کد خبر : 87252
تاریخ انتشار : شنبه 20 فوریه 2016 - 15:55

مواظب نفوذ جریان اشرافیگری در مجلس باشیم/مرعوب غرب و آمریکا لیاقت نمایندگی مجلس را ندارد

مواظب نفوذ جریان اشرافیگری در مجلس باشیم/مرعوب غرب و آمریکا لیاقت نمایندگی مجلس را ندارد

امام جمعه تسوج گفت:تمام تلاش دشمن این است که مجلس ششم را تکرار کند و مجلسی مانند مجلس ششم را بر سر کار بیاورد که جهت‌گیری‌های آن در خدمت ضد انقلاب بود.

photo_2016-02-13_17-11-40به گزارش شبسترنیوز حجت الاسلام بجانی در خطبه های نمازجمعه این هفته تسوج با اشاره به سخنان امام علی(ع) گفت:حق در میدان گفت و گو و بیان کردن و خطابه مقاله نوشتن وسیع ترین چیز هاست، افراد درباره حق یک طوری حرف میزند، کتاب می نویسد، ادعا می کنند که گویا خود این شخص حق محض است، اما حق در مقام عمل مشکل ترین چیز هاست.
امام جمعه تسوج اظهارکرد: کسی که یک مسئولیت را می پذیرد باید بتواند حق را اجرا کند. این هم با ادعا نمی شود. ممکن است کسی قابلیت داشته باشد و بتواند امور یک روستا را اداره کند اما وقتی به شهر رسید موفق نباشد. چون اداره روستا یک علم و تقوا و اداره شهر تقوای بالا تر را می طلبد همین که از روستا به شهر رسید ممکن است دچار خطا شود. کسی می تواند حق را اجراء کند که حق را بشناسد، مغرور و متکبر نباشد، رذائل اخلاقی را از خودش دور کند و فضائل را در درونش تقویت کند مبانی حق واسلام و دین را در دست داشته باشد تا بتواند در تند باد های شبهات نجات پیدا کند.

وی ادامه داد:مهم تر از همه  اینکه ریاست طلب نباشد. امام صادق علیه السلام می فرمایند: ملعون است کسی که ریاست طلبی کند وکسی که به ریاست همت گمارد وکسی که در فکر آن باشد و همچنین امام رضا (علیه السلام) می فرمایند: کسی که ریاست طلب باشد هلاک خواهد شد چرا که ریاست جز برای اهلش صحیح نیست ریاست طلبی در ضرر رساندن به دین از دو گرگ وحش رها شده در گله گوسفندان شدید تر است. بنابراین آن کسی میتواند حق را اجرا کند که ریاست طلب نباشد.
بجانی افزود:بزرگان ما در قبول مسئولیت تا زمانی که وظیفه نشده بود شانه خالی می کردند نمونه اش مقام معظم رهبری که رای خبرگان را به سختی پذیرفت.

وی با اشاره به سخنان علی(ع) بیان کرد:حاکم وحکومت اسلامی برگردن مردم و متقابلاً مردم برگردن حکومت اسلامی حق دارند، حال که حکومت اسلامی به دنبال احیاء حقوق مردم است در همه ی زمینه های فرهنگی واقتصادی وامنیتی در قبال آن مردم وظیفه دارند، درصحنه های مختلف که موجب تقویت حکومت است حضورداشته باشند که این یک تکلیف شرعی، عقلی وعقلائی است. این قسمت جرء حقوق شرعی وحقوق الهی است.
امام جمعه تسوج  با اشاره به جنبه حق الناس انتخابات ضمن بیان بیانات  مقام معظم رهبری  در مورد حق الناس چندین حق را برشمرد: اول اینکه داوطلبی که نامزد انتخابات می شود اگرآدم صالحی است ما او را رد نکنیم میدان بدهیم که بیاید.

دوم اینکه:اگردرمجلس خبرگان وشورای اسلامی داوطلبی صلاحیت ورود نداشته باشد دقت کنیم تا وارد نشود که ورود آن باطل کردن حق مردم است که الحمدالله این دومورد به فضل الهی تحقق یافت وافراد شایسته ولایق وارد شدند و کسانی هم که به این قانون و حق تمکین نکردند و به دنبال تضعیف شورای نگهبان شدند واذهان مردم رامشوش کردند،کارغیر شرعی وخواست دشمن را انجام دادند.

حق سوم: حفظ آراء مردم در پای صندوق های رأی است. حق چهارم:پذیرش نتیجه انتخابات که درسال۸۸ پذیرفته نشد و با حربه زشت تقلب می خواستند حق مردم را ضایع کنند. حق پنجم:رعایت حق درفهرست های پیشنهادی یعنی افرادی که درفهرست قرارمی دهند لایق باشند.
وی ادامه داد: درانتخابات باید دقت شود،امام راحل در وصیت نامه الهی سیاسی خود می فرمایند: اگردر انتخابات مسامحه شود و افرادی بدون مصالح و موازین شرعی انتخاب شوند چه بسا خساراتی به کشور و اسلام وارد می شودکه جبران پذیر نباشد دراینصورت همه مسئول خواهند بود.

بجانی با بیان ویژگی های نماینده اصلح فرمودند: نماینده باید باایمان، خدمتگذار، صادق، امانتدار، ساده زیست باشد، وامدار قدرت و ثروت نباشد، خود را سپر بلای مشکلات قرار دهد، کشور را به دشمن نفروشد، درمصالح کشور دچار رودربایستی نشود، از لحاظ شخصی واخلاقی الگو باشد، قاطع باشد، عزت نفس داشته باشد، ظلم ستیز باشد.

وی اضافه کرد:نماینده خوب ،مجلس خوب می سازد و مجلس خوب، قوانینی تدوین میکند که نفع آن به کل نظام و کشور برگردد.  مقام معظم رهبری فرمودند: اگر مجلس مرعوب غرب و آمریکا باشد، دنبال حاکمیت جریان اشرافی باشد کشور را بدبخت می کند.

امام جمعه تسوج با اشاره به مجلش ششم به عنوان یک مجلس که خیانت آن برای کشور حاصل شد گفت: اکثریت نمایندگان مجلس ششم تازه نماینده شده بودند ومی توانستند به نفع کشور عمل کنند اما در اثر سیاسی بازی وقت مجلس را درگیرجنجال های سیاسی ودعوا بین گروه ها واحزاب کردند بگونه ای که تنها دو درصد نطقهای پیش از دستور در مورد وضعیت معیشت و رفاه مردم بود.

بجانی تصریح کرد:در واقع مجلس ششمی ها به هر چیزی فکر می کردند به جز مصالح نظام و اغراضی را دنبال می کردند که در یک سری ساختار شکنی ها که عمده آن تضعیف و تخریب جایگاه ولایت فقیه و اختیارات آن خلاصه می شود. در واقع این نمایندگان تنها عروسک و افراد مغرض سیاسی هم عروسک گردان بودند. نمایندگان مجلس ششم به خاطر فرمانبرداری از چهره های مغرض سیاسی هر حرف و نطقی را به راحتی امضا می کردند.

وی ادامه داد: کار نمایندگان مجلس ششم ساختار شکنی در کشور بود و حتی در این زمینه به جایگاه رهبری هم رحم نکردند و میخواستند اختیارات رهبری را کاهش داده و قدرت ریس جمهور را زیاد کنند. آنهایی که با تحصن در مجلس نقطه ننگی در تاریخ حزب خود بنا نهادند و همانها الان یا به ضد انقلاب خارج کشور پیوسته اند یا دنبال نفوذ دوباره در ارکان نظام هستند. هم اکنون بسیاری از رفوزه های مجلس ششم در این دوره مجلس به میدان آمده اند و این نشانه امیدواری در آنها است که انتظار می رود مردم نسبت به انتخاب خود مراقب باشند. تمام تلاش دشمن این است که مجلس ششم را تکرار کند و مجلسی مانند مجلس ششم را بر سر کار بیاورد که جهت‌گیری‌های آن در خدمت ضد انقلاب بود.
خطیب جمعه تسوج در پایان خاطرنشان کرد:تمامی کاندیداها و طرفداران آنها باید اخلاق انتخاباتی را رعایت کنند و از دروغ و تهمت و تعریف بیجا و افشاگری و اسراف گری بپرهیزند و بدانند انتخابات مسابقه خدمت به خلق است نه ماراتن کسب قدرت.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.