کد خبر : 147806
تاریخ انتشار : یکشنبه 3 دسامبر 2017 - 22:59

اختتامیه سومین جشنواره شعر ایثار و مقاومت در شبستر برگزار می شود

اختتامیه سومین جشنواره شعر ایثار و مقاومت در شبستر برگزار می شود

رئیس اداره ارشاد شهرستان شبستر گفت: هماهنگی‌های لازم برای برگزاری اختتامیه جشنواره استانی شعر ایثار و مقاومت انجام شده و علاقه‌مندان می‌توانند در این همایش حضور یابند.

ابوالفضل الهوردیان در گفتگو با خبرنگار شبسترنیوز، با اشاره به اهمیت پاسداشت فرهنگ و هنر گفت: این شهرستان، مهد فرهنگ و تمدن است و از دیرباز در حوزه فرهنگی نقش مؤثری ایفا کرده و برگزاری چنین جشنواره‌هایی نیز نشان از فرهنگ بالای مردم این شهرستان است.

وی با تاکید بر اهمیت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه اظهار کرد:  تولید اثرهای فاخر هنری اعم از فیلم کوتاه، مستند، انیمیشن و تولید آثار مکتوب و سمعی و بصری با رویکرد ایثار و شهادت می‌تواند در گسترش فرهنگ ایثار، جهاد و شهادت تأثیرگذار باشد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد شبستر با اشاره  به روند اجرای سومین جشنواره استانی شعر ایثار و مقاومت افزود: دبیرخانه  سومین جشنواره استانی شعر ایثار و مقاومت شبستر همزمان با هفته دفاع مقدس  فعالیت خود را آغاز کرد.

وی اظهار داشت: شاهد استقبال شاعران استانی آذربایجان شرقی در این جشنواره بودیم و بیش از ۹۰ اثر از نقاط مختلف استان از جمله تبریز، بناب، سراب، عجبشیر، ملکان، آذرشهر، گوگان و خود شهرستان شبستر به دبیرخانه این جشنواره ارسال شد.

الهوردیان ادامه داد: با حضور اساتید حوزه شعر از استان آذربایجان شرقی داوری آثار رسیده انجام شده و آثار برتر در مراسم اختتامیه این جشنواره معرفی و تجلیل به عمل خواهد آمد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان شبستر افزود: این جشنواره با هدف تبیین ابعاد مختلف فرهنگ ایثار، مقاومت و پایداری، تعمیق و ترویج فرهنگ و آموزه‌های دینی و ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب اسلامی به زبان شعر برگزار می‌شود.

وی عنوان کرد: جشنواره شعر ایثار و مقاومت با گستره استانی و در موضوعاتی شامل فرهنگ ایثار و مقاومت، دفاع مقدس، بسیج و پایداری، ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب اسلامی، شعار سال (اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال) و مدافعان حرم اهل بیت عصمت و طهارت (ع) به دو زبان ترکی و فارسی پایه ریزی شد.

الهوردیان با اشاره به جزئیات اختتامیه جشنواره ابراز کرد: اختتامیه این جشنواره توسط اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شبستر با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی،انجمن ادبی شیخ محمود شبستری، کانون بسیج هنرمندان شهرستان شبستر و دانشگاه آزاد اسلامی شبستر، سه شنبه ۱۴ آذرماه، همزمان با هفته وحدت  در سالن اداره فرهنگ و ارشاد شبستر برگزار می‌شود.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان شبستر خاطرنشان کرد:هماهنگی‌های لازم برای برگزاری اختتامیه جشنواره استانی شعر ایثار و مقاومت انجام شده و علاقه‌مندان می‌توانند در این همایش حضور یابند.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.