به گزارش شبسترنیوز،کارگروه تامین آب شرب شهری و روستایی با حضور  مدیرعامل شرکت آب منطقه ای آذربایجان شرقی  ، در فرمانداری شبستر برگزار شد.

معصومه آقاپور علیشاهی در این نشست  از پیش بینی ۳۰۰ میلیون دلار اعتبار از محل صندوق توسعه ملی به منظور تامین آب شرب روستایی در سطح کل کشور خبر داد .

وی ادامه داد:  دستگاه های اجرایی ذیربط  شهرستان شبستر و استان آذربایجان شرقی باید  در جهت جذب حداکثری  از این اعتبار برای تامین آب شرب روستایی تلاش کنند.

نماینده شبستر با اشاره به وضعیت آب شرب شهرستان شبستر تصریح کرد: در حال حاضر در سطح شهرستان تعداد ۱۲ روستا در تامین آب شرب در حالت بحرانی قرار دارند، مشکلات ما در این خصوص زیرساختی است و شبکه آبرسانی نیازمند اصلاح است.

آقاپور در بخش دیگر سخنان خود  افزود:۴۰ الی ۶۰ درصد آب شرب به دلیل پوسیدگی لوله ها تلف می شود و شبکه آبرسانی نیازمند اصلاح و بازسازی است.

این نماینده مجلس ابراز کرد:برای رفع مشکل آب شرب در شهرستان نیاز به تعداد ۵ مجتمع آبرسانی داریم و مشکل تامین اعتبار در این مورد وجود نداشته و وجود برخی مشکلات اجتماعی در بعضی مناطق نیز نباید مانع پیشرفت و اجرای پروژه ها گردد.

در پایان این نشست  با توجه به تکمیل منبع آب و تامین آب از زرینه رود و چاه های استیجاری و نارضایتی مردم از کیفیت آب در شهر تسوج ، دستور بررسی و رفع موضوع توسط فرماندار شهرستان صادر شد.