کد خبر : 78657
تاریخ انتشار : دوشنبه 28 دسامبر 2015 - 0:15

مانور ایمنی در برابر زلزله و کاهش اثرات بلایای طبیعی در خامنه برگزار شد

مانور ایمنی در برابر زلزله و کاهش اثرات بلایای طبیعی در خامنه برگزار شد

به گزارش شبسترنیوز “به مناسبت ۵ دی روز ایمنی در برابر زلزله و کاهش اثرات بلایای طبیعی” مانور زلزله و ایمنی به همت شهرداری و شورای اسلامی و  جمعیت هلال احمر خامنه و سایر ارگان‌های ذیربط در محل هنرستان شهید باهنر خامنه برگزار گردید. مهندس بابک شریفی شهردار خامنه ضمن تبریک هفته وحدت و خیرمقدم گویی

به گزارش شبسترنیوز “به مناسبت ۵ دی روز ایمنی در برابر زلزله و کاهش اثرات بلایای طبیعی” مانور زلزله و ایمنی به همت شهرداری و شورای اسلامی و  جمعیت هلال احمر خامنه و سایر ارگان‌های ذیربط در محل هنرستان شهید باهنر خامنه برگزار گردید.

مهندس بابک شریفی شهردار خامنه ضمن تبریک هفته وحدت و خیرمقدم گویی به میهمانان افزود: نامگذاری ۵ دی به عنوان روز ایمنی در برابر زلزله و کاهش اثرات بلایای طبیعی یادآور این نکته است که کنش‌ها و اتفاقات طبیعی که برخاسته از ذات طبیعت است به واسطه عملکرد نامطلوب ماست که به بلایا و فاجعه منجر می‌گردد. نام‌گذاری این روز بدین مفهوم است که همیشه گوش به زنگ باشیم تا بتوانیم با عملکردهای مناسب و به موقع میزان خسارات ناشی از بروز این قبیل حوادث را به حداقل برسانیم.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه موقعیت کشور ما به نحوی است که امکان وقوع بلایای طبیعی در آن بسیار محتمل است افزود: شعار ما مهندسین این است که زلزله به خودی خود بلا نیست بلکه ما مهندسان، ما سازندگان مساکن و خانه ها هستیم که با اعمال غیر کارشناسانه خود آن را به فاجعه‌ای عظیم تبدیل می‌کنیم. وی ادامه داد: در بحث مدیریت بحران و حوادث غیر مترقبه ۴ اصل با عنوان‌های آمادگی، پیشگیری، مقابله و بازسازی وجود دارد که در کارگروه‌های مختلفی با شرح وظایف متفاوت بررسی و اقدام می‌گردد که سرلوحه ایجاد آمادگی در تک تک آنها همین برگزاری مانورها است که احتمال وقوع بلایای طبیعی را همواره در نظر گرفته و آمادگی روحی – روانی و فیزیکی پیشگیری و مقابله با وقوع هر نوع حادثه طبیعی را داشته و آز آن غافل نگردیم.

شهردار خامنه همچنین اشاره کرد: یقیناً اگر ما انسانها با رفتارهای نامناسبمان سبب تغییر شرایط محیطی و اقلیمی نگردیم، هیچ‌ کار خداوند و طبیعت مضر نخواهد بود. درواقع این ما هستیم که بستر رودخانه ها را اشغال می کنیم، ما هستیم که با استفاده غیر طبیعی از منابع آب سبب وقوع اتفاقات غم‌بار می‌گردیم و به دنبال آن نیز باید با اثرات جبران‌ناپذیر آن مواجه شویم. وی در ادامه با تأکید بر لزوم فرهنگ‌سازی و برخورد مناسب با طبیعت و محیط زیست افزود: متأسفانه در زمینه فرهنگ‌سازی و برخورد صحیح با طبیعت و محیط زیست آنگونه که باید عمل نکرده‌ایم و این سبب گشته که خسارات وارده در هنگام وقوع حوادث طبیعی دوچندان شود.

شریفی با اشاره به طرح ها و برنامه های شهرداری در راستای تأمین سخت افزارهای مدیریت بحران در شهر افزود: بحمدالله توانستیم در سال جاری با مساعدت دولت محترم تدبیر و امید و راهنمایی‌های فرماندار محترم و حمایت‌های شورای اسلامی محترم شهر ، با خرید خودروی آتش‌نشانی استاندارد و مجهز که برای شهری با قدمت ۸۰ ساله و فرهنگی، یکی از واجبات بود، گامی در جهت آمادگی برای مدیریت بحران برداریم .

وی در ادامه اظهار امیدواری کرد که: تمامی دستگاه‌های اجرایی درریربرنامه های خود توجه کافی به بحث مدیریت بحران داشته باشند و اجرای این قبیل مانور‌ها را جزء برنامه های دوره‌ای خود قرار دهند . جمعیت هلال احمر با تجهیز و آماده‌نگه‌داشتن امکانات و نیروها، آموزش و پرورش با ارائه برنامه های آموزش مقابله با بلایای طبیعی و مدیریت بحران به دانش‌آموزان، و دیگر ارگان ها نیز به نحوی دیگر، تا بتوانیم همدل و همزبان با یکدیگر در جهت توسعه و تعالی شهر و کشور خود گام برداریم.

درادامه این مراسم مهندس کردگار رئیس جمعیت هلال احمر خامنه،ضمن اظهار امیدواری بر اتحاد و همدلی هر چه بیشتر ارگان های شهر جهت رویارویی با بلایای طبیعی افزود: برگزاری مداوم چنین مانورهایی هر چند کوچک می تواند موجبات رفع نقاط ضعف موجود را فراهم آورد تا میزان اشتباهات در صورت بروز بلایای طبیعی کاهش یابد. وی ادامه داد: امیدواریم در مانورهای بعدی اشکالات موجود در این مانور را برطرف ساخته و آمادگی خود را ارتقا بخشیم.

در پایان مراسم نیز از عوامل برگزاری مراسم، با اهدای تقدیر نامه قدردانی شد.

Picture-149Picture-014

Picture-009

Picture-146  Picture-128 Picture-135   Picture-152

Picture-026Picture-019Picture-161 Picture-176  Picture-192  Picture-202 Picture-205

Picture-183

Picture-197Picture-250 Picture-264 Picture-282 Picture-288 Picture-298 Picture-307 Picture-314 Picture-330 Picture-363 Picture-416

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.