کد خبر : 56539
تاریخ انتشار : جمعه 10 جولای 2015 - 17:41

روز قدس در استانبول/یک دنیا یک رهبر یک قدس

روز قدس در استانبول/یک دنیا یک رهبر یک قدس

به گزارش شبسترنیوز اهمیت قدس و مسجدالاقصی در دنیای اسلام بر هیچ کس پوشیده نیست. قبله اول مسلمین و قلب ادیان ابراهیمی مسجدالاقصاست. اگر در برخی زمانها حکومت های غیر اسلامی بر آن مکان حکومت داشته اند ولی هیچ گاه ویژگی خاک و وطن اسلامی را از دست نداده است. مسجدالاقصی در هیچ دورانی حزنی

به گزارش شبسترنیوز اهمیت قدس و مسجدالاقصی در دنیای اسلام بر هیچ کس پوشیده نیست. قبله اول مسلمین و قلب ادیان ابراهیمی مسجدالاقصاست. اگر در برخی زمانها حکومت های غیر اسلامی بر آن مکان حکومت داشته اند ولی هیچ گاه ویژگی خاک و وطن اسلامی را از دست نداده است. مسجدالاقصی در هیچ دورانی حزنی بزرگتر از اشغال صهیونیست ها به خود ندیده است.
در گذشته حرکت های سیاسی و ناسیونالیستی برای رهایی قدس شریف هیچ نتیجه ملموسی نداشت. پس از پیروزی انقلاب اسلامی بار دیگر این موضوع به یکی از موضوعات مهم جهان اسلام تبدیل شد. امام خمینی (ره) با فریاد “قدس پاره تن اسلام است” پیام بزرگی را برای ملت های مسلمان صادر فرمود. امام خمینی با قرار دادن آخرین جمعه سومین ماه مبارک سال (ماه رمضان) به عنوان روز قدس، ماندگار شد. در روزگاری که قدس و فلسطین در آتش بی حرمتی و عدم توجه ها میسوخت، امام خمینی (ره) هم به عنوان مرجعیت دینی و هم به عنوان رهبر سیاسی و هم به عنوان یک مسلمان، مسئولیت خود را در قبال قدس شریف به نحو احسن به انجام رساند.
خالد مشعل از مسئولان حماس در یکی از سخنرانی هایش اشاره کرده است که پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران، دیپلمات ها و کارکنان صهیونیست مثل موش از تهران فرار کردند. امام خمینی (ره) با دستور بستن سفارت رژیم صهیونیستی در تهران، آن را به صاحب اصلی و واقعی آن، فلسطینی ها واگذار نمود.
روز قدس در عین حال، روز همبستگی مسلمانان جهان و درک قدرت و انحاد مسلمانان است. فرمایش امام خمینی (ره) در این خصوص راهگشاست. ایشان می فرمایند: بیش از یک میلیارد مسلمان صاحب حمایت الهی هستند. اسلام و ایمان سند آنهاست. با این شرایط چرا باید مسلمین از شخص یا گروهی هراس داشته باشند؟
امام (ره) در یکی از سخنرانی هایشان در سال 1359 فرمودند: “از خداوند متعال میخواهم روزی را نصیبم فرماید که همراه دیگر مسلمانان در قدس شریف نماز جماعت را برپا کنیم.”
امام (ره) با اعلام این روز به نام “روز قدس” مسئولیت مسلمانان در این خصوص را احیا نمود و اجازه نداد تا مسئله فلسطین فراموش شود.
اکنون پس از گذشت بیش از 35 سال از این فرمان تاریخی، این روز به عنوان روز مبارزه و طغیان گری علیه ظالمین زمان و اتحاد و برادری مسلمانان تمام دنیا گرامی داشته میشود. به راستی کدام مرجعیت دینی و یا حاکم سیاسی توانسته است چنین نقش بزرگی در دنیای اسلام داشته باشد؟
در ترکیه هر سال بر خیل انسانهای لبیک گو به فرمان خمینی کبیر افزوده میشود. امسال نیز مراسم راهپیمایی این روز بزرگ به شکل بسیار وسیعی تدارک دیده شده است و تبلیغات مردمی و خودجوش زیادی در این خصوص شکل گرفته است.
در استانبول مراسم روز قدس پس از اقامه نماز جمعه از مقابل مسجد فاتح آغاز و عصر جمعه ساعت هفت در قسمت آسیایی استانبول و در میدان کادی کوی شروع و با برگزاری افطار به پایان میرسد.
رسانه ها و افکار عمومی ترکیه همیشه از امام خمینی (ره) به خاطر ژرف بینی و مدیریت بی همتای ایشان، تقدیر میکنند و اعلام آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به عنوان روز قدس را نشانه ای از این اعتقاد و قدرت میدانند.
اکنون “یک رهبر” توانسته است در “یک دنیا” ندای “یک قدس” را طنین انداز کند.

photo_2015-07-10_17-35-45 photo_2015-07-10_17-36-03 photo_2015-07-10_17-36-08

عباس عبادتی

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۱
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

ناشناس دوشنبه , 20 جولای 2015 - 17:32

اینها و رفقای قفقازیشان شعار تجزیه آذرزبایجان از ایران را ندهند روز قدسسان پیش کش.