه با پول‌شویی و تأمین مالی تروریسم است که استانداردها و توصیه‌هایی را برای شفافیت عملکرد بانکی با هدف تأمین سلامت نظام مالی جهان تدوین می‌کند.

این نماینده مردم در مجلس دهم، افزود: این گروه تلاش می‌کند اجرای این استانداردها در کشورها را افزایش دهد و همکاری بین‌المللی را برای مبارزه با سوءاستفاده از بنگاه‌های اقتصادی و نظام مالی و ارتکاب جرائم یادشده تشویق کند.

وی در بخشی از صحبت‌های خود به بودجه سال آینده کشور که در مجلس در حال بررسی است اشاره کرد و گفت: در بودجه ۱۳۹۷ کشور قرار است ۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار از صندوق توسعه ملی برای بخش کشاورزی و اشتغال برداشت شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.