کد خبر : 59487
تاریخ انتشار : پنج‌شنبه 6 آگوست 2015 - 13:03

طرح رتبه بندی معلمان شامل کدام قشر از فرهنگیان می شود

طرح رتبه بندی معلمان شامل کدام قشر از فرهنگیان می شود

به گزارش شبستر نیوز به نقل از خبرآنلاین : مشاور معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش درباره دایره شمول طرح رتبه‌بندی گفت: تمامی معلمان بالای شش سال سابقه مشمول طرح رتبه‌بندی می‌شوند. هاشم مسعودی در میزگرد رتبه‌بندی معلمان که در سومین روز از سی‌ودومین اجلاس مدیران و روسای آموزش و پرورش کشور

به گزارش شبستر نیوز به نقل از خبرآنلاین : مشاور معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش درباره دایره شمول طرح رتبه‌بندی گفت: تمامی معلمان بالای شش سال سابقه مشمول طرح رتبه‌بندی می‌شوند.
هاشم مسعودی در میزگرد رتبه‌بندی معلمان که در سومین روز از سی‌ودومین اجلاس مدیران و روسای آموزش و پرورش کشور برگزار شد، با بیان اینکه ما نباید تنها به این صورت اقدام کنیم که یک نیروی انسانی کاری انجام دهد تا آخر ماه حقوقی دریافت کند، گفت: باید به کارآمدی نیروی انسانی توجه کرد.
وی افزود: هیچ مکانیسمی برای آنکه حقوق کارکنان را کم کنیم نداریم و در رتبه‌بندی معلمان به دنبال نظام ساختارگرا هستیم که مبتنی بر شایستگی و توانمندی نیروی انسانی باشد تا فرد با بهره‌وری بالاتر حقوق بیشتری دریافت کند.
مشاور معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش درباره دایره شمول طرح رتبه‌بندی گفت: تمامی معلمان بالای ۶ سال سابقه مشمول طرح رتبه‌بندی می‌شوند.
مسعودی در پاسخ به اینکه با توجه به رتبه‌بندی فعلی وزارتخانه که افراد دارای رتبه‌های ارشد، عالی و خبره هستند با اجرای طرح رتبه‌بندی تنزل درجه پیدا می‌کنند، گفت: خیراینگونه نیست که کسی تنزل رتبه پیدا کند. در آموزش و پرورش ۶۵ درصد معلمان در رتبه خبره و عالی قرار دارند که با اجرای طرح رتبه‌بندی حقوق آنها بین ۳۲۰ تا ۵۴۰ هزار تومان افزایش می‌یابد
وی افزود: همچنین ۱۴۰ هزار نفر دارای رتبه ارشد هستند که حقوق آنها بین ۱۸۰ تا ۲۴۰ هزار تومان افزایش می‌یابد و مابقی رتبه‌های کمتری دارند. البته ممکن است بدی شرایط آب و هوا در میزان افزایش حقوق آنها موثر باشد.
مشاور معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش همچنین به چگونگی احراز شاخصه‌ها و ویژگی‌های ارتقایی معلمان اشاره کرد و گفت: اگر کسی بخواهد رتبه‌اش ارتقا یابد اول باید مدیر مدرسه تایید کند سپس به شورای مربوطه برود و در نهایت کمیته تخصصی هر استان بررسی می‌کند که روند کار بسیار ساده شده است.
سلیمی جهرمی، رییس مرکز منابع انسانی وزارت آموزش و پرورش نیز با بیان اینکه کارهای مقدماتی رتبه‌بندی آغاز شده است، گفت: این طرح را تا یکی، دو سال دیگر ادامه می‌دهیم. مرکز برنامه‌ریزی نیروی انسانی در این طرح وظیفه تولید نظام سنجش صلاحیت را بر عهده دارد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 10 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۱۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

انس جمعه , 7 آگوست 2015 - 0:42

هنوز این نظام رتبه بندی در حد حرفه و تا عملیاتی نشده نمیتوان دقیق از جزییات آن حرف زد٬
ثانیا نیاز نیست یک مسئله ای که مربوط به معلملن گرامی است را این گونه رسانه ای کنید ٬ لا اقل شما خود را آلوده این سیاست های کثیف امسال ….نکنین.

علی جمعه , 7 آگوست 2015 - 11:24

آفرین گل گفتی آقا یا خانم انس
عوامل محترم سایت نیازی نیست این مسائل رو رسانه ای کنین
شما به فکر شهر خودتون و مشکلات اون باشین

محمد جمعه , 7 آگوست 2015 - 22:45

ما از اخبار خودمون خبر داریم شما لازم نکرده جار بزنین
نونوایی هم صحبت رتبه بندی معلماس قهوه خونه و همه جا و هر جا که فکرشو میکنین
قبل عید کارمندای بانک و دادگستری افزایش حقوق داشتن آیا کسی حرفی شنیده؟ ؟؟!!!!
عوامل محترم سایت اون زمانی که هر هفته معلما جلو اداره جات و آموزش و پرورش استان تجمع میکردن کجا بودین؟ ؟؟!!!!
چرا حتی یه کلمه هم ننوشتن؟ ؟؟؟؟
الان چی شده شیپور گرفتین دستتون؟ ؟؟؟؟؟؟؟؟

حمید صدر شنبه , 8 آگوست 2015 - 8:31

آقا محمد برادر بزرگوار خبر خبر است خیلی هاهستند که می خواهند بدانند نحوه محاسبه رتبه بندی چگونه است وشامل چه گسانی می شود وانتشار این خبر نیز ممنوعیت ندارد در ثانی شما گه ازماانتقاد نمودید که کجا بودید در موقع اعتراض وتجمع این خبر آنجنانی نیست که شما می فرمایید در آموزش وپرورش تعدای از فرهنگیان هستند که خیلی از مزایای آموزش وپرورش آنها را شامل نمی شور همین رتبه بندی نیز جزو همین مزایاست کادر اداری را شامل نمی شود ویا 25٪ که در بهمن ماه برای آموزگاران تعلق گرفت از همین مزایاهاست فقط برای معلمان ابتدایی بود اگر هم شامل شود کم وانتشار خبر نیز به همین جهت است پیش از اجرا اگر گسانی حرفی وسخنی در مورد این طرح دارند حرفهایشان را بزنند تا شاید مسئولین فکر دیگری بکنند ما نیز مثل شما شاغل هستیم ودر کار خبرنگاری برای ما محدودیت دارد در ساعات غیر اداری می توانیم برای تهیه خبر برویم بهتر است برای اینکه دست مارا بگیرید ویاری کنید مارا شیپورچی خطاب نمی نمایید اگر دیدید در ساعات اداری تهیه خبر رفتیم حتما از مرخصی استفاده کردیم
در مورد مطلب (انس ) نیز هدف اطلاع رسانی است نه مشارکت در مسائل شما مسئله طرح کثیف مطرح کردید که این مطلب اگر فرهنگی باشید منطقی نیست وجمله خوبی برای اظهار نظر نمی تواند باشد و یه خورده هم تعین تکلیف برای خبرنگاران می باشد وما هرروز اگر توجه کرده باشید مشکلات ومسائل شهر را نیز منتشر می کنیم ویا از مسئولین ذی ربط اول پیگیری می کنیم وحل نشد انتشار می کنیم واگر باز مشکلی در شهر وجود دارد ومی خواهید مطرح شود مارا درجریان امر قرار دهید که حتما اطمینان خاطر داشته باشید که پی گیری خواهیم کرد هدف اصلی خبرنگاران بیشتر در راستای حل مشکلات است موفق باشید

انس شنبه , 8 آگوست 2015 - 9:27

با عرض سلام و خسته نباشید
تبریک روز خبرنگار خدمت خبرنگاران شبستر نیوز

نمیدانم شما خود باور دارید که با افزایش حقوق یک صنف مشکلات جامعه برطرف می شود یا مثل من یقین دارید که عکس این قضیه اتفاق می افتد ، یعنی بقیه اصناف طالب افزایش مزایا خواهند شد که یا باید این اتفاق بیفتد یا نارضایتی شغلی بوجود می آید.
منظور از سیاست این است که یک قشر عظیم مملکت را چندین ماه با وعده داده منتظر افزایش حقوق نگه دارند و نهایتا معلوم نباشد این ادعا دروغ بوده یا بخشی از لباس درستی را به خود پوشیده است.
اگر عدالت اجتماعی برقرار بود نیازی به این شیپور در دست گرفتن های دولت نبود که مجبور شود برای دو دستی گرفتن شیپور کلید را زمین بگذارد.

محمد شنبه , 8 آگوست 2015 - 15:27

دقیقا آقای یا خانم انس
بدتون نیاد جناب خبرنگار
حرف بنده آینه که چرا افزایش حقوق و هر مزایای دیگر سایر ارگان ها و بخش ها تو این سایتتون نیس؟؟؟؟؟؟؟؟؟
پس کو خبر افزایش حقوق کارمندای بانک ؟؟؟؟؟
لطف کنین شما دیگه برا ما دلسوزی نکنین
قبل انتخابات خیلی ها شیپور گرفتن به دست شما دیگه تو تنور زغال نریزین

محمد شنبه , 8 آگوست 2015 - 15:33

در ضمن خیلی از وزارت خانه ای ها هم دقیق مثل شما فکر میکنن که اعتراض معلما خبر آنچنانی نیست
اشکال نداره بچرخین تا بچرخیم
بعدا معلوم میشه دودش به چشم کیا رفته
فردا انتظار نداشته باش معلم بچه جنابعالی با شوق و ذوق درس بده
اینم بگم ما انتظارات آنچنانی نداریم
کارمندای وزارت خونه های مختلف چرا باید فرق داشته باشن

پوررضای پنج‌شنبه , 8 اکتبر 2015 - 17:23

چرا نباید کادر اداری رتبه بندی شوند چرا این وزیر…. در فکر کادر اداری نباشد

ناشناس چهارشنبه , 18 نوامبر 2015 - 0:46

بی عدالتی در دولت روحانی با شعار اعتدال

حسن شنبه , 6 فوریه 2016 - 21:07

چرا کادر آموزش وپرورش را از معلم جدا کرند ایا این قشر زحمتکش در آموزش وپرورش کار نمی کنند. تبعیض اینقدر زیاد