کد خبر : 97641
تاریخ انتشار : پنج‌شنبه 12 می 2016 - 3:12

نخستین جشنواره« ایده تا پدیده »توسط دانشگاه آزاد اسلامی شبستر برگزار شد+تصاویر

نخستین جشنواره« ایده تا پدیده »توسط دانشگاه آزاد اسلامی شبستر برگزار شد+تصاویر

جشنواره« ایده تا پدیده » به صورت یک روزه از سوی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شبستر و با شرکت ۴۵ طرح متنوع برگزار گردید.

به گزارش شبسترنیوز معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی شبستر با بیان اینکه ثبت نام طرح­ها و ایده­ها برای شرکت در جشنواره از آبان ماه ۱۳۹۴ شروع شده بود گفت: در مجموع ۴۵ طرح  و پروپزال به دبیرخانه جشنواره رسید که پس از داوری ۸ طرح به عنوان طرح برگزیده انتخاب شد.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی شبستر با اشاره به طرح های برتر جشنواره اظهارکرد: طرح “اتومبیل دوزیست” توسط فرشید قیطوریان ،عنوان مقام اول و طرح و ایده با عنوان “طراحی سیستم عصای هوشمند برای نابینایان” ارائه شده توسط فرهاد کریم­خانی مقام دوم را کسب کردند.

وی ادامه داد: طرح­های” شکلات­های شیری و تلخ بدون قند” صابر خزانی و سمانه توکلی و طرح “پمپ فشار خلاء” ارائه شده توسط حانیه مختاری به صورت مشترک به عنوان مقام سوم شناخته شدند.

دیگر طرح­های منتخب طرح، “دستگاه بهره­برداری خانگی از آب باران” ارائه شده از سوی منیره هوشیار؛ “طرح ماشین حساب نابینایان و کم سوادان” ارائه شده از سوی هادی دیگرانی کفشیان؛ طرح “سامانه جامع پزشکی” ارائه شده از سوی اکبر عباسپور قدیم و ایده “طراحی و ساخت نمونه­ای از دیوار سبز در بستر کشت مناسب، سازگار با اقلیم و هوای ایران با استفاده از تکنولوژی شبکه­های حسگر بی­سیم” توسط سید مرتضی زاهدی بود.

فرشید قیطوریان به عنوان نفر اول جشنواره در ارائه طرح خود با عنوان اتومبیل دوزیست گفت: این خودرو قادر به حرکت بر روی جاده­های آسفالت و خاکی نسبتا صاف و هموار می­باشد. علاوه بر آن، مزیت قابل توجهی که این خودرو را از بقیه خودروها متمایز می­کند، امکان حرکت آن بر روی آب می­باشد. این کار توسط پره­ای که در پشت خودرو تعبیه می­شود و نیروی خود را از گیرباکس میگیرد انجام می­پذیرد.

فرهاد کریم­خانی در توصیف طرح خود با توجه به مشکلات نابیینایان در تشخیص موانع در راه رفتن گفت: “عصای هوشمند سیستمی است که موارد زیر در آن مجتمع شده­اند؛ یک جفت سنسور مافوق صوت برای تشخیص موانع روبرو، سنسور مادون قرمز برای تشخیص پله­های رو به بالا و رو به پایین، سنسور آب برای تشخیص چاله­های آب.”

صابر خرانی با اشاره به اینکه در زندگی صنعتی، تحرک کم و کاهش فعالیت­های بدنی و از طرفی مصرف زیاد شکر و قندهای ساده، سلامت انسان را به مخاطره انداخته است گفت: شکلات­های بدون قند یا به اصطلاح رژیمی، به منظور پیشگیری از امراض مختلف جایگزین مناسبی برای قندهای ساده هستند. یک شکلات بدون قند مرغوب، حاوی مخلوطی از ویتامین­ها و املاح است و کل کربوهیدرات­های آن بین ۱۰ تا ۱۵ گرم است.

آخرین طرح ارائه شده از سوی حانیه مختاری با عنوان پمپ فشار خلاء بود. این پمپ آب با استفاده از نیروی مکشی که در اثر خلا ایجاد شده در داخل محفظه­ی استوانه­ای شکل صورت می­گیرد، عمل می­نماید.

سرتیپی مدیر آموزش و پرورش شهرستان شبستر نیز در سخنان کوتاهی با اشاره به شعار امسال آموزش و پروش شهرستان با عنوان خلاقیت، نوآوری، شکوفایی و با تشکر از دانشگاه آزاد اسلامی در برگزاری این جشنواره، به تعامل موثر بین دستگاه­های آموزشی و فرهنگی شهرستان تاکید کرد.

اجرای آزمایشات شیمی ، ارائه سرگرمی و زیبایی­های ریاضیات ،تجلیل از برگزیدگان برتر جشنواره  و پرواز پهباد ساخته شده توسط مرید عقیلی از فارغ­التحصیلان نخبه واحد در محوطه  از دیگر برنامه های این جشنواره بود.

 برای مشاهده تصاویر بر روی لینک زیر کلیک کنید:

تصاویر/جشنواره« ایده تا پدیده »دانشگاه آزاد اسلامی شبستر

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.