کد خبر : 130980
تاریخ انتشار : چهارشنبه 22 فوریه 2017 - 2:35

غفلت مسئولین موجب شیوع مصرف مواد مخدر می شود

غفلت مسئولین موجب شیوع مصرف مواد مخدر می شود

فرماندار شبستر با تاکید بر ارائه برنامه ای جامع و راهکاری عملی و واحد با حضور و هماهنگی تمام سازمانها گفت: غفلت ما مسئولین باعث شیوع مصرف مواد مخدر است.

به گزارش شبسترنیوز،منصور طالب پور در نشست شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان شبستر با اشاره به وظایف سنگین و موثر تمام ادارات در عرصه مبارزه با موادمخدر گفت:باید سعی کنیم منفعل نباشیم، بحث انفعال جامعه را آزار می دهد؛ تنها دستگیری فرد معتاد و شناسایی و مقابله با مکانهای توزیع و ساخت مواد راهکار اصلی نیست.

فرماندار شبستر با تاکید بر ارائه برنامه ای جامع و راهکاری عملی و واحد با حضور و هماهنگی تمام سازمانها اظهارکرد: غفلت ما مسئولین باعث شیوع مصرف مواد مخدر است.

وی ادامه داد:وقتی در مورد بیان عواقب مصرف کوتاه مدت مواد و آگاه سازی در این زمینه کوتاهی می کنیم و نسبت به توجیه و آگاه سازی مناسب و بجا اقدام نمی کنیم دانشجوی ما برای کارایی بهتر در شب امتحان و یا جوان و نوجوان ما برای کاهش وزن و به ترغیب و تشویق دوستان ناباب اقدام به مصرف مواد می کند، وقتی از ایجاد فضای نشاط و شادی برای جوان غفلت می کنیم جوان جامعه ما مسیر نامناسبی را برای ایجاد نشاط و سرگرمی جستجو می کند. باید آگاهی و شناخت لازم را ارائه کنیم تا نتیجه مطلوب و مناسبی بگیریم.

رئیس شورای هماهنگی مبارزه با مواد شهرستان شبستر با اشاره به رواج مصرف موادصنعتی به جای مواد سنتی ابراز کرد: در حال حاضر موادصنعتی عموماً در لابراتوارها و آشپزخانه ها و با شیوه ها و ترکیبات مخرب ساخته می شوند و آسیب مصرف آنها چند برابر مواد مخدر سنتی است.

فرماندار شبستر گفتگوی رودررو با خانواده ها و گسترش برنامه های پیشگیری را یکی از گامهای موثر در مبارزه با مصرف مواد عنوان و افزود: شیوه های جدید مبارزه با گرایش به مصرف مواد با ایجاد این باور که دشمن حساب ویژه‌ای روی شیوع مصرف مواد در میان جوانان باز کرده و هدفشان اضمحلال جوانان و خانواده هاست، بایستی نهادینه و سازماندهی شود.

طالب پور در بخش دیگر سخنان خود خاطرنشان کرد:مراقبتهای بعد از ترک مصرف مواد و جلوگیری از بازگشت مجدد فرد به سمت اعتیاد یکی دیگر از برنامه های اساسی در زمینه مبارزه با این بلای خانمان سوز است.

وی تصریح کرد:بیش از ۷۰ درصد افرادی که اقدام به ترک کرده اند مجدداً گرفتار مصرف مواد می شوند لذا پذیرش این افراد از سوی جامعه و ایجاد زمینه مناسب اشتغال و اعتماد سازی، همت همگانی و هماهنگ تمام ادارات و نهادهای اجتماعی و عزمی جدی و ملی را می طلبد.

فرماندار شبستر در بخش پایانی سخنان خود خاطرنشان کرد:راه اندازی کارگاههای آموزشی و اشتغال، تقویت زیرمجموعه های فرهنگی و … از جمله اقدامات مهمی است که نهادهای مرتبط می توانند در این خصوص به انجام برسانند.

جانشین فرمانده انتظامی شهرستان شبستر نیز در این نشست با اشاره به رواج اعتیاد در بین جوانان جامعه، محیط خانوادگی و توجه والدین به رفتار و نیازهای جوانان را یکی از عوامل مهم در عدم گرایش آنها به سمت مصرف مواد عنوان نمود و بر توجه ویژه به تغییرات رفتاری ، افت تحصیلی ، اضطراب ناگهانی و … تاکید کرد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.