کد خبر : 89401
تاریخ انتشار : پنج‌شنبه 10 مارس 2016 - 9:33

اقدامات مداخله‌جویانه ایران، مانع بهبود روابط/ حمایت تهران از تروریست‌های منطقه

اقدامات مداخله‌جویانه ایران، مانع بهبود روابط/ حمایت تهران از تروریست‌های منطقه

عادل جبیر مدعی شد اگر ایران دخالت در امور داخلی کشورهای عربی را متوقف کند، بهبود روابط با این کشور غیرممکن نیست.

به گزارش شبسترخبر، باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه، «عادل جبیر،» وزیر امور خارجه عربستان، در فرافکنی و ادعای واهی تازه خود مدعی شد مداخله ایران در امور داخلی کشورهای عرب حوزه خلیج‌فارس، مانع اصلی بهبود روابط تهران و این کشورها است. وی دیروز (چهارشنبه) در گفتگو با خبرنگاران، افزود: اگر ایران سیاست‌های خود را تغییر دهد، مانعی بر سر بهبود روابط با این کشور وجود نخواهد داشت. وزیر امور خارجه عربستان همچنین اظهار داشت نیازی به میانجی‌گری میان تهران و ریاض نیست.

جبیر در ادامه مدعی شد: تیرگی روابط میان دوکشور بدلیل «سیاست‌های فرقه‌گرایانه» ایران است. وی به همین‌ ادعا بسنده نکرد و افزود: ایران از تروریسم حمایت می‌کند و هسته‌های تروریستی را در کشورهای خاورمیانه ایجاد می‌کند.

وزیر امور خارجه عربستان سپس در تلاشی مذبوحانه وانمود کرد با ملت ایران مشکلی ندارد و افزود: ایران کشور همسایه مسلمان با تمدنی بزرگ است. مردم ایران بسیار مهربان هستند؛ اما سیاست‌های دولت این کشور بسیار خصمانه است.

جبیر این اظهارات را پس از نشست وزرای امور خارجه کشورهای عرب حوزه خلیج‌فارس و همتایان اردنی و مراکشی آن‌ها، بیان کرد. این وزرا در بیانیه‌ مشترکی که پس از نشست منتشر شد از ایران خواستند به مفاد توافق هسته‌ای، که شامل آزمایش‌ موشک‌های بالستیک نیز می‌شود، احترام بگذارد.

روابط نه‌چندان دوستانه تهران و ریاض پس از حمله گروهی از افراد معترض به سفارت عربستان در تهران بیش از پیش رو به تیرگی نهاد. این گروه در اعتراض به اعدام «شیخ نمر،» روحانی برجسته شیعیان عربستان، بدست رژیم آل‌سعود به سفارت این کشور حمله کردند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.