کد خبر : 145653
تاریخ انتشار : دوشنبه 30 اکتبر 2017 - 0:35

استقبال مردم از نمایشگاه کتاب تبریز بیانگر شاخص‌های بالای مطالعه، فرهنگ و فرهیختگی مردم استان است

استقبال مردم از نمایشگاه کتاب تبریز بیانگر شاخص‌های بالای مطالعه، فرهنگ و فرهیختگی مردم استان است

نماینده شبستر گفت: ازدواج‌های زودهنگام یکی از دغدغه‌های اصلی بنده در شهرستان شبستر بوده که امیدواریم با همراهی مردم و مسئولان و فرهنگسازی در این زمینه، این مشکل برطرف شود.

به گزارش شبسترنیوز،معصومه آقاپور علیشاهی در حاشیه بازدید از پانزدهمین نمایشگاه کتاب تبریز و نهمین نمایشگاه مطبوعات آذربایجان‌شرقی گفت: زمان‌سنجی اعمال شده برای برپایی نمایشگاه کتاب هم‌چنین حضور خبرنگاران در این محیط، به مردم اشتیاق مضاعف داده و حضور پرشور مردم را در این نمایشگاه رقم می‌زند، هم‌چنین مردم فهیم تبریز نیز با حضور پرشور خود این نمایشگاه را تقویت می‌کنند.

 وی با بیان این‌که استقبال مردم از نمایشگاه کتاب تبریز بیانگر شاخص‌های بالای مطالعه، فرهنگ و فرهیختگی مردم استان است، اظهار کرد: از استان‌های دیگر نیز در این نمایشگاه غرفه زده‌اند، این ناشران دلیل حضور خود را این‌گونه بیان کردند که «تبریز مهد کتاب و کتابخوانی» است.

 نماینده مردم شبستر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به چالش‌های شهرستان شبستر افزود: چالش‌های این شهرستان کوتاه مدت و بلندمدت بوده و برخی دارای متغیرهای غیرقابل کنترل و برخی دارای متغیرهای قابل کنترل هستند که آسیب‌ها اجتماعی موجود در این شهرستان را پدید آورده‌اند و ما این مسائل و مشکلات را با همراهی مردم و همراهی دولت در فازهای متفاوت برطرف می‌کنیم.

 وی در خصوص آسیب‌های ازدواج‌های زودهنگام نیز خاطرنشان کرد: ازدواج‌های زودهنگام یکی از دغدغه‌های اصلی بنده در شهرستان شبستر بوده که امیدواریم با همراهی مردم و مسئولان و فرهنگسازی در این زمینه، این مشکل برطرف شود.

 نماینده مردم شبستر در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر این‌که ممانعت از ازدواج‌های زودهنگام از مواردی است که به شدت در فراکسیون زنان طرفدار آن هستم، گفت: متأسفانه آمار خطرناکی از ازدواج‌های زودهنگام در جامعه ما وجود دارد که نیازمند توجه جدی است.

 آقاپور در این‌باره افزود: کودکانی که ازدواج می‌کنند، هنوز دوران نوجوانی را طی نکرده و از «دنیای کودکی» به دنیای «جوانی و میانسالی» منتقل می‌شوند، فرزندان نارس و زودرس نتیجه‌ی چنین ازدواجی است.

نماینده مردم شبستر در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر این‌که «کودکان مادرکودک» دچار معضلات زیادی می‌شوند،خاطرنشان کرد: این کودکان نه تغذیه‌ی مناسبی داشته و نه فضای مناسبی برای پرورش و بلوغ دارند، از طرفی هم همانند مادرانشان، بدون تجربه دنیای کودکی، بزرگ می‌شوند! امید است بتوانیم در این مورد قدم‌های مثبتی را برداریم.

انتهای پیام/

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.