کد خبر : 150641
تاریخ انتشار : پنج‌شنبه 18 ژانویه 2018 - 0:19

۶۸ هزار پروژه نیمه تمام در ایران وجود دارد

۶۸ هزار پروژه نیمه تمام در ایران وجود دارد

نماینده مردم شبستر و عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: در حال حاضر ۶۸ هزار پروژه نیمه تمام در کشور وجود دارد.

به گزارش شبسترنیوز،معصومه آقاپور علیشاهی در برنامه «رهیافت» رادیو اقتصاد گفت: هم اکنون هزینه‌های ثابت نگهداری این تعداد پروژه ۶۳ هزار میلیارد تومان است و تکمیل و بهره برداری از این پروژه‌ها باعث ایجاد اشتغال، تولید ناخالص داخلی، رفاه عمومی، درآمدزایی و غیره در مملکت می‌شود.
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی منابع مالی محدود را از چالش‌های اساسی تکمیل این تعداد پروژه نیمه تمام در کشور برشمرد و اظهار کرد: اجرای مناسب و به موقع پروژه‌ها مستلزم تامین منابع مالی مورد نیاز با هزینه مناسب و در زمان مورد نظر است.
وی افزود: استفاده از منابع مالی خارجی در شرایط فعلی به عنوان یکی از بهترین و مناسب‌ترین منابع در دسترس برای اجرای پروژه‌های نیمه تمام عمرانی در کشور است.
آقاپور علیشاهی در ادامه انتشار اوراق اسناد خزانه اسلامی را از دیگر روش‌های موثر در این مسیر دانست و اظهارداشت: انتشار اوراق مزبور جهت پرداخت بدهی پیمانکاران از سه سال قبل در دولت باب شده و این انباشت بدهی‌ها بیشترمربوط به سال‌های ۸۹ تا ۹۳ است.
وی تصریح کرد: انتشار اوراق اسناد خزانه اسلامی ضمن کمک به پرداخت بدهی معوق پیمانکاران موجب به تسریع در اجرا و بهره برداری پروژه‌های عمرانی در مملکت می‌شود.
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس دهم سر رسید‌های اوراق اسناد خزانه اسلامی را دو و سه ساله عنوان کرد و گفت: انتشار اوراق مزبور در شرایط فعلی بهترین راهکار‌ها در این زمینه است.
انتهای پیام/
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.