کد خبر : 125400
تاریخ انتشار : سه‌شنبه 20 دسامبر 2016 - 10:54

شب یلدا ،فرصتی خوب برای رفع کدورتها

شب یلدا ،فرصتی خوب برای رفع کدورتها

شب چله به ما یاد آوری می کند که ارزش همدلی و مهر ورزی به همدیگر والاتر و مقدس تر از هر بهانه و اتفاقی است که باعث جدایی و بی خبری عزیزان از همدیگر باشد و هرگز نمی توانیم زیستن بدون همدیگر را اندیشه کنیم .

به گزارش شبسترنیوز،خانم نعمتی از روستای نعمت الله شهرستان شبستر در پایگاه اطلاع رسانی شبسترنیوز نوشت:

زمستان با تمام بی رحمیش ، با تفکر سرد و سنگینش پشت در محفل ما و پشت حصار هایی که از جنس همدلی و محبت هست ، بزم شادی و امید ما را به تماشا خواهد نشست . در تاریک ترین و طولانی ترین شب زمین ، با کسانی که با ما پیوندی دیرینه و از جنس آشنایی دارند چهره به چهره خواهیم نشست تا دل و روح همدیگر را سیراب از محبتی بی منت و خالص کنیم و نا گفته و بر زبان نیاورده این حقیقت شیرین را به اثبات برسانیم که اگر چه فکر و ذهنمان اسیر بازی روزگار شده و غرق در مسائل ریز و درشت زندگی . ولی مهم این است که به یاد هم بودنمان در یلدای روزگار دارای ارزش فراوان است .

پس ای دوست ، ای یار ، ای هم خون ، ای خویش و ای کسی که دل با تو عهدی دارد از جنس اصالت ، امشب حضورت را به محفل ساده اما سر شار از روشنایی ما برسان ،می خواهم به یمن حضورت چراغی بر افروزم ودر نهان خانه ی دل روشن بگذارم تا در مواقع بی کسی یاد بودنت در سر زمین آشنائی ها بیفتم .

شب چله با خود خاطراتی از روزگاران دور و نزدیک دارد جای خالی کسانی که راهی دیار بی بازگشت شده اند در چنین موقعیت هایی فشار سنگینی بر دل و روح عزیزانشان می آورد و هرگز زخم عمیق نبودنشان با هیچ مرهمی بهبود نخواهد یافت . مگر با گذر یلداهای بی شماری که توان شمارش آن دیگر از عهده خارج باشد و روی زخم نبودنشان را زنگاری از جنس روزگار بپوشاند که دیگر دست توان زدودن آن غبار ها را نداشته باشد .

شب چله به ما یادآوری می کند که گرچه آغاز زمستان نوید راه افتادن بهار را از دور دست ها به گوش ما می رساند ولی باید همین امشب و از محفل آن وجود و هستی خود را لبریز از عطر همدلی و محبت کنیم ما به این همدلی ها نیاز داریم و گرنه ممکن است سرمای روزگار توان از زانوان ما ، برای طی مسیر پر پیچ و خم روزگار بگیرد . پس باید از این محفل توشه ای برداریم . توشه چیست ؟ همان داشتن حس حمایت و عشقی که وقتی در زمانی و مکانی اسیر در ازدحام لحظه های بی کسی و درماندگی توان ایستادگی را نداریم به یاد بیاوریم عزیزانی را که همدل و یاور ما هستند . امشب روبروی هم ودر فضایی سرشار از مهر و فروتنی خواهیم نشست و باید در گوش کودکان لا لایی محبت و همدلی را زمزمه کرد و راه رسیدن به روشنایی را در انتهای یک شب تاریک نشان داد باید گفت که عمر اندوه و غم و سختی ها کوتاه است اگر چه تحملش سخت و طاقت فرسا باشد ، به بلندای یلدا باشد و هیچ نشانی از ستاره ها نباشد خورشید عالم افروز خواهد آمد .

و چه نیکو و مقدس است دور هم جمع شدن و فرصت خوبی برای رفع کدورتها ، که اگر آنها را کالبد شکافی کنیم خواهیم دید چه پایه ی سست و بی اساسی دارند .

شب چله به ما یاد آوری می کند که ارزش همدلی و مهر ورزی به همدیگر والاتر و مقدس تر از هر بهانه و اتفاقی است که باعث جدایی و بی خبری عزیزان از همدیگر باشد و هرگز نمی توانیم زیستن بدون همدیگر را اندیشه کنیم .

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.