کد خبر : 163693
تاریخ انتشار : دوشنبه 26 آوریل 2021 - 17:04

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شبستر خبرداد:

شبستر و کوزه کنان به شبکه شهرهای خلاق فرهنگ و هنر پیوستند

شبستر و کوزه کنان به شبکه شهرهای خلاق فرهنگ و هنر پیوستند

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان شبستر گفت: شبستر در حوزه ادبیات و کوزه کنان در حوزه صنایع دستی و سنتی به شبکه شهرهای خلاق فرهنگ و هنر کشور پیوستند.

ابوالفضل الهوردیان در گفتگو با شبستر خبر اظهار داشت: شبکه شهرهای خلاق فرهنگ و هنر عنوان طرحی برای شناسایی ظرفیت‌های فرهنگی و هنری در شهرها و مناطق جغرافیایی ایران با نگاه آمایش سرزمینی و ایجاد شبکه‌هایی برای تعریف همکاری‌ها و برنامه‌های مشترک میان آنها است.

وی افزود:این شبکه می‌تواند از ظرفیت‌های فرهنگی و هنری برای توسعه اشتغال کشور کمک کند و در جلب گردشگری مؤثر باشد. شبکه شهرهای خلاق فرهنگ و هنر پدیده‌ای است که بر مبنای تحقق برنامه‌ها احیا شده است که می‌تواند نهادهای مختلف را در کنار هم قرار دهد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان شبستر در ادامه خاطر نشان کرد:این طرح با نگاه آمایشی و آینده نگر از سال ۱۳۹۷ در معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مطرح شد.

الهوردیان یادآورشد: روند اجرایی آن بر پایه پژوهش و مطالعه از تیرماه سال گذشته با هدف کمک به برنامه‌ریزی برای توسعه پایدار، کشف، جذب و پرورش فعالیت‌ها و پیشنهادهای نو و پایدار بومی حمایت از آن‌ها، ساماندهی و بهره‌گیری از امکانات و ظرفیت‌های فرهنگی و هنری در سطح محلی و بومی مبتنی بر فرهنگ ایرانی ـ اسلامی قرار دارد.

وی ابراز کرد:تمرکززدایی در امور فرهنگی و هنری و تقویت ظرفیت‌های مردمی در فرهنگ، توسعه اقتصاد فرهنگ و هنر و کمک به بهبود کسب‌وکارهای فرهنگی هنری و صنایع خلاق آغاز شد که بر مشارکت شهروندان، هنرمندان، تشکل ها و نهادهای هر شهر متکی است.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان شبستر عنوان کرد: این طرح، ابتدا قرار بود در حوزه تئاتر، موسیقی، هنرهای تجسمی و مد و لباس انجام شود، اما بعد از ارائه به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی؛ حوزه های سینما، ادبیات، رسانه و مطبوعات و چاپ و بسته بندی و هنرهای صناعی و سنتی هم در آن قرار گرفت و فراخوان برای ارسال اثر در تمام این زمینه ها به شهرهای مختلف کشور اعلام شد.

وی گفت:پس از اعلام فراخوان، کارگاه های آموزشی نیز در همه استان های کشور برگزار شد تا استان ها و شهرها با شناخت کامل از شبکه شهرهای خلاق فرهنگ و هنر طرح ها و ایده های خود را تدوین کنند.

وی افزود:در هر شهر، شورای برنامه ریزی شهرهای خلاق فرهنگ و هنر به ریاست فرماندار و دبیری رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و با حضور نمایندگان مجموعه‌ای از دستگاه‌های فرهنگی و هنری شهرستان تشکیل و سپس دبیرخانه شهر خلاق فرهنگ و هنر در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آن شهر راه‌اندازی شد.

الهوردیان ادامه داد:پس از آن، شهرها مطابق با فراخوان، نسبت به انتخاب حوزه و شاخه موضوعی اقدام کردند و  هر شهر پس از امضای فرم‌های مربوطه توسط شهردار، رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و نمایندگان انجمن‌های فرهنگی و هنری مرتبط، آن‌ها را با نامه مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مربوطه، به دبیرخانه مرکزی ارسال کرد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شبستر ابراز کرد: در پایان شهر شبستر در بخش ادبیات و شهر کوزه کنان  در حوزه صنایع دستی و سنتی در میان شهرهای نهایی قرار گرفتند.

انتهای پیام/ب

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.