کد خبر : 150379
تاریخ انتشار : شنبه 13 ژانویه 2018 - 2:36

انتشار کتاب «راهنمای عملی بهداشت مواد غذایی»

انتشار کتاب «راهنمای عملی بهداشت مواد غذایی»

کتاب «راهنمای عملی بهداشت مواد غذایی» تألیف عضو هیأت علمی واحد شبستر از سوی انتشارات دانشگاه آزاد اسلامی منتشر شد.

به گزارش شبسترنیوز، کتاب­ «راهنمای عملی بهداشت مواد غذایی» که در برگیرنده آزمایش­‌های میکروبی مرتبط با انواع میکروب‌­ها در مواد غذایی مختلف است از سوی محمدحسین موثق عضو هیأت علمی و استادیار گروه دامپزشکی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شبستر تدوین و تألیف و از سوی انتشارات دانشگاه آزاد اسلامی منتشر شد.

در این کتاب روش‌­های نمونه‌­برداری از مواد غذایی، کشت، جداسازی و شمارش میکروب­‌ها در ۱۱ فصل جداگانه توضیح داده شده است؛ فصل اول به اصول اولیه کار و تجهیزات اولیه مورد نیاز آزمایشگاه میکروب­‌شناسی مواد غذایی اختصاص یافته و در فصل دوم روش­‌های نمونه­‌برداری و سترون­‌سازی شرح داده شده است.

کتاب به ترتیب محیط­‌‌ها و روش‌­های کشت، شمارش احتمالی باکتری‌­ها در محیط کشت مایع، شمارش کلی فرم­‌ها در محیط جامد، کشت، جداسازی و شمارش کپک و مخمر، کشت و جداسازی سالمونلا، جستجو و شمارش استافیلوکوکوس آرئوس، کلستریدیوم پرفرینجنس و باسیلوس سئوس در مواد غذایی، بازرسی بهداشتی تخم­ مرغ، گوشت قرمز، گوشت طیور و ماهی و نوشابه­‌های غیرالکلی و ادویه شرح و توصیف شده است.

مطالب کتاب مطابق با سرفصل درس میکروب‌­شناسی مواد غذایی در رشته علوم و صنایع غذایی و درس کنترل کیفی و بهداشتی مواد غذایی رشته دامپزشکی تنظیم و سعی شده است و روش­‌هایی ارائه می‌شود که با امکانات موجود در کشور و استانداردهای موجود به سادگی قابل اجرا باشند.

این کتاب می‌­تواند مرجع کارشناسان و مسئولان فنی کارخانه­‌های صنایع غذایی، واحدهای تولید کننده مواد غذایی و آزمایشگاه‌‌های کنترل بهداشتی مواد غذایی باشد.

کتاب­ «راهنمای عملی بهداشت مواد غذایی» در ۱۹۱ صفحه به قیمت ۲۵۰۰۰۰ ریال در تیراژ ۲۰۰۰ نسخه به بازار عرضه شده است.

انتهای پیام/

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.