کد خبر : 124428
تاریخ انتشار : دوشنبه 5 دسامبر 2016 - 23:20

ارتقای سیما و منظر شهری، حلقه مفقوده مدیریت شهری است

ارتقای سیما و منظر شهری، حلقه مفقوده مدیریت شهری است

فرماندار شبستر گفت:ارتقای سیما و منظر شهری، حلقه مفقوده مدیریت شهری است که متاسفانه وضعیت نابسامان مالی و اقتصادی شهرداریها و عدم دستیابی به منابع درآمدی پایدار از یک سو باعث غفلت از پرداختن و اجرای پروژه های زیباسازی و تبعیت از الگوهای شهرسازی مدرن و همسو با معماری ایرانی اسلامی شده است.

به گزارش شبسترنیوز،منصور طالب پور در سمینار بین المللی منظر شهری شبستر که صبح امروز در محل مقبره شیخ محمود شبستری برگزار شد با گرامیداشت روز دانشجوگفت: ۱۶ آذر به عنوان روز دانشجو و سالروز شهادت تعداد ۳ نفر از دانشجویان دانشکده فنی دانشگاه تهران در سال ۱۳۳۲ در اعتراض به سفر معاون رئیس جمهور آمریکا به ایران،همه ساله به عنوان نماد مبارزه با سلطه جویی غربی و آمریکایی گرامی داشته می شود .

فرماندار شبستر با تقدیر از عوامل برگزاری سمینار منظر شهری شبستر اظهارکرد:ارتقای سیما و منظر شهری، حلقه مفقوده مدیریت شهری است که متاسفانه وضعیت نابسامان مالی و اقتصادی شهرداریها و عدم دستیابی به منابع درآمدی پایدار از یک سو باعث غفلت از پرداختن و اجرای پروژه های زیباسازی و تبعیت از الگوهای شهرسازی مدرن و همسو با معماری ایرانی اسلامی شده است.

وی ادامه داد:در این گیرودار کاربری های عمومی و فضاهای شهری نیز بوسیله کاربریهای تجاری و مسکونی بلعیده شده و هماهنگ با فروش تراکم و ازبین رفتن فضاهای باز، شاهد پایین آمدن کیفیت و مقبولیت زندگی در شهرهایمان هستیم.

طالب پور افزود:امید آن داریم که مهندسان جوان با پرداختن به این الگوهای اصیل که رگه هایی از آن در قالب میدان تسوج، سیس، خامنه وسبزه میدان شبستر پابرجاست ، مدیران و برنامه ریزان شهری را در احیاء و ارتقای سیما و منظر شهری یاری نمایند.
فرماندار شبستر در بخش پایانی سخنان خود ،خاطرنشان کرد: نبود قانون مصوب مجلس که دارای ضمانت اجرایی کافی در رعایت اصول و شاخص های ارتقاء سیما و منظر شهری باشد از عوامل لجام گسیختگی و وضعیت فعلی شهرهاست.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.