کد خبر : 89666
تاریخ انتشار : جمعه 11 مارس 2016 - 12:01

قدرت موشکی ایران کشورهای بزرگ را پای مذاکره کشاند/ اگر می‌توانستند تأسیسات هسته‌ای را از بین ببرند مذاکره نمی‌کردند

قدرت موشکی ایران کشورهای بزرگ را پای مذاکره کشاند/ اگر می‌توانستند تأسیسات هسته‌ای را از بین ببرند مذاکره نمی‌کردند

معاون حقوقی و بین الملل وزارت امور خارجه گفت: اگر می‌توانستند تأسیسات هسته‌ای را با حمله نظامی از بین ببرند مذاکره نمی‌کردند و به خاطر موشک‌های ما بود که چندین مورد آنها در مانور آزمایشی قدرت خود را نشان دادند.

به گزارش شبستر خبر به نقل از فارس، سیدعباس عراقچی صبح امروز در نخستین همایش فرهنگیان و دانش‌آموزان با محوریت پرسش مهر رئیس جمهور اظهار داشت: آنچه که در مذاکرات به دست آمد نتیجه پایداری مردم در همه دوران تاریخ انقلاب و به‌ویژه در ۱۲ سال اخیر که فشار تحریم‌ها به اوج خود رسید، بوده است.

وی با بیان اینکه برجام نمایانگر پیروزی مردم ایران در چند عرصه مهم بوده که اولین عرصه مهم عرصه اراده‌ها است و ملت ایران اراده خود را بر ۶ قدرت بزرگ ثابت کردند که این بی‌سابقه بود، افزود: این کشورها تعطیلی غنی‌سازی و انرژی هسته‌ای را می‌خواستند و ملت می‌گفت انرژی هسته‌ای حق مسلم ماست و هر تهدیدی توانستند انجام دادند، اما مردم هفت قطعنامه شورای امنیت که برای کشورهای شورای امنیت الزام‌آور بود را تحمل کردند.

عضو ارشد تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران خاطرنشان کرد: بالاخره این کشورهای قدرتمند قبول کردند غنی‌سازی ادامه یابد، به گونه‌ای که حتی یک روز هم تعطیل نشد و حتی قطعنامه‌های فصل هفت شورای امنیت یکجا لغو شد بدون اینکه حتی یک روز هم اجرا شود.

عراقچی ادامه داد: برنامه هسته‌ای موضوعی بود بین اراده مردم ایران مقابل کشورهای بزرگ که در نهایت اراده ملت ایران بر تمام فشارها و تهدیدها تحمیل فائق آمد تا ما زیر بار تعطیلی راکتور آب سنگین اراک نرویم و راکتور بسیار سنگین‌تر و پیشرفته‌تر جایگزین آن می‌شود.

وی به تثبیت برنامه هسته ایران در مرحله بعد اشاره و اضافه کرد: در حالی که شورای امنیت با تمام وجود تلاش در تعطیلی برنامه هسته‌ای ایران داشت، حالا این موضوع یک برنامه مشروع به شمار می‌رود و حتی شورای امینت به کشورها توصیه می‌کند در برنامه هسته‌ای با ایران همکاری کنند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.