کد خبر : 139295
تاریخ انتشار : شنبه 5 آگوست 2017 - 20:52

رویداد تبریز ۲۰۱۸ فرصتی برای معرفی ظرفیت های شهرستان شبستر است

رویداد تبریز ۲۰۱۸ فرصتی برای معرفی ظرفیت های شهرستان شبستر است

فرماندار شبستر با تاکید بر بهره گیری از ظرفیت ۲۰۱۸ جهت جذب سرمایه گذار اظهار داشت: شهرستان شبستر،ظرفیت‌ها و شاخص‌های لازم جهت جذب سرمایه گذار خارجی و داخلی برای ایجاد و احیای اماکن گردشگری را دارد.

به گزارش شبسترنیوز، منصور طالب پور در نشست کارگروه میراث فرهنگی و گردشگری این شهرستان که با محوریت تبریز ۲۰۱۸ برگزار شد،گفت: تبریز ۲۰۱۸  می‌تواند کلید واژه و نمادی برای اعتلا و پیشرفت شهرستان  شبستر باشد.

وی اظهارکرد: این رویداد بزرگ فرصتی مناسب و ارزشمند جهت پیشبرد و اجرای پروژه‌های توریسم محور در شهرها و روستاهای شهرستان و معرفی جاذبه‌های گردشگری این خطه در سطح کشور و جهان خواهد بود.

فرماندار شبستر با تاکید بر بهره گیری از ظرفیت ۲۰۱۸ جهت جذب سرمایه گذار اظهار داشت: شهرستان شبستر،ظرفیت‌ها و شاخص‌های لازم جهت جذب سرمایه گذار خارجی و داخلی برای ایجاد و احیای اماکن گردشگری را دارد.

رئیس کمیته میراث فرهنگی و گردشگری شهرستان شبستر با اشاره به محورهای توزیع اعتبارات و پروژه‌های سال ۹۶، افزود: در توزیع اعتبارات سال ۹۶، در دو محور تکمیل زیر ساخت‌های گردشگری و اتمام مرمت و بازسازی اماکن تاریخی و گردشگری توجه ویژه شده است.

طالب پور در بخش دیگر سخنان خود از شهرداران شهرهای نه گانه خواستار نیاز سنجی و احداث مجتمع‌های بین راهی با محوریت سرویس‌های بهداشتی در مبادی ورودی و خروجی شهرها تاکید کرد.

وی ادامه داد:بهسازی و ساماندهی سرویس بهداشتی داخل شهرها و پارک‌ها و پراکندگی مناسب و نصب تابلوهای راهنمای مسافرین را برای گردشگران از اهمیت خاصی برخوردار است.

فرماندار شبستر با اشاره به ظرفیت ها و پتانسیل های شهر تسوج بیان کرد: تسوج بعنوان مهد خشکبار ارگانیک ایران است و ظرفیت ها و پتانسیل های ناشناخته ای دارد و مسئولان باید برای جذب سرمایه گذار در این حوزه تلاش کنند .

وی اضافه کرد:ایجاد و احیای کمپ گردشگری و میدان تاریخی تسوج بعنوان بزرگترین محل عرضه محصولات و خشکبار سالم و ارگانیک می تواند به یکی از مهم ترین قطب های گردشگری شهرستان و استان تبدیل شود .

طالب پور با اشاره به میزان بودجه حوزه گردشگری شهرستان شبستر در سال ۹۶ خاطرنشان کرد: حدود ۳ میلیارد ریال جهت مرمت و بازسازی اماکن تاریخی و ۳میلیارد ریال نیز جهت تکمیل زیر ساخت‌های گردشگری از جمله راه دسترسی وزیر ساخت‌های لازم برای آبشار سرکند دیزج و چندین طرح دیگر  در نظر گرفته شده است.

فرماندار شبستر در پایان خواستار تدوین برنامه‌های مؤثر از سوی ارگان‌های فرهنگی برای ارتقای فرهنگ گردشگری شده و آموزش‌های عمومی گردشگری به ویژه برای اصنافی و کسبه‌ای که به صورت مستقیم با گردشگری در ارتباط هستند را از مهم‌ترین برنامه‌های دستگاه‌های ذی‌ربط عنوان کرد.

در این نشست بر برگزاری همایش و بزرگداشت همایش شیخ محمود شبستر و شیخ محمد خیابانی ، جذب سرمایه گذار برای اجرای ورزش های کویر نوردی و رمل نوردی در قوم تپه ، تسریع در تکمیل موزه دریانوردی و لجن درمانی بندر شرفخانه ، احداث کیوسک های راهنمای مسافر در مبادی ورودی و مرکز شهر ها ، تهیه و نصب تابلو های راهنمای آثار تاریخی و گردشگری و … تاکید شد .

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.