کد خبر : 21392
تاریخ انتشار : یکشنبه 21 دسامبر 2014 - 22:40

ابوترابی فرد:مردم آذربایجان نماد ایستادگی در برابر دشمنان هستند

ابوترابی فرد:مردم آذربایجان نماد ایستادگی در برابر دشمنان هستند

نائب رئیس اول مجلس شورای اسلامی گفت: اگر در برابر دشمن استوار باشیم می توانیم از حقوق خود دفاع کنیم و ایستادگی در دفاع مقدس ،عزت سیاسی و تمامیت ارضی ایران را به ارمغان آورده و همچنین ایستادگی در برابر استکبار و گروه ۱+۵ و دفاع از منافع ملی در داشتن دانش و فناوری هسته ای عزت امروزی را به وجود آورده و باید قدر این قدرت را بدانیم.

IMG_0247به گزارش شبسترنیوز حجت الاسلام ابوترابی فرد در مراسم سالگرد رحلت پیامبراکرم (ص)وشهادت امام حسن (ع) شبستر با تسلیت این روزگفت: مفتخرم که در روز پیامبر اعظم به زیارت دلباختگان صادق  آن بزرگوار در شهرشبستر شرفیاب شده ام.

وی با اشاره به ویژگی های پیامبراکرم (ص) تصریح کرد: رسول اکرم(ص) حلقه ارتباط بین ملک و ملکوت بوده و اگرایشان لباس هستی نمی پوشیدند امروز قرآن کریم در دستان ما نبود.

ابوترابی فرد با بیان اینکه سلمان فارسی با پیامبر اکرم (ص) همراه بود اظهار کرد: مردم ایران باید به سلمان نزدیک شوندو وخوشبختانه مردم آذربایجان نماد دینداری هستند.

وی ادامه داد:مامردم آذربایجان را با نام ولایت و محبت به امیرالمونین و اهل بیت (ص) شناخته و در شناسنامه این مردم اولین نامی که ثبت شده ،عشق و ارادت به پیامبراعظم و اهل بیت آن بزرگوار است وعزادران این خطه پیشوای عزاداران بوده و در دوران دفاع مقدس نیز رزمندگان این خطه عاشورایی حضور یافتند.

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به ویژگی های مردم آذربایجان اظهارکرد:اگر آذربایجان یک قطعه ناگسستنی از ایران نبود به شدت آسیب می دیدم و آذربایجان تابلو ،شناسنامه و هویت ایران می باشد.

وی افزود:نقش آذربایجانی ها در مدیریت کشور نقش بسیار فاخر بوده و رهبرمعظم انقلاب اسلامی و بسیاری از مدیران ارشد نظام و مراجع تقلید و علمای طراز اول در تاریخ برخاسته از این خطه اند.

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی شجاعت،سرسختی و شهامت را از دیگر مهم ترین ویژگی های مردم آذربایجان دانسته و تاکید کرد: مردم آذربایجان نماد ایستادگی مقابل دشمنان بوده و تاریخ استقامت و ایستادگی اینان در مقابل گستاخی های عثمانی ها را فراموش نکرده و نام این دیار در تاریخ دفاع مقدس و یکپارچگی ایران ثبت شده است.

وی خاطرنشان کرد:اگر در برابر دشمن استوار باشیم می توانیم از حقوق خود دفاع کنیم و ایستادگی در دفاع مقدس ،عزت سیاسی و تمامیت ارضی ایران را به ارمغان آورده و همچنین ایستادگی در برابر استکبار و گروه ۱+۵ و دفاع از منافع ملی در داشتن دانش و فناوری هسته ای عزت امروزی را به وجود آورده و باید قدر این قدرت را بدانیم.

حجت الاسلام ابوترابی فرد در پایان با اشاره به اینکه شهرستان شبستر آراسته به ادب ،فرهنگ ،دین، اخلاق و دانش است افزود: امید است این شهرستان در عرصه های فرهنگی سیاسی اقتصادی همیشه پیشگام و پیشرو بوده و این خطه به یک مرکز قدرت ثروت برای حرکت اقتصاد ایران تبدیل بشود و نظام نیز اراده دارد از همه ظرفیت خود برای رشد و توسعه اقتصادی آذربایجان شرقی و این خطه لبریز از ثروت استفاده بنماید و امیدواریم که در این راه دولت و مجلس از توفیقات بیشتری برخوردار باشند.

خاطرنشان میشود نائب رئیس مجلس در سفر یک روزه خود به شهرستان شبستر در شهرهای شبستر ،صوفیان و تسوج حضور یافته و کلنگ ساخت یادمان شهدای گمنام این شهرستان را به زمین زد.

بهمن بهزادسیس

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.