کد خبر : 77877
تاریخ انتشار : دوشنبه 21 دسامبر 2015 - 12:18

بازرسان انتخابات سوگندنامه بی‌طرفی امضا می‌کنند

بازرسان انتخابات سوگندنامه بی‌طرفی امضا می‌کنند

رییس هیات بازرسی انتخابات استان آذربایجان شرقی گفت: برای اولین بار بازرسان انتخابات در این استان سوگندنامه بی‌طرفی، امانت‌داری و حفظ حقوق ملت را امضا می‌کنند.

به گزارش شبستر خبر به نقل از تبریز بیدار ، مهندس علی نواداد در نشست ستاد انتخابات استان، افزود: بازرسان انتخابات با امضای این سوگندنامه متعهد می‌شوند ضمن انجام وظایف محوله و مسوولیت‌های قانونی، در جهت حفظ حقوق ملت و ارزش‌های اسلامی، کمک به حسن اجرای انتخابات، امانت‌داری، عدالت و صداقت و رعایت اصل بی‌طرفی در راستای حاکمیت قانون تلاش کنند.

وی با اشاره به این که سیاست نظام، حضور حداکثری مردم در انتخابات است، افزود: تمام کسانی که برای برگزاری انتخابات تلاش می‌کنند از جمله هیات‌های بازرسی باید اصل بی‌طرفی را رعایت کنند.

رییس هیات بازرسی انتخابات استان در ادامه از عضویت شش نفر در این هیات خبر داد و گفت: هیات‌های بازرسی شهرستان‌ها نیز با عضویت سه نفر تشکیل شده و در روز انتخابات برای هر صندوق یک بازرس و برای هر ۲۰ صندوق یک سربازرس تعیین خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: وظیفه هیات بازرسی از لحظه شروع ثبت‌نام کاندیداها آغاز و تا پایان انتخابات ادامه دارد و این هیات به دقت فعالیت‌های انتخاباتی را رصد می‌کند.

نواداد همچنین تاکید کرد: تمام تلاش دست‌اندرکاران انتخابات در جهت صیانت از آرای مردم است تا شاهد انتخاباتی سالم، مطمئن و با حضور حداکثری مردم باشیم.

دبیر هیات بازرسی انتخابات آذربایجان شرقی هم در این نشست گفت: در این دوره از انتخابات بحث آشنایی مردم و نامزدها با حقوق و تکالیف خود مورد توجه ویژه قرار گرفته که می‌تواند نقش موثری در پیشگیری از تخلفات داشته باشد.

رسول مباشر جنت از ارایه جزوه آموزشی حقوق و تکالیف نامزدها به داوطلبان نمایندگی مجلس شورای اسلامی در هنگام ثبت‌نام خبر داد و گفت: مواد قانونی جرایم انتخاباتی نیز به فرمانداری‌ها ابلاغ شده و  نامزدها نیز می‌توانند از آن استفاده کنند.

وی همچنین با اشاره به راه‌اندازی سامانه جامع بازرسی انتخابات، گفت: وظیفه هیات بازرسی کمک به حسن اجرای انتخابات، پیشگیری از وقوع تخلفات و صیانت از حقوق مردم و نامزدهای انتخابات است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.