کد خبر : 127661
تاریخ انتشار : دوشنبه 16 ژانویه 2017 - 18:05

دو میلیارد تومان تسهیلات برای جوانان جویای کار درشهرستان شبستر اعطا شده است

دو میلیارد تومان تسهیلات برای جوانان جویای کار درشهرستان شبستر اعطا شده است

فرماندار شهرستان شبستر گفت: در سال جاری ۵۹۰ فرقه درخواست وام ازدواج در این شهرستان صورت گرفته که از این تعداد ۴۹۲ فرقه وام اعطا شده است.

به گزارش شبسترنیوز، منصور طالب پور ظهر امروز در پنجاه و سومین نشست ستاد ساماندهی امور جوانان آذربایجان شرقی  که در سالن کنفرانس اداره کل ورزش و جوانان برگزار شد،گفت: ۴۹هزار و ۴۹۵ نفر جامعه آماری جوان در شهرستان شبسترمی باشد که از این تعداد ۲۵ هزار و ۷۴۵ نفر به جمعیت جوان روستایی تخصیص دارد.

وی با بیان اینکه در سال جاری ۵۹۰ فرقه درخواست وام ازدواج در این شهرستان صورت گرفته است، اظهارکرد: از این تعداد ۴۹۲ فرقه وام ازدواج پرداخت شده و مابقی درحال بررسی است.

فرماندار شهرستان شبستر با اشاره به ستاد حمایت از روستایی و تسهیلات اقتصاد مقاومتی افزود: در این مورد ۱۰ روستا به صورت پایلوت در حال اجراست که تاکنون دو میلیارد تومان تسهیلات برای جوانان جویای کار اعطا شده است.

وی با اشاره به برگزاری جلسات ستاد ساماندهی امور جوانان در این شهرستان عنوان کرد: امسال تاکنون ۸ جلسه در این شهرستان برگزار شده که ۵۱ مصوبه در آن به تصویب رسیده است که بیشتر این مصوبات به اوقات فراغت جوانان، ازدواج و اعتیاد اختصاص دارد.

طالب پور در ادامه به اهم اقدامات انجام شده در مورد موضوع ازدواج اشاره کرد و گفت: برگزاری دوره‌های آموزشی و مشاوره‌ای در سطح شهرستان، تشکیل اتاق مشاوره در اداره ورزش و جوانان شهرستان، تشکیل مجمع ازدواج، برگزاری مراسم‌هایی در مورد ازدواج، تشکیل ستاد ساماندهی ازدواج، ایجاد کمپین رسانه‌ای در حوزه فضای مجازی، اعطای جهیزیه به نوعروسان و سایر اقدامات در این شهرستان انجام شده است.

وی با بیان اینکه در امور جوانان نیز اقدامات اساسی در این شهرستان صورت گرفته است، ادامه داد: راه‌اندازی اردوهای گردشگری، ایجاد پاتوق‌های فرهنگی جوانان، اعزام راهیان نور، سخنرانی در مساجد، دیدار و مشورت با خانواده‌ها، مسابقه کتابخوانی و برگزاری نمایشگاه دستاوردهای جوانان از جمله اقدامات این شهرستان است.

فرماندار شهرستان شبستر با بیان اینکه این شهرستان در سال‌های ۹۳ و ۹۴ در حوزه ستاد ساماندهی جوانان در استان مقام را نخست کسب کرده، خاطرنشان کرد: این شهرستان از جمله شهرستان‌های موفق در رابطه با امور جوانان است.

جمشید نظمی، مدیرکل ورزش و جوانان استان آذربایجان شرقی نیز در این نشست با ارائه گزارشی از عملکرد ستاد ساماندهی امور جوانان این استان ابراز داشت: طی ۹ ماه امسال ۶۷۰ مصوبه در جلسات ستاد ساماندهی استان آذربایجان شرقی به تصویب رسیده که ۷۰ درصد آن ها اجرایی شده است همچنین در این ۹ ماهه ۹۲ جلسه ستاد در شهرستانها و ۷ جلسه ستاد به صورت استانی برگزار شده است.

دبیرستاد ساماندهی امور جوانان استان آذربایجان شرقی افزود: شهرستان های شبستر، عجب شیر، میانه و ورزقان از جمله شهرستان های موفق در برگزاری جلسه و اجرای مصوبات ستاد ساماندهی امور جوانان هستند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.