کد خبر : 124544
تاریخ انتشار : چهارشنبه 7 دسامبر 2016 - 9:32

راه های مقابله با خشکی پوست در فصول سرد

راه های مقابله با خشکی پوست در فصول سرد

در فصل های پاییز و زمستان معمولا پوست دست ها با خشکی مواجه می شود که یکی از عوامل آن شستن مکرر آنها است.

به گزارش شبستر خبر به نقل از باشگاه خبرنگاران، نریمان شهبا متخصص پوست و مو، گفت: خشکی پوست دست در فصل سرما به دلیل کاهش رطوبت هوا در افراد بیشتر مشاهده می شود.

وی عنوان کرد: زمینه ژنتیکی و شست وشوی با شوینده ها از دیگر عواملی است که موجب از دست رفتن رطوبت پوست، خشکی و پوسته پوسته شدن و ترک های پوستی و زبری می شود.
این متخصص پوست و مو بیان کرد: شستن زیاد دستها باعث کاهش چربی طبیعی پوست می شود که معمولا در خانم های خانه دار، شست و شو، نظافت و استفاده از شوینده های شیمیایی تشدید این عارضه را در پی دارد.
وی اظهار داشت: استفاده از مرطوب کننده ها پس از شست وشوی دست مانند وازلین و گلیسیرین غیر معطر بسیار مفید است، همچنین استفاده از آبلیمو در گلیسیرین موجب تناسب سطح PH  پوست وپیشگیری از آسیب های آن می شود‌.
شهبا تصریح کرد: استفاده از مرطوب کننده ها با چربی پایین برای افرادی که تمایل به استفاده از کرم های چرب ندارند، توصیه می شود.
وی بیان کرد: زمانی که خشکی پوست دست تبدیل به زخم، التهاب پوستی و ترشح می شود نیاز به بررسی متخصص ضروری است زیرا زخم ها می تواند محل ورود میکروب ها و بروز عفونت در بدن شود و زمینه ورود مواد حساسیت زای محیطی به بدن را فراهم و مشکلاتی ایجاد کند.
این متخصص پوست و مو تاکید کرد: بی توجهی به زخم‌ها و التهابات پوست دست می تواند سبب ایجاد زردزخم شود که در بسیاری از موارد در کودکان و خانم های خانه دار این عارضه به دلیل نفوذ باکتری های زردزخم و از بین رفتن سد دفاعی پوست ایجاد می شود.
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.