کد خبر : 165232
تاریخ انتشار : دوشنبه 14 نوامبر 2022 - 21:33

امام جمعه شبستر:

توسعه فرهنگ اقامه نماز در مدارس باید مورد توجه قرار گیرد

توسعه فرهنگ اقامه نماز در مدارس باید مورد توجه قرار گیرد

امام جمعه شبستر از ادارت به ویژه مسئولین آموزش و پرورش خواست تا در مدارس فرهنگ اقامه نماز را پایه ریزی کنند و در تشویق جوانان به اقامه نماز اول وقت در مدارس برنامه ریزی لازم را انجام دهند.

به گزارش شبستر خبر، حجت الاسلام یونس کیانی در ششمین جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان شبستر اظهار کرد:مسئله نماز را در دو دیدگاه میتوان بررسی کرد دیدگاه سطحی و عمیق،در دیدیگاه سطحی نمازعمل فردی ،حق الله و انجام فریضه واجب است که اگر دراین دیدگاه نماز را بررسی کنیم مشکلاتی در جامعه به وجود می آید نمازی که صرفا” به خاطر انجام وظیفه فردی انجام شود اقامه نماز محسوب نمی شود.

وی افزود: همانطور که خدا در قرآن ضمن تاکید به اهمیت اقامه نماز آیه”یقیمون الصلوه” را بیان می کند نمازی که در قرآن به اقامه آن توصیه میشود” یقرؤن الصلوه” نیست بلکه آیه ای است که در بالا  به آن اشاره شد و در عمل به آن به رواج فرهنگ اقامه نماز کمک فراوانی میتوان کرد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان شبستر در ادامه خاطر نشان کرد: نماز یک وظیفه شرعی است وظیفه فردی نیست وباید در محاغل عمومی ضمن اقامه به رواج فرهنگ نماز و زنده نگه داشتن آن و انتقال به نسل دیگر تلاش و کوشش شایانی را انجام داد.

امام جمعه شبستر با تاکید به اهمیت رواج و زنده نگه داشتن نماز گفت:فرهنگ اقامه نماز هم به ابزار و هم قدرت نیاز دارد و شرط اول قدرت و حاکمیت است و مصداق اآن آیه شریفه “ان مکناهم فی الارض”است یعنی اگردر زمین قدرت و حاکمیت پیدا کردید نماز را را به پا دارید از این آیه استنباط می شود که شرط اول اقامه نماز قدرت و حاکمیت در زمین است.

حجت الاسلام کیانی گفت:مسئله دیگر حضور در نماز است حضور د رنماز های جماعت و نماز جمعه در تبیین فرهنگ نماز اهمیت فراوانی دارد در ادارات و سایر نهاد های دولتی مدیران و کارکنان باید در اقامه نماز و رواج فرهنگ عمومی نماز با انجام دادن این فریضه و اختصاص دادن زمان خاصی برای ادای نماز اول وقت در نماز خانه های ادارت برنامه ریزی لازم را اتخاذ کنند تا در انجام امور اداری و رفع نیازهای ارباب رجوع مشکلاتی به وجود نیاید.

وی در پایان از ادارت به ویژه مسئولین آموزش و پرورش خواست تا در مدارس فرهنگ اقامه نماز را پایه ریزی کنند و در تشویق جوانان به اقامه نماز اول وقت در مدارس برنامه ریزی لازم را انجام دهند.و همچنین معیار انتخاب دانش اموز نمونه و موفق صرفا” از دیدگاه علمی نباشد یلکه به معنویات نیز اهمیت و ارزش داده شود.

انتهای پیام/ب

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.