کد خبر : 8172
تاریخ انتشار : یکشنبه 22 ژوئن 2014 - 12:30

سفالگران «کوزه‌کنان» تسهیلات ویژه بانکی دریافت می‌کنند

سفالگران «کوزه‌کنان» تسهیلات ویژه بانکی دریافت می‌کنند

معاون صنایع دستی کشور گفت: هنرمندان سفالگر شهر «کوزه‌کنان» شهرستان شبستر آذربایجان شرقی در صورت ارائه طرح‌های توجیهی مناسب در آینده نزدیک تسهیلات ویژه بانکی دریافت می‌کنند.

80911285-5225442به گزارش پایگاه خبری شبسترنیوز،، بهمن نامور مطلق در بازدید از کارگاه‌های سفالگری کوزه‌کنان، اظهار کرد: این منطقه از دیرباز به تولید سفال‌های مرغوب شهرت داشته اما متاسفانه سال‌هاست به دلایلی مانند مرغوب نبودن خاک، محصولات سفالی مرغوب در این کارگاه‌ها تولید نمی‌شود.

وی با تاکید بر اینکه این هنر چند هزار ساله باید دوباره در کوزه‌کنان احیا شود اظهار داشت: با توجه به همکاری‌های خوب و دو جانبه اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی با دانشگاه هنر اسلامی، امیدواریم زمینه برای حضور یک گروه تحقیقاتی دانشگاهی در کوزه‌کنان و بررسی دقیق مشکلات و موانع و راهکارها در هنر سفالگری این منطقه فراهم شود.

نامور مطلق همچنین دستور ویژه‌ای برای رسیدگی به مشکلات هنرمندان سفالگر کوزه‌کنان و کارگاه‌های سفال این شهر در سریع‌ترین زمان ممکن صادر کرد.

معاون صنایع دستی کشور تصریح کرد: هنرمندان صنایع دستی هر شهر و منطقه با تکیه بر اصول زیبایی شناسی بومی و قومی خود می‌توانند کاری را که صنایع انبوه نتوانسته‌اند انجام دهند یعنی توجه به اصل نرم زندگی بشری و ارضای سلیقه‌های هنری متنوع آن را انجام دهند و باید برای حفظ و توسعه و کاربردی شدن آنها نهایت تلاش را به کار بست.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی نیز در این بازدید، خاطرنشان کرد: هنر سنتی و بومی سفالگری از سده‌ها پیش تا کنون در کوزه‌کنان رونق داشته و دستان مبتکر هنرمندان سفالگر این منطقه اقدام به تولید محصولات نمونه‌ای کرده است.

فرزین حق‌پرست یادآور شد: باید با حمایت‌های لازم، راه را برای تولید دوباره آثار سفالی مرغوب و زیبا در کوزه‌کنان فراهم کنیم.

وی خبر داد: مقرر شده است تا با رایزنی و مذاکره با سایر سازمان‌ها و ادارات و نیز مسئولان محلی، مشکلات موجود در صنایع دستی منطقه به ویژه سفالگری کوزه‌کنان را برآورد و مرتفع کنیم.

علیرضا خوش نیت

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.