کد خبر : 163298
تاریخ انتشار : سه‌شنبه 5 ژانویه 2021 - 14:45

نماینده شبستر:

نجات دریاچه ارومیه، نجات حتمی منطقه از خطر خشکسالی است/۴۵ درصد چاه‌های عمیق کشور بدون مجوز هستند

نجات دریاچه ارومیه، نجات حتمی منطقه از خطر خشکسالی است/۴۵ درصد چاه‌های عمیق کشور بدون مجوز هستند

نماینده شبستر در مجلس گفت: نجات دریاچه ارومیه، نجات حتمی منطقه از خطر خشکسالی است که در غیر این صورت با توجه به حجم گسترده وزش بادهای نمکی به سمت باغات باید مردم از اطراف دریاچه ارومیه کوچ کنند.

به گزارش شبستر خبر، جعفر راستی با بیان اینکه کمبود آب به یک معضل جدی در کشور تبدیل شده است اظهار داشت: با توجه به شرایط موجود به دنبال انتقال آب از رود ارس به شهرستان‌های مرند، شبستر و تبریز هستیم که البته با تلاش‌های فراوان این موضوع در حل کردیم و امیدواریم تا پایان سال ۱۴۰۰ این طرح به اتمام برسد.

وی افزود: دغدغه ما رسیدن آب رودخانه ارس به شهرستان‌های مرند و شبستر است زیرا در این صورت تا ۲۵ سال آینده مشکل آب منطقه ما حل خواهد شد و از طرفی انتقال پساب همین آب به دریاچه ارومیه برای احیای دریاچه ارومیه بسیار مفید خواهد بود.

وی عنوان کرد: با انتقال آب سد کانی سیب، آب تصفیه شده فاضلاب تبریز و پساب آب تصفیه شده به سمت دریاچه ارومیه در مجموع ۷۵ متر مکعب آب در ثانیه به این دریاچه منتقل خواهد شد. چنانچه این مهم، اتفاق بیفتد تا ۳ سال آینده، وضعیت دریاچه ارومیه همانند ۴۰ سال گذشته خواهد شد و روند رو به بهبود را شاهد میشویم.

نماینده مردم شبستر در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: نجات دریاچه ارومیه، نجات حتمی منطقه از خطر خشکسالی است که در غیر این صورت با توجه به حجم گسترده وزش بادهای نمکی از سوی این دریاچه به سمت باغات و مزارع باید مردم منطقه از اطراف دریاچه اورمیه کوچ کنند که با تدابیری که در دولت دوازدهم انجام شد شرایط کمی بهبود یافت.

راستی با اشاره به تلاش های قرارگاه خاتم الانبیا در خصوص احیای دریاچه ارومیه افزود: با توجه به کمبود آب در کشور بایستی این موضوع مدیریت شود. در حال حاضر حدود ۴۵ درصد از چاه‌های عمیق کشور بدون مجوز هستند که در صورت ساماندهی آنها میتوان کمبود آب در کشور را کنترل کرد.

انتهای پیام/ب

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.