کد خبر : 162722
تاریخ انتشار : شنبه 17 اکتبر 2020 - 18:42

چه تعداد موقوفه در شهرستان شبستر وجود دارد؟

چه تعداد موقوفه در شهرستان شبستر وجود دارد؟

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شبستر از ثبت ۲ وقف جدید در سال جاری در این شهرستان خبر داد و گفت: این شهرستان با ۸۸۰ موقوفه، ۱۳۰۰ رقبه رتبه سوم استانی را دارد.

به گزارش شبستر خبر، حجت الاسلام جباری رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شبستر در دیدار دست اندرکاران اوقاف و امورخیریه با امام جمعه شبستر با بیان اینکه همه به دنبال احیای فرهنگ وقف در جامعه هستیم، اظهار داشت: این مهمترین وظیفه و رسالت ماست که از دیرباز بزرگان دینی و اهل بیت عصمت و طهارت بر آن تاکید فراوان داشته‌اند. لذا ما باید فضا و شرایطی را در جهت احیای بیش از پیش این سنت حسنه فراهم کنیم تا شاهد آثار و برکات این سنت حسنه که به آن تاکید فراوان شده است در جامعه باشیم.

وی در ادامه از ثبت ۲ وقف جدید در سال جاری در این شهرستان خبر داد و افزود: این شهرستان با ۸۸۰ موقوفه، ۱۳۰۰ رقبه رتبه سوم استانی را دارد.

عضو شورای فرهنگ عمومی شهرستان شبستر اظهار کرد: بیشتر نیات واقفان این شهرستان به عزاداری حضرت اباعبدا… الحسین (ع)، مساجد، ختم قرآن و دارو و درمان اختصاص دارد که باید با جلب نظر نخبگان، وقفیات جدید را به رفع نیازهای جامعه معطوف کنیم. که حوزه سلامت و مستمندان از مهمترین اولویت‌های وقف‌های جدید در شهرستان شبستر هستند.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شبستر، موقوفات را یکی از امانات الهی دانست و با ذکر اینکه باید در راه امانتداری موقوفات و حفظ منافع آنها تلاش کنیم تا اعتماد مردم نسبت به موقوفات روز به روز بیشتر شود، خاطرنشان کرد: چون وقف از مصادیق بارز باقیات و صالحات است و در قرآن کریم و روایات معصومین مکرر راجع به باقیات و صالحات صدقات و خیرات جاریه سخن به میان آمده است و این چیزی است که مردم بارها بدان تشویق شده‌اند.

در پایان این مراسم احکام اعضای شورای هماهنگی امور خیریه شهرستان شبستر که توسط مدیر کل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی صادر شده بود به اعضای مربوطه تحویل شد.

انتهای پیام/ب

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.