کد خبر : 101631
تاریخ انتشار : دوشنبه 6 ژوئن 2016 - 18:43

کتاب فرهنگ مردم در قلمرو طب سنتی در شبستر منتشر شد

کتاب فرهنگ مردم در قلمرو طب سنتی در شبستر منتشر شد

کتاب “فرهنگ مردم در قلمرو طب سنتی با تکیه بر گیاهان دارویی” تالیف محمد میرزامحمدزاده از سوی انتشارات دانشگاه آزاد اسلامی واحد شبستر منتشر شد.

Mirzamohammadzadeh7-1به گزارش شبسترنیوز محمد میرزامحمدزاده  مولف کتاب فرهنگ مردم در قلمرو طب سنتی با اعلام انتشار این کتاب گفت: کتاب حاضر شامل لغات و اصطلاحات طب سنتی و در حقیقت گلچینی است از دریای لغات و اصطلاحاتی که از کتاب­ها و مجلات و فرهنگ­ها و گویش­های اقوام مختلف مردم ایران و هند و یونان باستان و فرهنگ عامیانه سود جسته است.

وی با بیان این­که مردم به دانستن فرهنگ غنی و طب سنتی و نقش گیاهان و گل­ها تمایل بیشتری دارند اظهارکرد: این کتاب شامل توضیح  بعضی لغات مورد استفاده در طب سنتی است که در طی چند سال گردآوری شده تا نقش گل­ها و گیاهان و مواد ساده معدنی و سایر مواد ترکیبی دیگر و همچنین چگونگی معالجه­ی بیماری­ها خصوصا در کشورهای ایران، چین و هند و اروپای جنوبی را نشان دهد.

کارمند بازنشسته دانشگاه آزاد اسلامی شبستر با اشاره به تحول و تجدید نظر دائمی این­گونه علوم و معالجات افزود: دستورات این کتاب برای مداوا آن­هم از طرف افراد غیروارد به هیچ وجه توصیه نمی­شود و مطالب کتاب فقط محض اطلاع از خواص دارویی گیاهان و اصطلاحات پزشکی ادوار گذشته­ ی ایران زمین می­ باشد و هرگونه اظهار نظر در مورد طرز معالجه و مقادیر دارو و تشخیص درست بیماری در اختیار اهل فن می­ باشد.

میرزامحمدزاده با اشاره به پیشرفت علم پزشکی ادامه داد: با همه تحولات پزشکی، داروهای گیاهی برای علم پزشکی همچنان ارزشمند هستند و علم پزشکی برای این قبیل داروها اهمیت فراوانی قایل است.

کتاب “فرهنگ مردم در قلمرو طب سنتی با تکیه بر گیاهان دارویی” از سوی انتشارات دانشگاه آزاد اسلامی شبستر در ۲۰۰ نسخه و ۵۹۵ صفحه چاپ و با قیمت ۳۵۰۰۰۰ ریال روانه بازار گردید.

محمد میرزامحمدزاده قبل از این، دو کتاب با عنوان­های “تورکیدن فارسیا مثل لر و حیکمت لی سوزلر” و “نهج البلاغه به زبان آذری” را منتشر کرده بود.

برچسب ها : ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.