کد خبر : 121435
تاریخ انتشار : شنبه 5 نوامبر 2016 - 23:27

نامه سرگشاده دانشگاهیان شهرستان شبستر به رئیس دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان شرقی

نامه سرگشاده دانشگاهیان شهرستان شبستر به  رئیس دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان شرقی

جمعی از دانشگاهیان شهرستان شبستر با انتشار نامه ای سرگشاده خطاب به رئیس دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان شرقی، نسبت به روش تودیع و معارفه رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد صوفیان انتقاد کرده اند.

به گزارش شبسترنیوز جمعی از دانشگاهیان شهرستان شبستر با انتشار نامه ای سرگشاده خطاب به رئیس دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان شرقی، نسبت به روش تودیع و معارفه رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد صوفیان انتقاد کرده اند.

از نظر قرآن و روایات، علم وسیله است نه هدف؛ آن هم وسیله ای که انسان را به کمال می رساند و دنیا و آخرت او را آباد می کند.

محصول این علم حتما عالمی هست که مبادی به آداب اسلامی و متخلق به اخلاق اسلامی است .

کارکرد دانشگاه در نظام اسلامی همانا  تولید انسانهای عالمی است که علاوه بر داشتن تخصص ، متعهد به اصول حقه شریعت نبوی نیز باشند و در رعایت اخلاق اسلامی الگو و نمونه باشند .

در این میان عملکرد بزرگان دانشگاه و نحوه حرکت اخلاقی آنها در تمام زمینه ها یکی از منابع مهم تربیتی برای دانشجویانی است که قرار است اداره آینده کشور را به عهده بگیرند .

در این میان متاسفانه شاهد حرکتهای رادیکالی و پارتیزانی در جابجایی مدیران در سطوح مختلف دانشگاه هستیم که دانشگاه را از هدف ایجادی آن که همانا تعلیم و تربیت است ، دور می سازد .

نمونه این کار تغییر بدون اطلاع و بدون رعایت آداب رئیس دانشگاه آزاد واحد صوفیان است . فرض کنید شما رییس دانشگاه هستید و چندنفر از راه برسند و بگویند که صندلی را تحویل بدهید ، وسایلتان را جمع کنید و تشریف ببرید . کجای این حرکت اسلامی است ؟

جناب آقای دکتر انگجی جنابعالی رئیس دانشگاه استان هستید و تغییر روسای دانشگاه حق شماست . قانون این حق را به شما داده و عرف نیز تایید کرده که تیم مدیریتی منتخب خود را طبق سلیقه مدیریت تان و در چهارچوب قانون تعیین نمایید ولی آنچه مطلوب است رعایت شان افراد و مراعات آداب اسلامی و اجتماعی است که در فقره مذکور رعایت نگردید .
ما دانشگاهیان دانشگاههای شهرستان شبستر ضمن آرزوی توفیق برای برادر عزیزی که منصب جدید در دانشگاه آزاد واحد صوفیان را برعهده گرفته اند ، امیدواریم من بعد شاهد بروز چنین بی اخلاقیهایی در ساحت مقدس دانشگاه نباشیم و …

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۱
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

حمید .آ یکشنبه , 6 نوامبر 2016 - 18:24

مهندس خسرویفر مدیرجوان و خوش فکر و جهادی دانشگاه صوفیان قربانی بازیهای جناحی دولت بنفش ونماینده اصلاح طلب منطقه شد .
مدیری که باعث ارتقا علمی دانشگاه صوفیان در بین دانشگاههای برتر کشور گردیدوتنها مدیری دانشگاهی که اجازه نداد دانشگاهش حیاط خلوت عناصر سیاسی مطرود و طرفدار فتنه شود.