کد خبر : 131400
تاریخ انتشار : دوشنبه 6 مارس 2017 - 1:36

نشست کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید شهرستان شبستر برگزار شد

نشست کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید شهرستان شبستر برگزار شد

جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید شهرستان شبستر با حضور تولید کنندگان ، مدیران شهرک های صنعتی ، مدیران ادارات ذیربط و به ریاست فرماندار شهرستان شبستر برگزار شد.

به گزارش شبسترنیوز،در این نشست تک تک پرونده متقاضیان ۲۷۹ واحد تولیدی که در سایت بهین یاب ثبت نام شده بررسی شد که مشخص شد از بین ۱۷۲ طرح مصوب کار گروه ۶۹ واحد تولیدی مشکل دار بالای ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی ۴۴۴ میلیارد ریال تسهیلات از محل طرح رونق تولید پرداخت شده که ۲۰ طرح مربوط به حوزه کشاورزی و ۴۹ مورد مربوط به حوزه صنعت و معدن می باشد.

منصور طالب پور در این نشست گفت: در حال حاضر تعداد ۷ واحد پلی اتیلن در شهرستان فعالیت داشته که محصولاتی باکیفیت تولید می کنند و دستگاههای اجرایی شهرستان در اجرای پروژه های مختلف استفاده از محصولات داخل استانی و شهرستانی را مدنظر قرار دهند.
وی با تاکید به برطرف نمودن مشکلات احداث واحد های تولیدی در روستاها درحوزه صنایع تبدیلی اظهار کرد: احداث واحد های صنایع تبدیلی در حاشیه روستاها و تشخیص درجه خاک موضوعی است که بعضاً متقاضیان را با مشکلاتی مواجه می سازد، دستگاه های ذیربط توجه داشته باشند که صنایع تکمیلی و تبدیلی کشاورزی تغییر کاربری محسوب نمی شود.

مهندس نقیلی،مدیر امور سرمایه گذاری سازمان جهادکشاورزی استان نیز با بیان این نکته که واحدهای تولیدی فعال در سطح استان با تولید باکیفیت اجازه ورود محصولات خارجی را نمی دهند افزود: سعی و تلاش ما بر استفاده از تولیدات داخلی و استانی است و نیاز است مدیریت لازم در این زمینه صورت گیرد.

وی عنوان کرد: از ۱۷۲ واحد تولیدی طرح تسهیل و رفع موانع تولید شهرستان شبستر تعداد ۷۶ طرح مربوط به جهاد کشاورزی شبستر بوده که از این تعداد ۲۲ طرح منجر به پرداخت تسهیلات شده و طی بررسی صورت گرفته بالغ بر ۳ میلیارد تومان پرداخت در سایت بهین یاب در این حوزه صورت گرفته است.

مدیر امور سرمایه گذاری سازمان جهادکشاورزی استان افزود:به غیر از بحث تولید در حوزه کشاورزی موضوع مکانیزاسیون کشاورزی مطرح شده و بیش از پنجاه و نه میلیارد تومان اعتبار در سطح استان در این خصوص جذب شده که تعداد ۳۶ طرح مکانیزاسیون مربوط به شبستر بوده و تعداد ۷ طرح موفق به جذب اعتبار شده اند.
وی در بخش پایانی سخنان خود خاطرنشان کرد:شهرستان شبستر در بحث اقتصادمقاومتی در بین شهرستانهای استان در حد متوسط قرار دارد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.