کد خبر : 164014
تاریخ انتشار : پنج‌شنبه 29 جولای 2021 - 10:46

مدیر کل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری آذربایجان شرقی:

اعضای شورای شهر باید به قانون اشراف داشته باشند

اعضای شورای شهر باید به قانون اشراف داشته باشند

مدیر کل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری آذربایجان شرقی گفت:اعضای شورای شهر باید به قانون اشراف داشته باشند تا مصوباتی را که به شهرستان می فرستند، در کمیته انطباق به مشکل برخورد نکند.

به گزارش شبستر خبر، منصور طالب پور در کارگاه آموزشی اعضای ششمین دوره شوراهای اسلامی شهرهای ۱۱ گانه شهرستان شبستر با تبریک انتخاب اعضای ششمین دوره شورای اسلامی شهرهای شهرستان شبستر اظهار داشت :امروز فصل رقابت در انتخابات تمام شده و فصل رفاقت ، تعامل و همدلی برای مدیریت شهری و تامین منافع عموم مردم فرا رسیده است.

وی افزود: مدیران شهرداری و اعضای شورای اسلامی باید جزو کسانی باشند که خدمت به مردم را سرلوحه کار خود قرار دهند.

به گفته این مقام مسئول شورا ها وقتی خادم مردم هستند که از حاشیه سازی و حواشی بدور باشند و دلسوزانه و خالصانه برای رفع مشکلات حاد جامعه و شهروندان تلاش مجدانه کنند.

مدیر کل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری آذربایجان شرقی گفت : شوراها به عنوان عنصر سیاستگذار و تصمیم ساز در سطح محلی و در کنار دولت محسوب می‌شود که از طریق انتخابات توسط مردم تشکیل می گردد و به نوعی پل ارتباطی بین مردم و مسئولین هستند.

طالب پور افزود : هدف و فلسفه وجودی تشکیل شوراهای اسلامی شهر و روستا، تمرکززدایی از مدیریت اجرایی کشور، تفویض امور به نهادهای محلی و مشارکت دادن مردم در اداره امور شهر و روستا و.. است.

طالب پور ضمن تاکید بر مطالعه قوانین و مقررات توسط اعضای شوراهای اسلامی اظهار داشت؛ اعضای شورای شهر باید به قانون اشراف داشته باشند تا مصوباتی را که به شهرستان می فرستند، در کمیته انطباق به مشکل برخورد نکند.

حسین عبدالهی فرماندار شهرستان شبستر نیز ضمن تاکید بر انجام وظایف ۳۴ گانه شوراهای شهرها اظهار داشت : اولین و مهمترین وظیفه شوراها انتخاب شهردار است که باید شوراها با بررسی دقیق و نگاه تخصصی و فنی این انتخاب را انجام دهند ، زیرا عملکرد شهردار با شورا گره خورده و شهردار مجری مصوبات شورا می باشد.

وی ابراز امیدوارم کرد : در تصمیم گیری ها اخلاق را هیچ وقت فدای هوای نفس نکنید و با عهدی که با مردم بسته اید، وفادار بمانید و تصمیمات منطقی و علمی در شهر گرفته شود تا مردمی که شما را انتخاب کرده اند هرگز پشیمان نشوند.

وی افزود : شوراها مهمترین و موثرترین نهاد و گروه های محلی هستند که می توانند در تصمیم سازی ها و تصمیم گیری های جامعه نقش داشته باشند و ریل گذاری برای امور توسعه ای در همه زمینه های فرهنگی،اجتماعی،آموزشی و بهداشتی و… توسط شوراها انجام می شود.

فرماندار شبستر خاطر نشان کرد : حل مشکلات شهری در گرو هم جهت شدن اعضای شوراهاست که از طریق تعامل بین شورا و همگرایی با ادارات ، نخبگان محلی و سایر دستگاه‌های اجرایی امکان پذیر است.

عبدالهی هدف از برگزاری این کارگاه آموزشی را آشنا کردن اعضای شوراهای جدید با قوانین و مقررات، شرح وظایف، اختیارات و انتظارات و همچنین معرفی منابع مناسب برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه مدیریت شهری برشمرد.

در این جلسه آموزشی موضوعات و مباحث مهم و عمده در حوزه های مالی و بودجه، عوارض و بهای خدمات، منابع انسانی، خدمات شهری و قوانین و مقررات مربوط به شوراها توسط کارشناسان دفتر امور شهری و حراست به صورت تخصصی تشریح شد.

انتهای پیام/ب

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.