کد خبر : 102966
تاریخ انتشار : یکشنبه 19 ژوئن 2016 - 13:53

اوقات فراغت دانش آموزان موضوعی فرا بخشی است

اوقات فراغت دانش آموزان موضوعی فرا بخشی است

سرتیپی در جلسه ستاد اوقات فراغت دانش آموزان شهرستان شبستر گفت: اوقات فراغت دانش آموزان موضوعی فرا بخشی است، چرا که یک دستگاه آموزش و پرورش به تنهایی از عهده این مسئولیت بر نمی آید و بسیاری از کارها بر روی زمین می ماند.

به گزارش شبسترنیوز، ابوالفضل سرتیپی ضمن تشکر از دست اندکاران اوقات فراغت در تابستان ۹۴ گفت: فعالیت های مرتبط با کودکان و نوجوانان از اهمیت ویژه ای برخوردار است و ما به عنوان دستگاه متولی تعلیم و تربیت موظفیم با  برنامه ریزی جامع و مدون کودکان و نوجوانان را در مقابل هجمه های فرهنگی مصون نگه داریم.

مدیر آموزش وپرورش شبستر اظهارکرد: آموزش و پرورش به تنهایی متولی غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان نیست؛ چرا که خانواده ها باید قبل از این دستگاه آموزشی و تربیتی برای اوقات فراغت فرزندان خود برنامه ریزی داشته باشند.

وی ادامه داد: در سند تحول بنیادین ساحت های گوناگونی برای پر کردن و بهینه سازی اوقات فراغت دانش آموزان پیش بینی شده است که یکی از بهترین ساحت ها، بعنوان نیاز اساسی دانش آموزان و خانواده ها ساحت تربیت اعتقادی، عبادی و اخلاقی دانش آموزان در فصل تابستان است.

سرتیپی در پایان تصریح کرد: نهاد های مختلف در این راه آموزش و پرورش را یاری می کنند که با هماهنگی بیشتر خواهیم توانست گام بزرگی در غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان شهرستان برداریم.

مدیر حوزه علمیه امام خمینی(ره) شبستر گفت: اوقات فراغت صرفاً برای فصل تابستان مطرح نیست و نباید به این فصل محدود شود و ضروری است  با برنامه ریزی مناسب از تمامی توانمندی ها، امکانات و فضاهای فرهنگی و ورزشی  در جهت بهینه سازی اوقات فراغت استفاده کنیم .

حجت الاسلام والمسلمین پورعباس ادامه داد: در طول سال تحصیلی هم دانش آموزان اوقات فراغتی دارند که برنامه هایی را برای این عزیزان با صبغه اجتماعی و پرورشی تعریف کنیم.

وی افزود: بنا به دلایلی می بینیم که خانواده ها استقبال نمی کنند و سال گذشته هم برنامه های متعددی داشتیم که چندان مورد استقبال خانواده ها قرار نگرفت.

 حجت الاسلام  پور عباس در پایان یادآور شد: بدون مشارکت مردم، همه این برنامه های دولتی از جمله فعالیت های تابستانی بی نتیجه خواهد بود.

محسنی رییس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان شبستر در این خصوص گفت: اولیاء دغدغه و نگرانی خاصی نسبت به اوقات فراغت فرزندان خود دارند پس ما به عنوان متولیان کار فرهنگی باید برنامه ریزی لازم را در خصوص پرکردن اوقات فراغت دانش آموزان متناسب با سن و دوره تحصیلی شان انجام بدهیم.

محسنی تصریح کرد: همه قشرهای جامعه نیاز به اوقات فراغت دارند، اوقات فراغتی که با برنامه ریزی و حساب شده باشد به گونه ای که همه اقشار جامعه از آن استفاده کنند.

وی تابستان را فرصت خوبی برای ترویج و تقویت فرهنگ مطالعه و کتابخوانی دانست و افزود: این مساله باید با کمک نهاد کتابخانه ها محقق شود و ما چندین طرح در این زمینه داریم .

رییس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان شبستر در پایان تصریح کرد: برنامه ریزی بر اساس نیازها و علاقه مندی ها، مد نظر قرار دادن اقشار ضعیف، لزوم استفاده حداکثری از ظرفیت ها و امکانات محدود و فرهنگ سازی برای بهره گیری مناسب از اوقات فراغت از جمله مباحثی است که بایستی در اوقات فراغت دانش آموزان مطرح و بررسی شود.

IMG_0828

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.