کد خبر : 8601
تاریخ انتشار : دوشنبه 7 جولای 2014 - 0:31

نرخ تورم درقیمت های جدید خودرو دو بار اعمال شده است

نرخ تورم درقیمت های جدید خودرو دو بار اعمال شده است

رییس هیات تحقیق و تفحص از صنعت خودرو با تاکید بر این که حاضر است در این زمینه با کارشناسان شورای رقابت مناظره کند، تصریح کرد: مگر می شود روی یک محصول دو بار تورم محاسبه شود و این محاسبات با کدام قواعد علمی سازگاری دارد؟

80722854-4501704رییس هیات تحقیق و تفحص مجلس شورای اسلامی از صنعت خودرو، با انتقاد از اقدام شورای رقابت در افزایش قیمت خودروها گفت: نرخ تورم تا 30 درصد یک بار در قطعات خودرو و بار دیگر در خودروی کامل محاسبه شده است.

«علی علی لو» در گفت و گو با ایرنا با اشاره به اعلام قیمت های جدید خودرو از سوی شورای رقابت و افزایش قیمت انواع خودروهای تولید داخل اظهار داشت: قیمت های جدید شورای رقابت جز شگفتی و تعجب چیز دیگری نداشت.

وی اضافه کرد: کمیسیون صنایع و معادن مجلس و نیز هیات تحقیق و تفحص از صنعت خودرو مطالعات گسترده ای در زمینه قیمت خودرو انجام داده و به این نتیجه رسیده اند که قیمت خودرو حداقل باید 10 تا 15 درصد کاهش یابد.

رییس هیات تحقیق و تفحص از صنعت خودرو در مجلس با یادآوری این که قیمت بالای خودروهای تولیدی در کشور یکی از محورهای گزارش تحقیق و تفحص این هیات است، افزود: با توجه به سخنرانی رییس جمهوری در روز صنعت و معدن مبنی بر افزایش نیافتن قیمت خودرو، شورای رقابت قیمت هایی را اعلام و اذعان می کند که قیمت خودرو باید افزایش یابد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس تاکید کرد: فرمول ارایه شده از سوی شورای رقابت برای تعیین قیمت جز دامن زدن به گرانی و فشار بر معیشت مردم، نتیجه دیگری ندارد.

نماینده مردم شبستر در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: شورای رقابت نه تنها به توصیه جدی رییس جمهوری بی توجهی کرد بلکه حتی یک بار هم از مجلس و کمیسیون های تخصصی اعلام نظر نکرد که استدلال آن درباره قیمت بالای خودرو چیست.

علی لو خاطرنشان کرد: شورای رقابت با بی توجهی به این مسایل حرف آخر را به نفع برخی از صاحبان منافع در تریبون های رسمی اعلام می کند.

خودروسازان هزینه های سربار خود را کنترل کنند

وی در بخش دیگری از این گفت و گو اظهار داشت: بخشی از گرانی و تورم ناشی از مسایل بیرونی همچون تحریم ها و علل منطقی است که مردم آن را می پذیرند ولی بخش هایی از آن هم ناروا گران شده و کارشناسان مالی و فنی هیات تحقیق و تفحص به این نتیجه رسیده اند که بخشی از این گرانی ها منطقی نیست.

علی لو یادآور شد: شاید خودروسازان درست بگویند که قیمت تمام شده خودرو بالاست اما اشکال از خود خودروسازان است و آنها باید هزینه های سربار خود را کنترل کنند که به جای 6یا 7 درصد به 25 درصد رسیده است.

رییس هیات تحقیق و تفحص از صنعت خودرو اضافه کرد: خودروسازان باید هزینه های مالی را کنترل کنند که از 3.5 تا 4 درصد به 14 تا 15 درصد افزایش یافته و چگونه است که کارشناسان شورای رقابت این موارد را در صنعت خودرو ندیدند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس ادامه داد: رییس شورای رقابت گفته است که در قیمت گذاری اصلا به هزینه های مالی توجه نکرده اند اما در عوض آن معلوم نیست که 30 درصد به چه عنوانی در فرمول محاسبه شده است.

تورم دو بار محاسبه شده است

علی لو با بیان این که دو برابر هزینه های مالی در قیمت های جدید اعمال شده است، گفت: تورم یک بار در اجزا و قطعات خودرو اعمال شده است در حالی که نمی توان تورم را دو بار به مردم تحمیل کرد.

نماینده مردم شبستر در مجلس یادآور شد: خودروسازان یک بار میزان تورم را تا 30 درصد در قطعات محاسبه کردند و بعد از اینکه قطعات مونتاژ و تبدیل به خودرو شد، بار دیگر نرخ تورم را بر روی آن اعمال می کنند و با این شرایط ، شورای رقابت می گوید به 13 تا 14 درصد هزینه های مالی اعتنا نکرده است.

رییس هیات تحقیق و تفحص از صنعت خودرو با تاکید بر این که حاضر است در این زمینه با کارشناسان شورای رقابت مناظره کند، تصریح کرد: مگر می شود روی یک محصول دو بار تورم محاسبه شود و این محاسبات با کدام قواعد علمی سازگاری دارد؟

علی لو با اشاره به اظهارات رییس جمهوری در روز صنعت و معدن اظهار داشت: شورای رقابت حداقل حرمت سخنان رییس جمهوری را حفظ می کرد و یا از مجلس در این باره استعلام می کرد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 6 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۶
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دو انتصاب جدید احمدی مقدم در ناجا دوشنبه , 7 جولای 2014 - 12:20

سردار اسماعیل احمدی مقدم فرمانده نیروی انتظامی طی احکام جداگانه‌ای سردار محمدرضا مقیمی و سردار حسن بتولی را به ترتیب به عنوان رئیس پلیس آگاهی و معاون عملیات ناجا منصوب کرد.
بر اساس این گزارش امروز (دوشنبه) مراسم تودیع و معارفه فرمانده مرزبانی، رئیس پلیس آگاهی و معاون عملیات ناجا برگزار شد.
گفتنی است پیش از این سردار بتولی به عنوان رئیس پلیس آگاهی ناجا و سردار مقیمی به عنوان جانشین وی انجام وظیفه می‌کردند.

تسوجی دوشنبه , 7 جولای 2014 - 15:17

برادر ارجمند و گرامی جناب آقای حاج علی علیلو
نماینده ی محترم مجلس شورای اسلامی در شهرستان شبستر
باسلام،
دیده ی بیدار و امیدوار مردم ایران به مسئولان متعهدی دوخته شده است که با شور و شعف و حس تعهد و مسئولیت ، ضمن انجام وظیفه، در صدد تحقق پاسخگویی به انتقادات مردمی، مجدانه تلاش می ورزند.
اهتمام مستمر و گام های استوار و مطمئن حضرت عالی در مسیر پیشبرد، پیشرفت و ارتقای اهداف و آمال عالی میهن عزیزمان ایران، بسی شایسته ی تقدیر و تشکر است.

کاظم وایفانلی دوشنبه , 7 جولای 2014 - 16:50

آقای علیلو! چرا واردات خوردرو را آزاد نمی کنید. تنها راه مقابله با مافیای خودررو همین است. و این بهتر از تحقیق و تفحص بی خودی است. در ضمن نمایندگان چنین اختیاری را دارند که قانون را تصویب کنند.

معین چهارشنبه , 9 جولای 2014 - 23:19

سلام
از تلاش صادقانه نماینده محبوب شبستر و ناطق صنعت خودرو تشکر می گردد.

م.ق پنج‌شنبه , 10 جولای 2014 - 1:18

از زحمات وتلاشهای جنای آقای دکتر علیلو و کمیته تحقیق و تفحص کمال تشکر را داریم.ولی خواستم برادرانه یه مطلبی رو خدمت آقای دکتر عرض کنم و اون این که همون طور که سه چهار تا کشور حق وتو دارند تو سازمان ملل، تو ایران هم همین منوال وجود داره و باید این حق وتو از دست اونایی که این حقوق را برا خودشون اختصاص دادن گرفته بشه.چطور میشه مجلس و دولت بگن نباید خودرو گرون بشه ولی خودرو ساز یه پوزخند میزنه به هر دوتاشون و بازن گرون تر میکنه محصولاتشو. خیلی خیلی ببخشین مجلس و دولت تو این چند سال اخیر حتی نتونستن قیمت ماست و پنیرو بیارن پایین چه برسه به خودردو.
التماس دعا در این شبهای پر برکت رمضان.

سعيد جمعه , 11 جولای 2014 - 17:01

آقاي عليلو به نظر من بهترين راه كاهش قيمت خودرو و افزايش كيفيت خودروهاي داخلي آزاد كردن واردات خودرو وايجاد بازار رقابتي است كه باعث افزايش بهره وري كارخانه هاي داخلي نيز ميشود