کد خبر : 165212
تاریخ انتشار : چهارشنبه 9 نوامبر 2022 - 12:40

مدیر جهاد کشاورزی شبستر:

شهرستان شبستر رتبه نخست استانی در عرصه صنایع تبدیلی کشاورزی دارد

شهرستان شبستر رتبه نخست استانی در عرصه صنایع تبدیلی کشاورزی دارد

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شبستر گفت: شبستر یکی از قطب‌های مهم تولید در بخش کشاورزی می‌باشد که رتبه اول استانی را در عرصه صنایع تبدیلی کشاورزی را به خود اختصاص داده است.

به گزارش شبستر خبر، اتابک عطایی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شبستر در جمع خبرنگاران، شهرستان شبستر را به عنوان یک شهرستان فرهنگی و خیر خیز یاد کرد و اظهار کرد: شهرستان شبستر یکی از قطب‌های مهم تولید در بخش کشاورزی می‌باشد که رتبه اول استانی را در عرصه صنایع تبدیلی کشاورزی را به خود اختصاص داده است که حدود ۱۹۸ واحد تولیدی صنایع تبدیلی در سال ۳۵۰ هزار تن الی ۳۸۰ هزار تن محصولات فراوری شده کشاورزی را به چرخه تولید می‌رساند.

وی ادامه داد: این شهرستان در عرصه تولید محصولات سر درختی رتبه برتر را داراست چرا که در تولید هلو، بادام و آلبالو رتبه اول استانی را به خود اختصاص داده است.

عطایی اظهار کرد: در سال جاری به تقریب ۴۵٠ تن هلو و در سال ۱۴۰۰ بیش از ۸۰ هزار تن محصولات صنایع فرآوری شده کشاورزی به کشورهای خارجی صادر شده است که روند این موضوع ادامه دار می‌باشد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شبستر ادامه داد: سه واحد فعال بسته بندی عسل در شهرستان شبستر به برند جهانی دست پیدا کرده‌اند و همچنین بیش از ۱۱۳۵٠٠ کندوی عسل در این شهرستان به ثبت رسیده است که به تقریب بالای ۸۵ هزار تن عسل تولید می‌شود.

وی در خصوص اهمیت شهر دریان گفت: همت مردمان این شهر به گونه‌ای مثال زدنی است که آنها در این شهرستان با همت و کوشش خود تعاون روستایی مخصوص به خود را ایجاد کرده‌اند که در خصوص باغات و سیستم‌های آبیاری تحت فشار به فعالیت می‌پردازد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شبستر، پیشرفت شهر دریان در خصوص بخش کشاورزی را مدیون همت و تلاش زنان دانست و به صندوق حمایت از توسعه فعالیت‌های کشاورزی اشاره کرد و تاکید کرد: در حدود ۱۳ صندوق در روستاها ایجاد شده است که این موضوع جز نمونه‌های بارز در سطح استان به شمار می‌آید و کمک جهاد در این خصوص ایجاد مکانی مناسب برای به عرضه رساندن محصولات تولیدی زنان روستایی می‌باشد.

انتهای پیام/ب

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.