کد خبر : 7934
تاریخ انتشار : سه‌شنبه 17 ژوئن 2014 - 23:08

حضورنماینده شبستر دربرنامه گفتگوی وِیژه خبری شبکه دو + فیلم گفتگو

حضورنماینده شبستر دربرنامه گفتگوی وِیژه خبری شبکه دو + فیلم گفتگو

به گزارش پایگاه خبری شبسترنیوز علی علیلو نماینده مردم شبسترو رئیس کمیته تحقیق و تفحص از خودروسازان در برنامه زنده گفتگوی وِیژه خبری شبکه دو حضور یافته و به سؤالات مجری این برنامه در خصوص قیمت خودرو پاسخ داد. علیلو در این برنامه گفت: نباید مسئول یا متولی قیمت گذاری تعیین کنیم زیرا اقتصاد جهان

DSC02942به گزارش پایگاه خبری شبسترنیوز علی علیلو نماینده مردم شبسترو رئیس کمیته تحقیق و تفحص از خودروسازان در برنامه زنده گفتگوی وِیژه خبری شبکه دو حضور یافته و به سؤالات مجری این برنامه در خصوص قیمت خودرو پاسخ داد.
علیلو در این برنامه گفت: نباید مسئول یا متولی قیمت گذاری تعیین کنیم زیرا اقتصاد جهان آن قدر پیشرفت کرده که بازار، رضایتمندی، کیفیت و در یک کلام رقابت تعیین کننده قیمت است.
وی با اشاره به اینکه وظیفه شورای رقابت ایجاد و حفظ فضای رقابتی و رفع موانع انحصار است و انحصار، سم رقابت سالم است گفت: صنعت خودروسازی ایران انحصاری است.
علیلو با انتقاد از عملکرد شورای رقابت افزود: چرا این شورا انحصار شکنی نکرده است.
وی ادامه داد: وقتی دولت، سهامدار شرکت های خودروسازی از جمله ایران خودرو و سایپاست قطعا ابتدا به سود و زیان خود فکر می کند و سپس به رقابت می اندیشد.
علیلو تاکید کرد: برای رسیدن به قیمت گذاری با ثبات و واقعی باید عناصر اصلی قیمت گذاری برای خودرو اصلاح شود.
نماینده مردم شبستر در مجلس شورای اسلامی افزود: اکنون قیمت تمام شده برای خودرو در کارخانه واقعی نیست و شورای رقابت بر اساس قیمت هایی که خود خودروسازان برای قطعات اعلام می کنند، قیمت گذاری می کند.
علیلو در پاسخ به این پرسش که چرا مجلس شورای اسلامی نظارت نمی کند گفت : وارد نظارت شدیم اما موارد نظارتی زیاد است و مجلس فرصت کافی ندارد.
وی افزود: بر اساس مطالعات، هزینه های مالی بهترین خودروسازها در جهان که بهترین انضباط مالی را دارد یک و نیم درصد و بدترین آن هم چهار و نیم درصد است اما هزینه های مالی خودروسازان در کشور ما 13 تا 15 درصد است.
رئیس هیئت تحقیق و تفحص صنعت خودروسازی ادامه داد: هزینه های سربار استاندارد هم در دنیا 7 تا 8 درصد است اما در شرکت های خودروسازهای ما تا 25 درصد است و خودروسازان این هزینه های اضافی را روی قیمت تمام شده اتومبیل می کشند.
علیلو افزود: اگر انضباط مالی به درستی پیاده شود، خودروهایی مانند پراید تا 4 میلیون تومان و خودروهای گران قیمت ما شاید 10 تا 15 میلیون تومان جای کاهش قیمت دارد.
وی با اشاره تلویحی به وجود مافیا در بازار خودرو و لزوم مبارزه با آن گفت: عزم جدی مجلس این است که تحقیق و تفحص از خودروسازان به بایگانی نرود.
رئیس هیئت تحقیق و تفحص صنعت خودروسازی افزود: یکی از اصول اقتصاد مقاومتی ، مردم محوری است اما حدود 35 سال است که در کشور ما دولت ها، این بنگاه اقتصادی خودروسازی را به بنگاه سیاسی تبدیل کرده اند.
علیلو با بیان اینکه در صنایع خودروسازی کشورمان به ازای هر2 نفر نیروی کاری یک نفر نیروی ستادی داریم گفت: با این بهره وری ، قیمت ها کاهش نمی یابد.
وی تاکید کرد: دولت باید دست مالکیتی اش را از صنعت بردارد و نگاه حاکمیتی خود را حفظ کند و تا زمانی که این دست مالکیت را برندارد نمی تواند به درستی نظارت و ایفای نقش کند.
رئیس هیئت تحقیق و تفحص صنعت خودروسازی گفت: مجلس شورای اسلامی و دولت باید عزم را جزم و در یک مدت زمان مشخص پایه صنعت را اصلاح کنند.
علیلو افزود: نمی گویم شورای رقابت وابسته به قوه ای است بلکه منظورم این است این شورا چرا در این سالها نیامده و اصل انحصار را از بین نبرده است؟ .
وی ادامه داد: وظیفه اصلی شورای رقابت، ایجاد ، حفظ رقابت و رفع انحصارهاست نه تعیین قیمت.
رئیس هیئت تحقیق و تفحص صنعت خودروسازی گفت: پیشنهاد دادیم تعرفه های خودرو پایین بیاید تا رقابت با خودرو های خارجی انجام شود اما موافقت نکردند.
علیلو افزود: دولت در یک شرکت خودروسازی حدود 36 تا 37 درصد و در شرکت خودروسازی دیگر حدود 26 تا 27 درصد سهام مدیریتی دارد.
وی گفت: دولت باید صد در صد سهام خود را در شرکت های خودروسازی واگذار کند و شورای رقابت نیز باید برنامه ای برای از بین بردن انحصار داشته باشد

208.26 مگابايت دانلود فایل

برچسب ها : ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 7 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۷
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

شهروند چهارشنبه , 18 ژوئن 2014 - 14:26

اين حبر به چه درد مردم شهرستان ميخورد ؟
آقاي عليلو اولويت نمايندگي شما طرح مسائل و مشكلات اجتماعي شهرستان حوزه خودتان ميباشد
اصلا” اين برنامه ار سطح جهان پخش شود براي مردم شهرستان چه سودي خواهد داشت

ali چهارشنبه , 18 ژوئن 2014 - 17:12

سلام واقعا خیلی خیلی با اغماض نگاه میکنین ها بهتره وظایف نمایندگان رو بخونین و بدونین که نماینده یک شهرستان تنها قرار نیست برای شهرستانش کار کند و حضور در کمیسیون ها و کمیته ها از وظایف اصلی نمایندگان محترم می باشد در ثانی حاج علیلو خیلی کارها هم انجام داده در مورد شهرستان و نامه ها مهمی در خصوص مشکلات شهرستان به وزا و مسئولین کشوری داده بهتره نگاهمون رو مثبت کنیم ایشون بهترین نماینده در طول سال های اخیر می باشند

ناشناس چهارشنبه , 18 ژوئن 2014 - 23:37

اختیارات و مسوولیتهای مجلس شورای اسلامی:
1- وضع قانون
2- نظارت و ارزیابی
3- تحقیق و تفحص در امور کشور
4- رسیدگی به شکایات
5- شرح و تفسیر قوانین عادی
6- نظارت بر صدا و سیما

ناشناس چهارشنبه , 18 ژوئن 2014 - 23:39

اختیارات و وظایف نمایندگان مجلس شورای اسلامی:
1- شرکت در جلسات عمومی و کمیسیونهای مجلس
2- تذکر به مسوولان و کارگزاران
3- سوال
4- استیضاح

کاظم وایفانلی چهارشنبه , 18 ژوئن 2014 - 23:44

ایشان حتی بهتر از دکتر خودمان هستند.

شبستری پنج‌شنبه , 19 ژوئن 2014 - 9:03

سلام به نظرمن هم آقای علیلو و هم آقای کاشانی بهترین هستند

امیر هوشنگی یکشنبه , 20 جولای 2014 - 20:12

ضمن تشکر از زحمات جناب مهندس علیلو
واقعا ایشان از نمایندگان مسلط و توانمند مجلس شورای اسلامی هستند و وقتی تحقیق و تفحص از مافیای خودرو در کشورمان به ریاست ایشون هست نشان از لیاقتشون داره …
من در کل مخلص انسانهای چیز فهم هستم و از افراد مسلط در کارشون خوشم میاد …
البته متاسفانه وضعیت خودرو در کشور ما ، مافیایی هست و برای اینکه قیمتها بالا نروند بایستی به سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان ابزارها و اختیارات کافی داده بشه و حتی خود دولت محترم برای کوتاه کردن دست واسطه ها بیاد و کلیه تقاضاهای خرید خودرو رو در کشور در یک ارگان خاص زیر نظر ارگانهای مختلفی همانند مجلس و سازمان بازرسی و … ببره و از طرفی قیمت محصولات رو تک نرخی بکنه نه اینکه با اختلاف چن میلیون در بازار ازاد شاهد بشویم .وقتی شرکتهای خودروسازی اکثرا دولتی هستن چرا باید ساز مخالف بزنن ؟؟؟
چناب علیلو
لطفا کاری بکنید تا در صورت تصویب قیمتهای مد نظرتون و قبولی احتمالی شرکتهای خودرو ساز ، نظارت بشه تا خودروسازان نیان و از کیفیت خودرو به بهانه قیمت کمتر کوتاهی بکنن و یه کاری بکنن تا مجبور بشیم بگیم اقا شما از کیفیت نزن عوضش همون قیمت مدنظرتو قبول میکنیم …چون اینها الکی زیر قیمت خودشون رو قبول نمیکنن و اگه قبول کردن برای جبرانش میان و یه سری آپشن هایی رو کنسل میکنن
با سپاس