کد خبر : 58628
تاریخ انتشار : سه‌شنبه 28 جولای 2015 - 16:35

برخی روستائیان شهرستان شبستر از آب شرب سالم محروم هستند/همچنان شاهدمرگ افراد بی گناه در محورشبستر-تسوج وسلماس هستیم

برخی روستائیان شهرستان شبستر از آب شرب سالم محروم هستند/همچنان شاهدمرگ افراد بی گناه در محورشبستر-تسوج وسلماس هستیم

نماینده شبستر در نطق میان دستور مجلس گفت:علارغم پیش بینی بودجه در سال های 93 و 94 و تخصیص آن همچنان شاهد تصادفات وجان باختن انسان های بیگناه دراین محور هستیم که در حقیقت قربانی کوتاهی های مسئولین و مدیران کم کار میشوند.

13910626000327_PhotoAبه گزارش شبسترنیوز، علی‌لو  نماینده مردم شهرستان شبستر در جلسه علنی امروز سه‌شنبه 6 مرداد مجلس  در نطق میان دستور خود با قدردانی از تیم مذاکره کننده و زحمات طاقت فرسای آنها و خصوصا وزیر امورخارجه گفت:آنچه همه مردم انتظار دارند تعیین تکلیف و شفاف‌سازی در مورد توافق وین است و نتیجه مذاکرات هرچه  که باشد که قطعاً بار مثبت آن بیشتر از بار منفی‌اش است محصول سه اصل اساسی است.

وی  مدیریت، هدایت و سکانداری مقام معظم رهبری در مذاکرات را  اولین اصل در به نتیجه رسیدن مذاکرات دانست و اظهارکرد: به اذعان رئیس جمهور، وزیر امور خارجه و اعضای تیم مذاکره کننده مقام معظم رهبری در بزنگاه‌های حساس و بحرانی با مدیریت، هدایت و سکانداری حکیمانه و داهیانه‌شان روشنگر و راهگشا بوده اند.

علی لو مقاومت عزتمندانه مردم در طول انقلاب را به عنوان دومین اصل در به سرانجام رسیدن مذاکرات برشمرد و افزود: مردم عزیز ایران در طول 36 سال بعد از انقلاب تمامی دشمنی‌ها، جنگ‌ها، ترورها، تحریم‌ها و تهدیدهای ظالمانه و ناجوانمردانه را در کنار نظام تحمل و ایستادگی کردند ،نه اینکه خم به ابرو نیاوردند. بلکه با رشادت و شجاعت بی‌بدیل و با حضور در صحنه‌های مختلف از آرمان‌های امام (ره) و انقلاب دفاع کردند که آخرین نمونه آن حضور پرشور در راهپیمایی روز قدس بود.

وی  تلاش‌های تیم مذاکره کننده  را سومین اصل در به نتیجه رسیدن مذاکرات دانست و گفت: تیم‌های مذاکره کننده بیش ازیک دهه در دولت های قبلی و فعلی، شجاعانه در برابر شش دولت جبار و استکباری در جهت ایفای حقوق مردم عزیزمان  ایستاند و هیچ گروه و جناحی حق مصادره مذاکرات را اکنون و آینده ندارد.

وی با بیان اینکه منازعات و مناقشات آمریکایی‌ها در قبول و عدم قبول توافق وین در صدر خبرهای بین المللی است تصریح کرد: هنوز در گفتمان بعضی مسئولین ارشد آمریکا سخنان کینه‌توزانه و خصمانه که از همان  روح استکباری و ظالمانه‌شان  نشأت میگیرد به گوش می‌رسد و  هنوز هیچ توافقی به امضای هیچ مقام مسئول نرسیده است. پس چرا عده ای در داخل که گاهاً از مدیران ارشد نظام اسلامی هستند، با رفتار و گفتار شتابزده و اظهارات زودهنگام باعث وهن و تحقیر جبهه خودی می‌شوند.

علیلو اضافه کرد: از جمله این رفتارها بیان تبریکات و عرض شادباش‌ها و یا حرکت گروه‌ها و شرکت‌های بعضاً دولتی به سمت شرکت‌های نفتی، گازی و خودرویی اروپایی می‌باشد، آیا بهتر نیست دولت نظارتی بر این رفتارها داشته باشد؟ و متاسفانه برخی از صحبت‌ها از طرف برخی وزیران نیز مشوق این شتابزدگی و نسنجیدگی شده است.

این نماینده مردم در مجلس نهم با تأکید بر لزوم تدوین برنامه پساتحریم توسط دولت و ارائه آن به مجلس جهت تصویب گفت: مجلس باید کمیته ویژه نظارت بر اجرای برنامه‌های پساتحریم جهت نظارت دقیق بر اجرای برنامه بعد از تحریم‌ها  را تشکیل دهد.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس رهنمودهای مقام معظم رهبری هشدار می‌دهم که نگذاریم در فضای گذار و عبور نظام از یک مرحله حساس عده‌ای با سوءاستفاده و سودجویی جنایی بخواهند جامعه را دوقطبی کنند و به دنبال مطامع جناحی خود سوق دهند که اگر چنین اتفاقی بیفتد همه مردم ما و نه فقط یک گروه و جناح ضرر می‌کنند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس بابیان اینکه نکات و ابهامات جدی و اساسی به خصوص در بخش لغو تحریم‌ها در توافق وجود دارد که  امیدوارم مجلس با دقت و مطالعه در صورت لزوم اصلاحات لازم را به عمل آورد.

نماینده شبستر در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به مشکلات شهرستان شبستر خواستار حل موضوع طرح رتبه بندی معلمان و کلاس‌های چندپایه‌ای که موجب نگرانی معلمان و اولیا گریده است شد و گفت: حل مشکلات فرهنگیان را نباید تنها به وعده و وعید و زمان واگذار کرد و برای تحقق خواسته‌های این قشر فرهیخته نباید حتی یک روز را نیز از دست بدهیم.

وی با اشاره به مشکل محور شبستر -تسوج و سلماس  گفت:علارغم پیش بینی بودجه در سال های 93 و 94 و تخصیص آن همچنان شاهد تصادفات وجان باختن انسان های بیگناه دراین محور  هستیم که در حقیقت قربانی کوتاهی های مسئولین و مدیران کمکار میشوند.

علیلو ادامه داد:با  توزیع و تخصیص ناعادلانه و ظالمانه سهیمه آب شرب شهرستان شبستر تعدادی از روستاهای این شهرستان با گذشت 36 سال از انقلاب از آب شرب سالم محروم هستند و در اسرع وقت تقضای رسیدگی دارم تا بیش از این ما و نظام اسلامی را در شرمنده این قشر زحمتکش و عزیز روستایی نکنند.

این نماینده مردم در مجلس نهم در بخش پایانی سخنان خود با تأکید بر لزوم اصلاح سیستم بانکی خطاب به رئیس جمهور گفت: درد بدخیم و صعب‌العلاج سیستم بانکی  را با تدبیر، شجاعت و قاطعیت علاج  فرمایید چرا که در این شرایط می توان شاهد بهبود وضعیت تولید و صنعت با رویکرد اقتصاد مقاومتی بود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 18 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۱۸
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

عبدالله سه‌شنبه , 28 جولای 2015 - 18:05

دو صد گفته چون نیم کردار نیست.

ناشناس سه‌شنبه , 28 جولای 2015 - 18:26

مثلا انتظار داری چی کار کنه؟
مگه رئیس جمهوره؟مگه فرمانداره؟
نماینده است.کار نماینده هم حرف زدنه.

امیر سه‌شنبه , 28 جولای 2015 - 18:10

آقای علیلو در زمان انتخابات خیلی از حرفها و وعده های که داده بودند ناتمام و بعضی ها اصلا اجرایی نشد خانه ملت شبستر- احداث جاده اوتبان مرگ تسوج شبستر- فراهم سازی اب شرب و همچنین بحث دریاچه که بزرگترین طرح تبلیغاتی نمایندگان بود ولی کو

ناشناس سه‌شنبه , 28 جولای 2015 - 18:28

بازهم میگم ، نماینده فقط میتونه توی صحن به وزیر مربوطهه تذکر بده.صدها بار این تذکر را داده.این وظیفۀ دولت های محترم می باشد.اکنون هم که دولت تدبیر و امید! برسر کار است که صرفا پروژه های دولت قبل را افتتاح می کند.

ناشناس سه‌شنبه , 28 جولای 2015 - 19:51

باز هم بوی انتخابات می آید …

دلاور سه‌شنبه , 28 جولای 2015 - 22:27

اقاي ….دير فهميدي يا به كل نفهميدي خيلي دير شده خودم يكي از انهايي هستم كه اونجا تصادف كردم چند روز پيش داشتم با معاون رَآه سازي صحبت ميكردم وموضوع را گفتم در جواب گفتند هيچ گزارشي به ما نيامده اين حرفها مثل ادبياتي مثل ادبيات بعد از مذاكرات اوباما ست ومصرف داخلي وانتخاباتي دارد با شعور مردم بازي نكنيد

همشهری سه‌شنبه , 28 جولای 2015 - 22:57

لا اقل آقای مطهری نماینده قبلی تونست با تلاش های شبانه روزی محور صوفیان شبستر و به نتیجه برسونه ،حالا ببینیم ای نماینده فعلی چیکار میکنه

حسن سه‌شنبه , 28 جولای 2015 - 23:38

قابل توجه همشریان محترم انتظار بیش از اندازه از یک مرد قانون ای بی عدالتی است پس آنی را انتظار داشته باشید که نماینده شما در چهار چوب قانون می تواند انجام دهد

مرادبیگ سه‌شنبه , 28 جولای 2015 - 23:56

حاج علی…

شبسترنیوز چهارشنبه , 29 جولای 2015 - 0:13

سلام خواهشا نظرات با نام های مختلف درج ننمایید با تشکر

مخالف چهارشنبه , 29 جولای 2015 - 1:10

اقای نماینده به بازگشایی مسیر باغات مشغولند و با اتوبان کاری ندارند. صحبت های عوام فریبی وی را همه مردم شهرستان فهمیده اند. منتظر اسفندی دیگر و حماسه جوانان هستیم. بیش از این نباید صبر کرد.

همشهری چهارشنبه , 29 جولای 2015 - 7:44

اینها را که خودمان از شما بهتر می دانیم از سایپا و ایران خودرو چه خبر که مشتری دائمی تلویزیون دارید

چرا؟ چهارشنبه , 29 جولای 2015 - 13:07

اون اقایی که گفت تو اتوبان تصادف کرده و با معاون وزیر حرف زده فهمیده هیچ گزارشی در مورد راه نیست ایا فکر نمیکنه گزارش رو باید فرماندار و رییس اداره راه هم بنویسند؟ ایا فقط نماینده باید گزارش بنویسه؟؟؟

احد چهارشنبه , 29 جولای 2015 - 13:34

کی گفته که کار نماینده حرف زدن است؟ مگر در زمان انتخابات برای حرف زدن جلوگری مینمایند؟ کار نماینده عمل کرد ن است به قول سعدی شیرین سخن: به عمل کار براید به سخندانی نیست.

دلسوز چهارشنبه , 29 جولای 2015 - 21:14

جناب آقای علیلو خواهشا با احساسات مردم بازی نکنید شما که هر وقت به منطقه سر زدید سایت حامی شما همیشه عکسهای دیدار تان را از راه شرفخانه به شنداباد ومصاحبه شما را در مورد همان راه درج می کنند دریغ از پرداختن به امار تصادفها وکشته های آن تصادفهای مرگبار باز خدا رحمت کند مرحوم مهندس اقایی نماینده فقید سلماس که عامل اصلی به ثمر رسیدن وپیشرفت اتوبان شبستر به سلماس بودند از شما هم پیش از این انتظار نمیرود چون درگیر بحث خودرو هستید که هر بار صحبت کردید قیمت خودرو را افزایش دادنند در ثانی فصل اتخابات نزدیک است باید حربه ای برای جمع آوری آرا به کار ببندید

یادآوری چهارشنبه , 29 جولای 2015 - 23:32

کاش زندگی هم فلش بک داشت و میشد برگشت به قبل و دید که همین نماینده بخاطر جناحش چه ها که بمخالفت از دولت تدبیر و امید نمیکرد و قبل از آن چه وعده ها که درهمین مسجد شبستر و در حسینیه گلشن درجمع جوانان نمیداد ولی الان همه کشک شدن و تازه فهمیدن که کارشان قانونگذاریست وسخنرانی .عجب فیلمی میشد اگر بازگشتی بود به گذشته

خسرو شنبه , 1 آگوست 2015 - 10:25

یات هله تزدی سورا اویانارسان گوزل. اوچ ایلدی هامی کشاورزیلر دییر ماشیندان ال چک یاپیش شهرستانین ایشلرینه ، جنابین هله ایشیوین آخرینده اویانمیسان کی بوشهرستاندا مشکل کشاورزیمیزده وار!!! واقعا محشر ایاغیندا سیز نمایندهلر بوجور ایشلمک لرینن کاسیب و بی نوا کشاورزیلر و جوانلاریمیزا کی قاچیلا کندیلردن و گدیللر تهرانا نه جواب وره جاخسیز؟؟؟؟؟؟؟؟ الله اوزو دادیمیزا یتیشسین

ناشناس یکشنبه , 6 اکتبر 2019 - 22:36

فقط عکس میگرم به تلگرام میزارم که من رفتم مشکل فلان منطقه را حل کردم چیزی بلد نیستم ،،،،(آقاپور)