کد خبر : 160458
تاریخ انتشار : دوشنبه 25 نوامبر 2019 - 18:14

رییس سازمان صمت آذربایجان شرقی:

شبستر از کانون های مهم تولید و صادرات در آذربایجان شرقی است/ضرورت ایجاد صنایع قدرتمند تبدیلی و بسته بندی در شبستر/کم نظیر بودن معادن شبستر در سطح کشور

شبستر از کانون های مهم تولید و صادرات در آذربایجان شرقی است/ضرورت ایجاد صنایع قدرتمند تبدیلی و بسته بندی در شبستر/کم نظیر بودن معادن شبستر در سطح کشور

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌شرقی با بیان بخشی از توانمندی های اقتصادی و صنعتی شبستر، این شهرستان را یکی از کانون های مهم تولید و صادرات استان دانست.

به گزارش شبستر نیوز، حبیب امین زاده روز دوشنبه در جلسه کارگروه توسعه صادرات شهرستان شبستر، با بیان اینکه صادرات غیر نفتی یکی از الزامات راهبردی کشور و استان به شمار می رود، افزود: توسعه صادرات در استان نهادینه شده و رشد ارزش تجارت خارجی در ۷ ماهه نخست امسال بیانگر این مهم است.

وی ایجاد شرکت های توسعه صادرات را یکی از مولفه های رشد تجارت خارجی برشمرد و اظهار داشت: واحدهای تولیدی و تجاری می توانند در کنار هم و با ایجاد این قبیل شرکت ها از منافع جمعی آن نظیر شناسایی پتانسیل ها و توانمندی های صنعتی و صادراتی استان و نیازهای کشورهای هدف و همچنین بازگشت ارز حاصل از صادرات بهره مند شوند.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌شرقی توجه به بازار سوریه توسط فعالان اقتصادی و تجاری آذربایجان شرقی را ضروری دانست و گفت: با توجه به ظرفیت های اقتصادی و سرمایه گذاری موجود در سوریه، نگاه ویژه فعالان اقتصادی استان به بازار این کشور ضروری است.

وی ادامه داد: تا پیش از این کشور سوریه حتی در ردیف ۱۰ کشور هدف صادراتی استان قرار نداشت اما طی ماه های اخیر و با برگزاری جلسات کارشناسی و دعوت از دست اندرکاران ستاد بازسازی سوریه و تجار و تولیدکنندگان استان موفق به اعزام اولین هیات استانی به این کشور متشکل از فعالان اقتصادی استان شدیم که امیدواریم نتایج قابل قبولی حاصل شود.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌شرقی با بیان بخشی از توانمندی های اقتصادی و صنعتی شبستر، این شهرستان را یکی از کانون های مهم تولید و صادرات استان دانست و گفت: می توان با همکاری سازمان هایی نظیر گمرک شاهد صادرات مستقیم از این منطقه باشیم.

وی توانمندی های بخش کشاورزی شبستر را حائز اهمیت خواند و اضافه کرد : در این زمینه ایجاد صنایع قدرتمند تبدیلی و بسته بندی لازم و ضروری است چرا که شناسایی درست بازارهای هدف براساس نیاز و ذائقه متقاضی برای توسعه صادرات غیرنفتی لازم است.

امین زاده، معادن شبستر به ویژه شن و ماسه را در سطح کشور کم نظیر توصیف کرد و گفت: منافع این منابع عظیم معدنی باید به عنوان یک ثروت ملی در اختیار عموم شهروندان قرار بگیرد.

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.