کد خبر : 107217
تاریخ انتشار : شنبه 16 جولای 2016 - 10:37

تضعیف فرهنگ عفاف و حجاب، برنامه ریزی دشمنان نظام اسلامی در جنگ نرم است

تضعیف فرهنگ عفاف و حجاب، برنامه ریزی دشمنان نظام اسلامی در جنگ نرم است

امام جمعه شبستر در نشست هم اندیشی پیرامون ترویج فرهنگ عفاف و حجاب در منطقه گفت: تضعیف فرهنگ عفاف و حجاب و رواج بی بند باری در نظام اسلامی از برنامه ریزی مهم دشمنان در جنگ نرم است.

به گزارش شبسترنیوز، حجت الاسلام محمدزاده  نشست  عفاف و حجاب آموزش  و پرورش شبستر با تاکید بر اهمیت موضوع حجاب و عفاف در جامعه گفت: حجاب و عفاف یک موضوع دینی و فرهنگی و از ضروریات دین مبین اسلام است که اشاعه مقوله حجاب در جامعه نیازمند فرهنگ سازی است .

امام جمعه شبستر با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین دلایل بدحجابی و کم حجابی در جامعه معرفت‌های ناقص است،اظهار کرد: حرکت های نامناسب و ناقص مثل کم حجابی و بی حجابی ناشی از معرفت های ناقص است و باید در این زمینه اطلاع‌رسانی ها و آگاهی بخشی به مردم انجام شود.

 وی ادامه داد: اسلام همواره سلامت روحی و جسمی افراد را در نظر گرفته است و افرادی که از حجاب و عفاف دوری کنند، متضرر می شوند.

 محمدزاده با بیان اینکه زن عنصر اصلی بنیان خانواده‌ است، گفت: عفاف و حجاب نه تنها عناصر اصلی و موثر در حفظ سلامت اخلاقی جوامع اسلامی هستند، بلکه امنیت روحی و اجتماعی افراد جامعه به‌خصوص زنان را تقویت و به تحکیم روابط عاطفی بین زوج‌ها و فرزندان نیز کمک می‌کنند.

وی با اشاره به برنامه دشمنان برای ترویج بی‌بند و باری و بدحجابی و شکستن حریم‌ها در جامعه تصریح کرد: این کار دشمنان با بهره‌‌گیری از شبکه‌های ماهواره‌ای، فضاهای مجازی و….. انجام می‌شود.

محمدزاده با اشاره به نحوه اجرای امر به معروف و  نهی از منکر در جهت تبیین فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه تاکیدکرد: در پیشگیری و درمان بدحجابی و بی‌حجابی باید امر به معروف با شیوه‌های منکر و بدون توجیه منطقی و خارج از حدود شرعی مشخص شده نباشد، تذکرات باید صحیح باشد و مرحله به مرحله اجرا شود.

امام جمعه شبستر در پایان با تاکید بر اینکه عفاف و حجاب تنها مختص بانوان نیست، گفت : آقایان نیز در سطح اجتماع ملزم به رعایت عفاف وارزش های اسلامی هستند.

گفتنی است در پایان این مراسم از بانوان و دانش آموزان فعال حوزه ترویج فرهنگ عفاف و حجاب با اهدای لوح سپاس تجلیل بعمل آمد.

IMG_0940 IMG_0910 IMG_0926 IMG_0910 IMG_0929 IMG_0937 IMG_0917

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.