کد خبر : 99850
تاریخ انتشار : جمعه 27 می 2016 - 17:37

مسئولین باید محکمتر در مقابل جهان خواران‌ بایستند

مسئولین باید محکمتر در مقابل جهان خواران‌ بایستند

امام جمعه صوفیان گفت:مسئولین باید در دفاع از اسلام محکمتر از همیشه با تمام توان در مقابل تجاوز نظامی، سیاسی و فرهنگی جهانخواران بایستند و دنیای استکبار خصوصا غرب، خطر رشد اسلام ناب محمدی صلی الله علیه و آله و سلم را علیه منافع نامشروع خود درک کرده است.

IMG_7350-590x332به گزارش شبسترنیوز ، حجت الاسلام مردانی پور در خطبه های نمازجمعه صوفیان با اشاره به فرارسیدن سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) گفت: ایستادگی محکمتر مقابل جهانخواران از خواسته های امام راحل بوده و مسئولین ما هم باید از هیچ کس و از هیچ چیز جز خداوند بزرگ نترسند و همیشه در میدان مبارزه و جهاد باشند.

مردانی پور با بیان اینکه مسئولین باید در دفاع از اسلام محکمتر از همیشه با تمام توان در مقابل تجاوز نظامی، سیاسی و فرهنگی جهانخواران بایستند اظهارکرد:امروز دنیای استکبار خصوصا غرب، خطر رشد اسلام ناب محمدی صلی الله علیه و آله و سلم را علیه منافع نامشروع خود درک کرده است.

امام جمعه صوفیان  با اشاره به افتتاح دهمین دوره مجلس شورای اسلامی‌ و با توجه به منویات مقام معظم رهبری تصریح کرد: ملّت ایران مجلسی می‌خواهند که به وظایف خودش آشنا باشد؛ بداند که چه بر عهده او است در قانون اساسی؛ متعهّد باشد، متدیّن باشد، شجاع باشد، مرعوب آمریکا نباشد؛ علاقه‌مند واقعی به پیشرفت کشور باشد، پیشرفت کشور را درتربیتِ علمیِ جوانانِ با استعدادِ این کشور و این ملّت بداند و مجلسی که درد مردم را بشناسد، درد کشور را بشناسد، درصدد درمان و علاج آن دردها باشد.

وی با اشاره به افتتاح پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبرى با مهم برشمردن سخن مقام معظم رهبرى در رابطه با شاکله قرار دادن مواضع اصولى امام(ره) اظهارداشت:با توجه به انتخاب شایسته حضرت آیت‌الله جنتى به ریاست مجلس خبرگان رهبرى، امید است که مجلس خبرگانى انقلابى و رهرو امام و رهبرى داشته باشیم.

مردانی پور با گرامى‌داشت دهه نکوداشت مساجد و آماده‌سازى مساجد براى میهمانان خدا افزود: بدون‌تردید در کنار کارکرد دینی، وسیعترین کارکرد مساجد در صدر اسلام کارکرد سیاسی آن‌ها بود به‌طوری‌که مسجد رسماً یک نهاد سیاسی در جامعه به‌شمار می‌رفت.

وی ادامه داد:در صدر اسلام مسجد به‌عنوان نهادی حکومتی تلقی می‌شد از این‌رو یک فرد واحد هم زمامدار و هم مدیر اجرایی‌ بود و یک ساختمان واحد هم مسجد بود و هم مرکز ثقل مسایل دینی و سیاسی. بنابراین مسجد تنها عبادتگاه جامعه نبود بلکه مقری بود برای همه فعالیتهای سیاسی جامعه اسلامی که اتفاقا بر اساس اصل تفکیک‌ناپذیری دین و سیاست در مکتب اسلام، عبادی نیز محسوب می‌شد و جوهره عبودیت در آن ملحوظ و آشکار بود. به عبارت دیگر مسجد بهترین نماد تلفیق دین و سیاست بود و اصل سیاست عین دیانت، نخستین‌بار در مسجد النبی در معرض نمایش‌گذارده شد.

امام جمعه صوفیان با اشاره به سخنرانی مقام معظم رهبری در دانشکده امام حسین (ع)سپاه و بیان این جمله که خرمشهرها در پیش است‌ افزود: فتح و آزادسازی خرمشهر در حقیقت نشانی از پیروزی ملت ایران پس از غلبه بر خیانت‌های داخلی‌ است.

وی اضافه کرد:با برکناری بنی‌صدر در تیر ۱۳۶۰ و غلبه بر جنایت‌کاران داخلی که در نیمه سال ۱۳۶۰ کشور را دستخوش جنگ داخلی کردند و با ایجاد آرامش و امنیت نسبی در کشور در اواخر سال ۶۰، زمینه برای پیروزی‌های نظامی در جنگ تحمیلی و عقب راندن دشمن فراهم شد.

مردانی پور با بیان اینکه این دوره از تاریخ دفاع مقدس درس‌آموز و عبرت‌آمیز است. گفت: وحدت و گذر از مشکلات داخلی و تلاش برای غلبه در دشمنی که از سوی همه جهانیان مورد حمایت قرار گرفته است با اتکاء به نیروهای داخلی و اعتماد به خدای متعال. این آن‌چیزی است که فتح خرمشهر را به‌دنبال آورد.

وی در ادامه افزود :اما رهبر معظم انقلاب متذکر شدند که خرمشهرهایی که پیش روی ملت ایران است، در جنگ نظامی نیست.

مردانی پور  با اشاره به بی کفایتی آل سعود در برگزاری حج اظهارداشت: بی‌کفایتی آل سعود در تأمین عزت، کرامت و امنیت حجاج در مراسم حج ابراهیمی‌ کاملا مشهود است و آخرین رایزنی‌ها و پیگیری‌ها برای برگزاری مراسم حج ابراهیمی، عزتمند و امن از سوی مقامات ایرانی در حال انجام است اما مقامات آل سعود عزم خود را جزم کرده‌اند که با تمسک به هر بهانه‌ای مانع از اعزام زائران ایرانی و برپایی مراسم حج ابراهیمی شوند.

امام جمعه صوفیان با یادآوری راهکارهای اقدام وعمل در اقتصاد مقاومتی گفت: در بخش تولید نیروگاه‌های برق در دهه دوم انقلاب ناچار بودیم از کشورهای خارجی نیروگاه وارد کنیم و برای جلوگیری از خاموشی‌های طولانی، این نیروگاه‌ها را در کشور نصب کردیم اما امروز به نقطه‌ای رسیده‌ایم که نیروگاه‌های بزرگی با حجم تولید بالا در کشور ساخته می‌شود و همه مراحل ساخت و نصب آن توسط مهندسان ایرانی انجام می‌شود.

مردانی پور افرود:این دستاورد کوچکی نیست که یک کشور از حالت واردکننده کامل به یک سازنده و تولیدکننده تبدیل شود و اگر اقلام وارداتی و صادراتی کشور را در دو دهه گذشته و امروز مقایسه کنیم، مشخص می‌شود کشوری که در گذشته واردکننده بسیاری از کالاها بوده، امروز نه تنها بسیاری از نیازهای خود را تأمین می‌کند بلکه کالا و خدمات فراوانی را به کشورهای دیگر صادر می‌کند.

وی اضافه کرد:باوجود همه فشارها و مشکلات پیش روی انقلاب اسلامی‌ و نیز تحریم‌های ظالمانه، جنگ تحمیلی و توطئه‌های مختلف، نظام جمهوری اسلامی ایران کارنامه درخشانی از خود برجای گذاشته است.

خطیب جمعه صوفیان در پایان خاطرنشان کرد: نیروهای جوان تحصیلکرده که بزرگترین سرمایه‌های کشور هستند؛ در هر دوره و در هر بخش که مسؤولیت داشته اند، نقش خود را به نحو مطلوب ایفا کرده اند و این مسئولیت ها را هم باید به جوانان خودمان بدهیم.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.