کد خبر : 166300
تاریخ انتشار : سه‌شنبه 12 سپتامبر 2023 - 12:35

امام جمعه جدید شهرستان شبستر معرفی شد

امام جمعه جدید شهرستان شبستر معرفی شد

با حضور جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی امام جمعه جدید شهرستان شبستر معرفی شد.

به گزارش شبسترخبر، حجت‌الاسلام و المسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم امروز در مراسم تکریم و معارفه امام جمعه سابق و جدید شهرستان شبستر در مسجد جامع شبستر با بیان اینکه فاصله گرفتن از عامه مردم هیچ تناسبی با انقلاب و انقلابی گری ندارد، گفت: اساساً لباس روحانیت یک مسؤولیت اجتماعی است، یعنی من حاضرم همه سختی‌ها را به جان بخرم اما مردم آرامش داشته باشند و آسوده خاطر باشند که در بحث ارتباط ائمه جمعه با مردم این مسأله گسترده‌تر می‌شود و مسؤولیت اجتماعی و سیاسی بیشتری بر عهده آنان است.

وی گقت: ائمه جمعه موقعیت و سرمایه اجتماعی خود را به اعتبار جمهوری اسلامی کسب کرده‌اند، پس باید از لحاظ سیر و سلوک نزدیک‌ترین فرد به سیره امام و رهبری و در واقع مبانی ارزشی انقلابی و دینی باشند.

وی با بیان اینکه  فاصله گرفتن از عامه مردم هیچ تناسبی با انقلاب و انقلابی‌گری ندارد، گفت: نزدیکی مسؤولان با مردم به درک واقعی از نیازهای روز جامعه کمک می‌کند تا در حمایت از مردم و پیگیری مطالبات بصورت دقیق عمل شود.

آل‌هاشم تصریح کرد:‌ اساساً لباس روحانیت یک مسؤولیت اجتماعی است یعنی من حاضرم همه سختیها را به جان بخرم اما مردم آرامش داشته باشند و آسوده خاطر باشند. که در بحث ارتباط ائمه جمعه با مردم این مسأله گسترده‌تر می‌شود و مسؤولیت اجتماعی و سیاسی بیشتری بر عهده آنان است.

وی متذکر شد: برپایی و برگزاری نماز جمعه یک امر مولوی است و امری ارشادی و برای تبلیغ نیست و  یک امر الهی است که باید اطاعت شود.

آل‌هاشم ادامه داد: نماز جمعه یک آیین عبادی و سیاسی است و به برکت انقلاب اسلامی  این امر در کشورمان به یک سنت حسنه  تبدیل  شده است

امام جمعه تبریز خاطرنشان کرد: انتظاری که از مردم می‌رود برپایی و برگزاری با شکوه نماز جمعه است، نمازهای جمعه هر چقدر با حضور پرتعداد مردم و صفوف فشرده برگزار شوند علاوه بر دشمن شکنی و عمل به واجب دینی، باعث ایجاد اتحاد و همدلی در بین اهالی شهرستان می‌شود و توسعه و پیشرفت در سایه همین اتحاد و همدلی به‌دست خواهد آمد.

در این مراسم عبدالله محمدی امام جمعه سابق شهرستان میانه به عنوان امام جمعه جدید شهرستان شبستر معرفی و خدمات یونس کیانی تقدیر و تشکر شد.

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.