کد خبر : 146608
تاریخ انتشار : چهارشنبه 15 نوامبر 2017 - 1:14

شهرداری ها باید در تمامی امور شهری شفافیت داشته باشند

شهرداری ها باید در تمامی امور شهری شفافیت داشته باشند

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری آذربایجان شرقی گفت:شورای اسلامی شهرها باید به عنوان منتخبین مردم در همه امور کنار مردم بوده و از آنها مشورت بگیرند و نباید به سیستم هزینه و ضربه‌ای تحمیل کنند.

به گزارش شبسترنیوز،مرتضی علیخانی در مراسم معارفه شهردار جدید شبستر با اشاره به فراز و نشیب‌های کارهای اجرایی مردم که به عهده شوراهای اسلامی شهر و روستا در چهار دوره گذشته بوده گفت: ما شاهد هستیم که در ابتدای دوره پنجم شوراهای اسلامی شهر و روستا برخی اعضای شورا با جایگاه حقوقی این نهاد آشنا نیستند

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری آذربایجان شرقی اظهار داشت: اگر ما می‌خواهیم یکی از دغدغه‌های مقام معظم رهبری و حضرت امام راحل در این باره محقق شود باید به این باور قلبی و عملی برسیم که شورای اسلامی شهر و روستا نه فقط در مورد انتخاب شهردار بلکه باید در تمامی امور شهر وارد شود.

علیخانی ادامه داد: شورای اسلامی شهرها باید به عنوان منتخبین مردم در همه امور کنار مردم بوده و از آنها مشورت بگیرند و نباید به سیستم هزینه و ضربه‌ای تحمیل کنند.
وی افزود: اعضای شوراها باید به شعارهای دوران انتخابات رجوع کنند و توجه داشته باشند که  قانون‌گذار، شورای اسلامی شهر و روستا و اعضای آن را مکلف کرده که از مردم در تمام امور جامعه مشورت بگیرند و از تک روی پرهیز کنند.

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری آذربایجان شرقی با تاکید بر درآمد زایی پایدار در شهرداری‌ها ابراز کرد: شهرداری‌ها باید به عنوان یک نهاد اجرایی، خود درآمد زایی کنند و مشارکت مردم در امور شهری بیشتر شود ولی تا کنون آن‌چنان که باید این امر محقق نشده است.

علیخانی با اشاره به مشکلات مربوط به پسماند و محیط زیست که در اکثر شهرها وجود دارد گفت: این مشکلات را ما خودمان ایجاد کرده‌ایم و هر لحظه تولید پسماند در ایران خطرناک می‌شود به طوری که تولید زباله در ایران روزانه بیش از دو کیلوگرم است که این مقدار در کل دنیا در حدود ششصد گرم است و شورا وظیفه تهیه برنامه فرهنگی برای آموزش شهروندان در مدیریت پسماند را دارد.

وی خاطرنشان کرد: دولت تدبیر وامید بر اساس قانون تمامی مبالغی را که باید به شهرداری‌ها پرداخت کند را واریز کرده و امکانات زیادی به آتش نشانی‌ها از جمله کمک در خرید ماشین آلات ارائه کرده است.

مدیرکل امور شهری استانداری افزود: شوراهای اسلامی باید با استفاده از خیرین که در شهرستان شبستر یک شاخص مهم برشمرده می‌شود در جهت ایجاد اشتغال‌های پایدار در مدیریت شهری از قبیل مدیریت پسماند و درآمد زایی پایدار برای شهرداری‌ها تلاش کنند.

وی اظهار داشت: باید در تمامی امور شهری شفافیت داشته و خود مجموعه‌های اداری شهرداری کاری کنند که نیاز به بازرسی نباشد و شهرداری‌ها با ایجاد زیرساخت‌های دولت الکترونیک همه امور مربوط به شهرداری را الکترونیکی کنند تا دسترسی مردم به اطلاعات و شفافیت در سیستم  محقق شود.

این مقام مسئول تاکید کرد: شهرداری باید در موضوع ساخت و سازهای غیر مجاز حساسیت زیادی به خرج بدهد و با بالا بردن وجدان کاری طوری عمل شود که در مواقع بحران همانند زلزله اخیر پاسخگو باشیم.

وی ادامه داد:حذف امضاهای طلایی باید در مدیریت شهری جایگزین رویه فعلی شود و شهرداری تحولی بنیادین در سیستم پاسخگویی خود ایجاد کند کاهش فضای سبز در شهرها خطری برای آینده و فرزندان ما است چرا باید ورودی‌های شهرهای ما که باید زیبا و چشم نواز باشد مملو از زباله شده باشد.

به گزارش شبسترنیوز در این مراسم که با حضور جمعی از مسئولان شهرستانی و استانی در محل سالن اجتماعات مقبره شیخ محمود شبستری برگزار شد، سید باقر موسویان به عنوان شهردار جدید شبستر معرفی و از تلاش‌های سیروس اشرفی شهردار سابق تقدیر شد.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.