کد خبر : 112153
تاریخ انتشار : پنج‌شنبه 25 آگوست 2016 - 11:15

ذخیره گندم استان آذربایجان شرقی ۷۰۰روز است

ذخیره گندم استان آذربایجان شرقی ۷۰۰روز  است

استاندارآذربایجان شرقی گفت:برآورد شده ۸۰۰هزار تن گندم در سطح استان خریداری شود و هم اکنون نیز۷۰۰روز ذخیره گندم داریم و باید قدردان خداوند متعال باشیم .

DSC02549به گزارش شبسترنیوز ،اسماعیل جبارزاده در مراسم بهره برداری از طرح آبیاری قطره‌ای روستای کافی‌الملک شهرستان شبستر با تبریک هفته دولت گفت:دولت و ملت جدا نبوده و هفته دولت همان هفته ملت است و دولتمردان خود را خادم مردم می دانند.

وی با اشاره به انتصاب فرماندار جدید شهرستان شبستر اظهارکرد:هر تغییری قطعا خیر و برکت دارد و فرماندار جدید با انرژی بیشتر در این شهرستان فعالیت خواهد کرد.

استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه تجمیع زمین های کشاورزی کوچک و قطره ای کردن آبیاری این زمین ها از آرزوهای مسئولین بود افزود:با تلاش مسئولین و وحدت کشاورزان این منطقه ۵۵ هکتار از زمین های کشاورزی تجمیع شده و طرح آبیاری قطره ای اجرا شده است.

وی با تقدیر  از مسئولین جهاد کشاورزی استان آذربایجان شرقی و شهرستان  شبستر ابراز کرد: همزمان با افتتاح این طرح آبیاری ۴۰۰هکتار نیز در سطح استان مورد بهره برداری قرار می گیرد.

جبارزاده احیای کشاورزی و توجه به روستائیان را یکی از اهداف دولت تدبیر و امید دانسته و بیان کرد: اقدامات خوب و مفیدی در این زمینه توسط دولت اجرا شده که البته کافی نیست و طرح‌های مختلفی برای احیای اقتصاد روستاها در دست اجرا می‌باشد که نتایج آن طی سال‌های آتی مشخص می‌شود.

وی با اشاره به اختصاص  قیر رایگان برای بهسازی و آسفالت راه های روستایی گفت: در هیچ دوره ای به این میزان قیر داده نشده بود.

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به میزان خرید گندم در سطح این استان اظهارداشت:بر اساس آمار دریافتی تاکنون ۵۱۰ هزار تن  گندم خریداری شده  است.

وی ادامه داد: برآورد شده ۸۰۰هزار تن گندم در سطح استان خریداری شود و هم اکنون نیز۷۰۰روز ذخیره گندم داریم و باید قدردان خداوند متعال باشیم .

جبارزاده با اشاره به توجه دولت به بخش کشاورزی در دولت تدبیر و امید ابراز کرد: واردات اقلام باغی و کشاورزی به کشور ممنوع شده و دولت به رانت خوارها و مفت خورها  اجازه نمی دهد با پول دلارهای نفتی اقلام کشاورزی به داخل کشور وارد کنند.

وی با بیان اینکه برای اجرای طرح آبیاری قطره ۵۵هکتاری روستای کافی الملک ۸۷۱ میلیون تومان سرمایه گذاری شده افزود:۷۴۱میلیون تومان از این مبلغ توسط دولت هزینه شده است.

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه دولت در بدترین زمان از نظر مالی قرار دارد اظهار کرد:دولت در هر روستایی که طرح های آبیاری مدرن و قطره ای اجرا شود، ۸۵ درصد هزینه های مربوطه را تامین کرده و بقیه نیز باید از سوی اهالی تامین شود.

وی در بخش پایانی سخنان خود با بیان اینکه شهرستان شبستر در کارهای خیر پیشقدم بوده است خاطرنشان کرد:انتظار داریم در۲۵۰۰ هکتار از زمین های کشاورزی این شهرستان  طرح آبیاری مدرن اجرا شود تا اراضی بیشتری تحت مدیریت آبیاری قطره ای قرار گیرد.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.