کد خبر : 62255
تاریخ انتشار : چهارشنبه 26 آگوست 2015 - 12:49

دانش آموزان برگزیده مسابقات قرآنی، فرهنگی، هنری و ورزشی شبسترتجلیل شدند+تصاویر

دانش آموزان برگزیده مسابقات قرآنی، فرهنگی، هنری و ورزشی شبسترتجلیل شدند+تصاویر

همایش تجلیل از برگزیدگان مسابقات قرآنی، فرهنگی، هنری و ورزشی دانش آموزان دختر منطقه شبستر در محل اردوگاه شیخ ولی برگزار شد.

DSC00125به گزارش شبسترنیوز، طاهر علمی معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان در این همایش ضمن عرض تبریك و تهنیت مناسبت دهه کرامت گفت: دهه کرامت یادآور تحول آفرینی بانوان آسمانی است.

وی افزود: به تعبیر امام خمینی ره: از دامن زن، مرد به معراج می رود، دامن زن محل تربیت بزرگ مردان و بزرگ زنان است.

علمی ضمن تبریك فرا رسیدن هفته دولت گفت : هفته دولت فرصتی است تا نیروهای خدوم دولت در تجدید پیمان با شهیدان رجایی و باهنر افق‌های تازه‌ای از پیشرفت و توسعه را طراحی و همدلی و هم‌زبانی را به منصه ظهور برسانند.

وی تصریح کرد: در طی این هفته، مردم با عملکرد و دستاوردهای دولت در زمینه های گوناگون آموزشی ، عمرانی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی آشنا می شوند.

معاون پرورشی اداره كل آموزش و پرورش استان بيان كرد: شهیدان رجایی و باهنر تجلی راستینی از روحیه خدمتگزاری به مردم‌ بودند، بی‌شک ترسیم نمایی دقیق از زندگی و دولت این دو شهید، می‌تواند الگوی خدمتگزاران مردم باشد تا در زندگی فردی و سیاسی خود به آنان، تأسی نمایند.

علمی در ادامه گفت: امور تربیتی نهادی است كه در وزارت آموزش و پرورش با مهندسی شهیدان رجایی و باهنر تاسیس گردید و امور تربیتی، با هدف بیشتر آشنا کردن دانش آموزان با ارزش های اسلامی و ایجاد روحیه دین دوستی و تشویق و ترغیب دانش آموزان به داشتن اخلاق اسلامی به وجود آمد.

وی نزول اخلاق و ارزش های اخلاقی در جوامع امروزی را از مهم ترین آفت ها و آسیبهای اجتماعی دانست که می تواند زمینه ساز دیگر انحرافات اجتماعی هم باشد.

علمی با بیان اینکه امروز اخلاق اسلامی گوهر گمشده جوامع امروزی است ، گفت : یکی از ویژگی های شخصیتی شهیدان رجایی و باهنر(ره) “وجود اخلاق و مهربانی و صمیمیت” در شخصیت آنها بود .

وی با اشاره به وجود نزدیک 5000 فرهنگي شهيد و 36 هزار شهيد دانش‌آموز در كشور افزود: نقش دستگاه تعليم و تربيت در پاسداري از دستاوردهاي انقلاب اسلامي را مي‌توان از همين آمار متوجه شد.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل گفت: اوقات فراغت دانش آموزان در تابستان بهترین فرصت برای برنامه ریزی و ایجاد نشاط در دانش آموزان است که اگر برای آن برنامه ای نداشته باشیم به یک تهدید تبدیل می شود.

وی با اشاره به نقش مثبت اوقات فراغت خاطر نشان ساخت: اوقات فراغت یکی از بسترهای مهم رشد و تعالی نوجوانان وجوانان مشارکت فعال و شاداب آنان درسازندگی مادی و معنوی جامعه است و با استفاده از توانمندی ها و خلاقیت دانش آموزان می توان مقداری از مشکلات مدارس را حل کرد.

علمی برلزوم برنامه ریزی برای داشتن اوقات فراغت مفید و هدفدار اشاره کرده و افزود: برنامه‌های غنی‌سازی اوقات فراغت زمانی می‌تواند مفید واقع شود که هدفدار و در طول سال استمرار داشته باشد و در نهایت منجر به تقویت و رشد استعدادهای ذاتی فرد شود.

سرتیپی مدیر آموزش و پرورش منطقه شبستر هم با تبریك دهه کرامت گفت: دهه كرامت، یادآور تمام خوبی‌ هاست و یادآور جمال انسانی است و سرآغازي براي تحول در انسان مي تواند باشد. .

وی هم چنین در این مراسم در سخنانی با تبریك فرا رسیدن هفته دولت خاطر نشان ساخت: هفته دولت سرآغاز مناسبی است تا مردان عرصه خدمت و خدمتگزاری تلاش های خود را برای تحقق آرمانی بزرگ در معرض دید و قضاوت مردم قرار دهند.

سرتیپی مسابقات فرهنگی، هنری و ورزشی را بستر مناسبی برای رشد و نمو خلاقیت ها، استعدادها و توانایی‌های دانش‌آموزان در جامعه دانست و افزود: برنامه‌های فرهنگی و هنری و ورزشی سرآمدترین فعالیت‌ها در بین دانش‌آموزان است.

مدیر دستگاه تعلیم و تربیت منطقه با بیان اینکه اوقات فراغت دانش آموزان فرصت مناسبی برای اعتلای آموزه های دینی و تربیتی دانش آموزان است، گفت:یادگیری انسان و ساماندهی رفتار نوجوان در گرو نشاط و شادابی و هیجانات مثبت اوست و خلاقیت، شکوفایی استعدادها در گرو نشاط و انبساط روحی انجام می‌شود.

سرتیپی گفت: تقدیر از دانش آموزان به هر طریق ممکن آنان را جهت رشد و شکوفایی بهتر در مسائل آموزشی و تربیتی ترغیب می کند و تشویق از مهمترین اهرمهای آموزش و پرورش جهت ایجاد روحیه رقابتی برای دانش اموزان در مسائل آموزشی و پرورشی است .

روخوانی و قرآئت قرآن کریم، اقامه نماز جماعت، هنرنمایی گرود سرود دانش آموزان آموزشگاه عفاف وایقان و… از دیگر برنامه ها ی اجرایی این مراسم بود .

شایان ذکر است در این مراسم با اهدای لوح تقدیر و هدایای از 140 دانش آموز برگزیده شامل(73 نفر اول، 37 نفر دوم و 30 نفر سوم) که در مسابقات قرآنی، فرهنگی و هنری سال تحصیلی 94-93 در سطح استانی و منطقه ای حائز رتبه های برتر شده بودند، تجلیل شد.

هم چنین در این مراسم از 47 دانش آموز برگزیده شامل( 24 نفر رتبه اول و 23 نفر رتبه سوم) که در مسابقات ورزشی در سطح استان حائز رتبه های برتر شده بودند، تجلیل بعمل آمد.

برای مشاهده تصاویر بر روی متن زیر کلیک نمایید:

تصاویر/مراسم تجلیل از برگزیدگان مسابقات قرآنی، فرهنگی، هنری و ورزشی شبستر

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 6 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۶
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

ی نفر چهارشنبه , 26 آگوست 2015 - 14:52

سلام بس چرامن دعوت نبودم؟رتبه1منطقه روتورشته مفاهیم اوردم ورتبه3روتواستان اگ همه بودن بس چرامن نبودم؟ازدانش اموزان برهان الدین هم هستم

فانوس سیس چهارشنبه , 26 آگوست 2015 - 15:15

ان شاالله همیشه موفق باشند و در آینده افراد مثمر ثمری برای ایران اسلامی و بخصوص شهرستانمان باشند.

مگهمهمه پنج‌شنبه , 27 آگوست 2015 - 10:18

چرا مال پسرا رو نذاشتين؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

دانش آموز جمعه , 28 آگوست 2015 - 11:01

با سلام
ممنون بابت همایش
در سال های گذشته هیچ اهمیتی به رتبه ها قائل نبودند
و جایزه ای در نظر گرفته نمیشد
خوش بختانه هم جایزه و هم همایش زمینه ی شرکت برای این مسابقات را بیشتر خواهد کرد
و همچنین از شعر هنرمندانه ی هزار افرین سرکار خانم رضوان پناه و گروه سرود دبیرستان وایقان و سایر زحمت کشان کمال تشکر را داریم !

دانش آموز جمعه , 28 آگوست 2015 - 11:06

با سلام
با تشکر از همایش بی نظیرتون
مخصوصا گروه سرود مدرسه ی وایقان و شعر هنرمندانه ی سرکار خانم رضوان پناه
و سایر عوامل

دست پرورده جمعه , 28 آگوست 2015 - 13:54

می دانید چرابه مسایل پرورشی اهمیت داده می شود چون دونفرازبهترین وباتجربه ترین افرادمتولی مسایل پرورشی منطقه شده اند.یکی معاون پرورشی دیگری مدیر کانون فجر