کد خبر : 275
تاریخ انتشار : چهارشنبه 2 اکتبر 2013 - 17:49

دعا کنید تا به شهادت برسم

دعا کنید تا به شهادت برسم

فرمانده سابق عاشورا در مراسم خداحافظی‌اش گفت: از مردم آذربایجان می‌خواهم مرا دعا کنند تا به شهادت برسم. برای مشاهده عکس در ابعاد اصلی ، بر علامت ذره بین روی تصویر کلیک نمایید به گزارش نصر نیوز، سردار علی اکبر پورجمشیدیان ظهر امروز در مراسم تودیع خود از فرماندهی سپاه عاشورا از آرزوی خود برای

فرمانده سابق عاشورا در مراسم خداحافظی‌اش گفت: از مردم آذربایجان می‌خواهم مرا دعا کنند تا به شهادت برسم.
برای مشاهده عکس در ابعاد اصلی ، بر علامت ذره بین روی تصویر کلیک نمایید

به گزارش نصر نیوز، سردار علی اکبر پورجمشیدیان ظهر امروز در مراسم تودیع خود از فرماندهی سپاه عاشورا از آرزوی خود برای تبدیل شدن لباس سپاه به خلعت شهادت گفت و اظهار کرد: تقدیر بر این بود که بمانیم و در حسرت افتخار بزرگ شهادت بسوزیم، اما هنوز امیدواریم خدا این لیاقت را به ما بدهد که از قافله شهدا عقب نمانیم.

وی با بیان اینکه آرزو داشتم در طول خدمت خود در سپاه عاشورا به عنوان دومین فرمانده این مجموعه به درجه شهادت نائل شوم، افزود: اما این آرزو برایم محقق نشد در حالی که وقتی در سال 59 به سپاه تبریز آمدم هرگز فکر نمی‌کردم پا جای کسی بگذارم که اسمش مهدی باکری است.

سردار پورجمشیدیان تصریح کرد: سپاه مقدس عاشورا شخصیت یگانی و جایگاه یگانی خودش با آمدن و رفتن افرادی بنده خدشه‌ای وارد نمی‌شود پایه ریزی و شاکله‌ای که شهدای این لشکر پایه‌ریزی کرده‌اند باعث شده است این سپاه هر روز پر عظمت‌تر گشته و بر عزت و اقتدارش افزوده شود.

وی از مسئولان و ملت آذربایجان در حالی که اشک از چشمانش جاری می‌شد، به عنوان نوکر سه خواسته‌اش را مطرح کرد.

سردار پورجمشیدیان از ملت آذربایجان خواست، اول برایم دعا کرده تا به آرزوی دیرینه خود که همانا شهادت در لباس پاسداری است برسم تا عاقبت به خیر شوم.

وی افزود: دوم اینکه مزار من را در گلزار شهدای وادی رحمت و در کنار آرامگاه شهید باکری دفن کنید.

فرمانده سابق سپاه عاشورا از مسئولان شهر تبریز خواست در قطعه گلزار شهدای وادی رحمت تبریز برایش جا نگه دارند.

پورجمشیدیان با بیان اینکه توفیق تولد در آذربایجان و تبریز را نداشته‌ام اما خود را یک آذربایجانی می‌دانم و از شورای شهر تبریز می‌خواهم من را خود را به عنوان شهروند افتخاری قبول کنند.

فرمانده سابق عاشورا بار دیگر از همرزمان و مسئولان خواست دعا کنند در لباس پاسداری به درجه رفیع شهادت بسد چون هیچ مقام و عاقبت به خیری بالاتر از شهادت نیست.

وی سردار غلام عسگر کریمیان را عاشورایی خوانده و گفت: وی در این مکتب بزرگ شده، زندگی کرده، به اسارت رفته، آزاد شده و محاسن خود را سفید کرده است.

پورجمشیدیان تصریح کرد: عاشورایی بودیم، هستیم؛ خواهیم بود و ان‌شاالله عاشورایی از دنیا خواهیم رفت و محشور خواهیم شد.

علی‌اکبر پورجمشیدیان برادر دو شهید به نام‌های مهدی و جلال پورجمشیدیان است که در دوران دفاع مقدس به درجه شهادت نائل آمدند.

وی از دوران دانش‌آموزی و دوران جوانی در حرکت‌های انقلابی فعالیت سیاسی خود را آغاز کرد و بعد از انقلاب در سال 1358 به عضویت در سپاه پاسداران درآمد.

پورجمشیدیان در لشکر 27 حضرت رسول (ص) آغاز به خدمت کرد تا اینکه در سال 1361 به لشکر 31 همیشه پیروز عاشورا آمد و در کنار شهید مهدی باکری به دفاع از اسلام و انقلاب پرداخت.

وی بعد از پایان جنگ به عنوان مسئول نظارت نمایندگی نیروی زمینی سپاه، مسئول حقوقی بازرسی نیروی زمینی سپاه و مدتی در بنیاد تعاون سپاه خدمت کرد.

از سال 1380 تا 1386 معاون هماهنگ‌کننده لشکر 31 عاشورا، از سال 1386 تا 1387 جانشین لشکر 31 عاشورا و از سال 1387 فرمانده سپاه عاشورا شد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.