کد خبر : 108691
تاریخ انتشار : جمعه 29 جولای 2016 - 11:24

چشمان روستاییان سیل زده «هریس» خیره به کمک های مسئولین

چشمان روستاییان سیل زده «هریس» خیره به  کمک های مسئولین

با گذشت بیش از یک ماه از جاری شدن سیل در روستای هریس از توابع بخش تسوج شهرستان شبستر، شهروندان از وضعیت موجود روستا ناراضی هستند.

به گزارش شبسترنیوز جاری شدن سیل در تیرماه سال جاری موجب وارد شدن خسارات سنگین به شهرها و روستاهای شهرستان شبستر شد.

با گذشت بیش از یک ماه از جاری شدن سیل در روستای هریس از توابع بخش تسوج شهرستان شبستر، شهروندان از وضعیت موجود روستا ناراضی هستند.

یکی از شهروندان روستای هریس در گفتگو با خبرنگار شبسترنیوز با اشاره به خسارات وارده سیل در روستای هریس گفت:سیل موجب  ایجاد گودال در سطح مسیر ولیعصر به عمق حدود ۳ متری شده  است.

وی با اشاره به خطرات بازشدن گودال عمیق در این محله تصریح کرد:  امکان سقوط عابرین و خصوصا کودکان روستا در این گودال وجود داشته و باید در سریعترین زمان از این خطرات جلوگیری کرد.

این شهروند با اشاره به پیگیری های انجام شده افزود:تاکنون  مسئولین از خسارت وارده بازدید ننموده و خواسته مردم روستای هریس این است که مسئولین  باید به شعاری که دولت  در جهت حمایت از روستاها و روستائیان داده ، عمل کنند.

علی یکی دیگر از اهالی این روستا نیز با بیان اینکه سال هاست که مردم روستا منتظر اجرای طرح هادی هستند ابراز کرد: اگر این طرح اجرا  و سیل بند احداث می شد اهالی محل در اثر سیل اخیر دچار زحمت و خسارات مالی نمی شدند.

وی با تقدیر از پایگاه اطلاع رسانی شبسترنیوز خواستار انتقال پیام های مردم شهید پرور روستای هریس به مسئولین شهرستان شبستر شده و از مسئولین دعوت کرد با حضور در این روستا از خسارات وارده بازدید کنند.

همچنین یکی دیگر از شهروندان  با اشاره به اهمیت و نقش روستا در تامین امنیت غذایی گفت:مسئولین باید با رسیدگی به مشکلات شهروندان مانع از مهاجرت روستائیان به شهرها شوند و  افرادی که در روستاها زندگی می کنند حق دارند از امکانات دولتی بهره مند شوند و این حق تنها مختص افراد ساکن در شهرها نیست.

روستای هریس از توابع شهرستان شبستر بخش تسوج در ۳۰  کیلومتری شبستر و دردامنه بسیار سبز وخرم وبا طبیعت زیبای خداوندی مشرف به کوه میشوقرارداشته و بر اساس سرشماری سال ۹۵ ،بیش از هزار و ۱۰۰ نفر جمعیت دارد.

photo_2016-07-29_10-57-10 photo_2016-07-29_10-56-46 photo_2016-07-29_10-56-55 photo_2016-07-29_10-57-00 photo_2016-07-29_10-57-05

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.