کد خبر : 7016
تاریخ انتشار : جمعه 30 می 2014 - 0:13

بخش عمده نارضایتی مردم از دستگاه‌های دولتی است

بخش عمده نارضایتی مردم از دستگاه‌های دولتی است

معاون سیاسی امنیتی استاندار آذربایجان‌شرقی، گفت: همین که کار مردم در ادارات بدون توصیه و سفارش انجام نمی‌شود، نوعی فساد است و بخش عمده نارضایتی مردم نیز از دستگاه‌های دولتی است.

1به گزارش شبسترنیوز، سعید شبستری‌خیابانی عصر امروز در نشست مشاوران امور بانوان دستگاه‌های اجرایی و فرمانداری‌های استان، اظهار داشت: رفاه و آسایش برای همه لازم است، اما انگیزه خدمت نباید تنها به مسایل مادی محدود شود و باید با جان و دل در صحنه باشیم.

وی افزود: امروز همه باید دست به دست هم دهیم و مشکلات را حل کنیم و کسانی که احساس می‌کنند نمی‌توانند در این مسیر همراه باشند باید خود را کنار بکشند.

شبستری با بیان اینکه نگاه حذفی باعث از دست‌رفتن نیروهای توانمند می‌شود، خاطرنشان کرد: هرکس که به ولایت فقیه و قانون اساسی اعتقاد دارد و خطوط قرمز نظام را رعایت می‌کند در چارچوب نظام است و نباید حذف شود.

معاون سیاسی امنیتی استاندار در ادامه با بیان اینکه در سال‌های گذشته آذربایجان شرقی در بسیاری از شاخص‌های توسعه عقب‌گرد داشته، گفت: معتقدیم که اگر عرصه را برای دلسوزان باز کنیم، می‌توانیم استان را به جایگاه اولیه آن بازگردانیم.

وی با تأکید بر اینکه باید امور اجرایی را با برنامه‌ریزی و تدبیر به پیش ببریم، افزود: دولت با محدودیت منابع و انواع هجمه‌ها مواجه است، اما با این حال توانسته در مباحث اقتصادی به پیشرفت‌های خوبی دست پیدا کند.

شبستری با بیان اینکه توان اجرایی مردم بسیار بالاست، تصریح کرد: باید در پیشبرد امور کشور از ظرفیت‌های مردم استفاده کنیم و دولت خود را از حیطه اجرا خارج کرده و به مباحث سیاست‌گذاری بپردازد.

معاون استاندار آذربایجان شرقی فساد اداری را یکی از مشکلات اجرایی کشور دانست و افزود: هرچه بتوانیم اجرای امور و ارایه خدمات را به دست خود مردم بسپاریم به همان میزان فساد اداری کاهش می‌یابد.

شبستری با بیان اینکه فساد اداری تنها مباحثی مانند رشوه نیست، گفت: همین که کار مردم در ادارات بدون توصیه و سفارش انجام نمی‌شود، نوعی فساد است و بخش عمده نارضایتی مردم نیز از دستگاه‌های دولتی است.

وی همچنین بر شناسایی بانوان فرهیخته و توانمند دستگاه‌های اجرایی و تشکیل بانک اطلاعاتی بانوان نخبه تأکید و خاطرنشان کرد: مشاوران امور بانوان باید بازوان پرتوان مدیران اجرایی باشند و جایگاه برجسته خود را باور کنند.

امیری، سرپرست دفتر امور بانوان و خانواده استانداری آذربایجان شرقی هم در این نشست، تعیین اولویت‌های پژوهشی حوزه مسایل زنان و خانواده و تشکیل گروه‌های کاری تخصصی در این زمینه را از اقدامات این دفتر ذکر کرد و گفت: تدوین سند توسعه حوزه زنان و خانواده از مهم‌ترین برنامه‌های آتی این دفتر است.

منبع:نصر نیوز

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۱
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

ناشناس جمعه , 30 می 2014 - 13:19

امروز بعد از مدت ها دست به صفحه کلید بردم تا کسی خدای نکرده فرض موت ما رو نکنه .
به نظر می رسد علیرغم تمام تلاش ها و دوندگی ها ، شورای شهر و شهردارسیس بیشتر اهل وعده بوده اند تا عمل .
همگی شاهد تلاش و کوشش شورای اسلامی شهر برای رفع محرومیت ها از جلوه این شهر محروم هستیم ولی در این برهه از زمان که حدود 9 ماه از شروع کار گذشته است ، به جز حل مشکل غسال و غساله و همچنین تغییر در چمن کاری بعضی خیابان ها چیزی به چشم نمی آید .
وقتی همه دل به وعده هایشان بسته ایم- وقتی دل به طرح هایشان بسته ایم ظاهرا آنها به سادگی از حرفشان می گذرند و به سادگی طرح هایشان را رها می کنند و به قول هایشان عمل نمی کنند . یقینا من و شما هم اگر به جای شورای گرامی و شهردار عزیز بودیم ، به محض دیدن سختی راه اراده مان ته می کشید .ولی یادمان نرود وقتی وعده ای می دهیم عده ای را منتظر می گذاریم و اگر اعتماد آنها و رایشان و انتظارشان برایمان اهمیتی دارد یا نباید وعده بدهیم و یا نباید کوتاهی کنیم .
به نظر می رسد منتقدین شهر به اندازه کافی سکوت کردند .
خدایا چنان مکن که شورای شهر و شهردار ما نمادی از مسئولین پر سر و صدا و بی نتیجه باشند .
در پایان از شورای عزیزمان خواهش داریم همانگونه عمل کنند که از آنها انتظار می رود چراکه آنان به عنوان چهره های مردمی و جوان های ناب انتخاب شده اند و امید مردم محروم به قدم های آنها بسته است . بنابراین لطفا امید ما را نا امید نکنید . انشاء الله .