کد خبر : 124511
تاریخ انتشار : شنبه 10 دسامبر 2016 - 0:32

ارائه آمار غیر واقعی توسط مسئولین خیانت به نظام است/به فکر اشتغال در حوزه های غیر کشاورزی باشیم

ارائه آمار غیر واقعی توسط مسئولین خیانت به نظام است/به فکر اشتغال در حوزه های غیر کشاورزی باشیم

مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری آذربایجان شرقی گفت:اگربرای ۱۰۷۷ نفر اشتغال در شهرستان ایجاد شده ،نباید در شبستر بیکار وجود داشته باشد و باید توجه داشت که دادن آمار غیر واقعی توسط مسئولین خیانت به نظام است.

به گزارش شبسترنیوز تقی کرمی در جلسه کارگروه توسعه روستایی شهرستان شبستر  که در محل بخشداری شبستر برگزار شد از اختصاص ۲۶ میلیارد ریال به دهیاری های شهرستان شبستر خبرداده و اظهار داشت : دهیاری ها این اعتبار را می بایست در حوزه های عمران روستایی ، جمع آوری زباله ، ارائه طرح های اقتصادی هزینه کنند.
وی افزود : از شهرستان شبستر در حوزه های روستایی ۱۰ طرح اقتصادی ، تولیدی به استانداری معرفی شده که ۵ طرح آن با اعتباری بالغ بر ۸۵ میلیارد ریال  تصویب و آماده پرداخت می باشد.

مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری با بیان اینکه نباید سرمایه گذاران را برای سرمایه گذاری در شهرک بعثت الزام کنیم عنوان کرد:مصوبات قابل تغییر هستند و باید موانع توسعه روستایی و صنعت برداشته شود و اگر لازم است مصوبات تغییر کند.

کرمی با اشاره به آمار اشتغال در شهرستان شبستر بیان کرد: اگربرای  ۱۰۷۷ نفر اشتغال در شهرستان ایجاد شده باشد نباید در شبستر بیکار وجود داشته باشد و باید توجه داشت که دادن آمار غیر واقعی  توسط مسئولین خیانت به نظام است.

مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری با تاکید بر تشکیل صندوق خرد روستایی در روستاهای شهرستان شبستر گفت:جهادکشاورزی و دهیاران باید در راه اندازی صندوق خرد روستایی تلاش کنند و اگر این صندوق ها با تعداد عضو ۳۵ نفر تشکیل یابد دولت تسهیلات ارائه می دهد.

وی در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به خشکی دریاچه ارومیه و کاهش آب های زیر زمینی اظهارکرد:در حالی که در وضعیت بحرانی قرار داریم ،اسراف در ایران بیشتر است و باید در مصرف آب صرفه جویی کنیم و به فکر اشتغال در حوزه های غیر کشاورزی باشیم.
کرمی با انتقاد از تلاش مسئولین در زمینه تبدیل روستاها به شهر تصریح کرد:متاسفانه فکر میکنیم توسعه در تبدیل روستا به شهر است درحالی که با تغییر نام به توسعه نمی رسیم و با تبدیل روستا به شهر جلوی تولید را گرفته و هزینه های مردم را افزایش داده و همه به مصرف کننده تبدیل می شوند.
وی ادامه داد:نباید کسی در تبدیل روستاها به شهر تلاش کند و اگر روستایی توامند باشد و دغدغه درس و… نداشته باشد چه ضرورتی دارد که در شهر زندگی کند و توسعه از روستاها سرمنشا دارد.

کرمی ضمن اشاره به جهت گیری ها و توجه دولت در مناطق روستایی اظهار داشت : دولت آماده ارائه تسهیلات ارزان قیمت به روستائیان در حوزه های تولید و اشتغال زایی با نرخ بهره ۸ درصد تا سقف ۲۰ میلیارد ریال و طرح های غیر مشارکتی با نرخ بهره ۴ درصد می باشد.

مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری از راه اندازی چندین دستگاه ATM و اینترنت پر سرعت در روستاها خبرداده و گفت : تعداد ۸ دستگاه ATM  (خود پرداز ) در روستاهای پایلوت اقتصاد مقاومتی ( تیل – چهرگان – قره تپه – بنیس – دریان – علیشاه – علی اکبرلو و گروس) و پوشش اینترنت پرسرعت در تمامی روستاهای بالای ۲۰ خانوار تا پایان شهریور  مورد استفاده و بهره برداری قرار می گیرند.

وی با تاکید بر اجرای دقیق سیاست های اقتصاد مقاومتی در دستگاه ها افزود: هنوز معنی دقیق و عمیق اقتصاد مقاومتی برای اکثر اقشار مشخص نیست و به همین دلیل است که بعضاً اقتصاد را حذف کرده ایم و در واژه مقاومتی متوقف شده ایم.

کرمی در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به به سوالات و درخواستهای مطروحه گفت: وظیفه تمام مسئولان کسب رضایتمندی و خدمت به مردم است و خدمتی که برای مردم و حل مشکلات آنان نباشد خدمت نیست بلکه ذلت است.

در ابتدای این جلسه بخشداران سه گانه، و مدیران ادارات جهاد کشاورزی ،صنعت و معدن ، دهیاران و اعضای حاضر در جلسه  به بیان عملکردها و درخواستهای خود پرداختند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.