کد خبر : 106801
تاریخ انتشار : پنج‌شنبه 14 جولای 2016 - 9:45

اقتصاد مقاومتی از اصلی ترین اولویت های کاری ادارات باشد

اقتصاد مقاومتی از اصلی ترین اولویت های کاری ادارات باشد

نشست قرارگاه فرماندهی اقتصاد مقاومتی شهرستان شبستر به منظور ایجاد و بررسی بسترهای لازم جهت تبین ضرورتهای اقتصاد مقاومتی و تحقق سیاست های کلی ابلاغ شده از سوی مقام معظم رهبری، برگزار شد.

DSC05692به گزارش شبسترنیوز سید سعید کاشانی در نشست  اقتصاد مقاومتی گفت:باید «اقدام و عمل» درقرارگاه فرماندهی اقتصاد مقاومتی شهرستان شبستر یکی از اصلی ترین و الزام آورترین اولویت های کاری ادارات باشد تا در پایان سال، امکان ارائه گزارش دقیق و ملموس از عملکردها در حوزه های مختلف وجود داشته باشد.

وی اظهارکرد:مجموعه دستگاههای اجرایی، توانایی تحقق سیاستهای اقتصاد مقاومتی را دارند و انتظار داریم مدیران ادارات با همدلی و همزبانی در جهت نهادینه نمودن این فرصت بزرگ گام های موثری بردارند.
کاشانی یکی از مهمترین اولویت های اقتصادی کشور و شهرستان را در سال ۹۵ را ایجاد تحرک در حوزه های صنعت ،معدن ، تولید و کشاورزی عنوان کرد.

فرماندار شبستر با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر لزوم احیای بخش تولید و مصرف کالای با کیفیت داخلی افزود: باید با تمام توان به مشکلات بخش تولید رسیدگی و برای حل و فصل مشکلات و رفع موانع پیش روی بنگاه های کوچک و واحدهای تولیدی چاره اندیشی کنیم.
وی هدف از تشکیل قرارگاه فرماندهی اقتصاد مقاومتی در شهرستان شبستر را ،ایجاد هماهنگی بیشتر،‌ رفع موانع موجود و پیش رو و تقویت امکانات مورد نیاز اجرای موفق اقتصاد مقاومتی و بستر سازی برای جذب سرمایه گذاری بخش خصوصی عنوان کرد و گفت : استانهای آذربایجان شرقی،‌ کرمان و لرستان بعنوان ۳ استان الگو و پایلوت در اقتصاد مقاومتی انتخاب شده اند .
وی در ادامه به عناوین برنامه های ابلاغی در حوزه کشاورزی در برنامه ملی اقتصاد مقاومتی اشاره و خواستار تلاش، همکاری و جدیت در اجرای برنامه های اقتصاد مقاومتی در شهرستان توسط ادارات و نهادهای مربوطه شد.
کاشانی از تلاش های جهاد کشاورزی در افزایش میزان برداشت گندم تقدیر نموده و ابراز داشت: رسیدن به سطح برداشت ۱۰ میلیون تن در سال ۹۵ یعنی نزدیک شدن به سطح خود کفایی ، که این یک موفقیت بزرگ بحساب می آید.
در ادامه صابر پرنیان معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی شرکت شهرک های صنعتی آذربایجان شرقی با تاکید بر جایگاه ویژه شهرستان شبستر در تعداد شهرک های صنعتی و جذب سرمایه گذار گفت : از سال ۱۳۹۴ شهرستان شبستر بیشترین سهم تقاضا برای طرح های توسعه روستایی را در استان به خود اختصاص داده که نشان دهنده ظرفیت و پتانسیل بالای شهرستان در سرمایه گذاری بخش خصوصی می باشد.
پرنیان با اشاره به موقعیت و جایگاه شهرک صنعتی بعثت افزود: این مجتمع بزرگ ترین مجموعه صنعتی کشور و حتی خاورمیانه می باشد و با توجه به نزدیکی شهرک صنعتی بعثت به خط راه آهن و فرودگاه بین المللی تبریز و همجواری این شهرک با شهرک سرمایه گذاری خارجی و دسترسی به منطقه آزاد و منطقه ویژه در یکی از بهترین موقعیت های جغرافیایی استان قرار گرفته است.
گفتنی است شهرک صنعتی بعثت در حال حاضر با توجه به فاز عملیاتی موجود در ۱۰۰ هکتار از مساحت ۱۰۸۰۰ هکتاری، درشهرستان شبستر واقع گردیده که یکی از بهترین فرصتهای سرمایه گذاری در استان و منطقه به شمار می آید.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.